100 dagen

Alleen weet je niet of de beelden in chronologische volgorde worden getoond, toch? En als dat zo zou zijn dan is het ook nog een mogelijkheid dat er weinig tijd heeft gezeten tussen ‘we worden bekeken op social media’ en ‘deze video gaat viral’.

Naïef, ik weet niet of ik dat het juiste woord vind. Ik denk dat ze zich er van bewust waren dat ze werden bekeken, maar zich niet hebben gerealiseerd wat de impact kan zijn voor je onderwijspraktijk.

Ik ga ervan uit dat ze wel begrijpen (common sense) dat compromitterende beelden over het algemeen een gevaar zijn voor je beroepspraktijk (bijvoorbeeld bij solliciteren), maar aangezien hun beroepspraktijk voor een deel juist draait om hen als persoon kan ik me voorstellen dat ze de impact hebben onderschat.

2 likes

Ik heb echt nooit de behoefte gehad om mn leraren te googlen haha. Maar snap dat dat tegenwoordig wat meer een ding is. Zo van alles om de leraar te “pakken” ofzo met iets.
Nou zijn Tim en Nicolaas bekent dus dan is het makkelijker om vanalles te vinden.

2 likes

Ontdek nu pas dat dit topic er is. Heb tot nu toe alle afleveringen gezien en ben benieuwd naar vanavond. Vond de begeleider van Tim ook sexy, en vobd het wel mee vallen hoe arrogant hij over kwam. Wel streng, maar kwam niet perse arrogant op mij over.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Vind het ook grappig om te zien dat Tim en Nicolaas zo verschillend lesgeven. Ik heb ook het idee dat Nicolaas met gymnasium klassen het soms makkelijker heeft dan met de vmbo klassen. Verder is Nicolaas wel echt heel serieus met voorbereiden en grenzen aangeven. Vind t leuk dat Tim iets losser is.

3 likes

Volgens mij zijn de beelden wel chronologisch, aangezien er rechtsonder in beeld vaak staat “dag nummer zoveel”. Maar het kan inderdaad dat het snel achter elkaar gebeurd is.

Ik vind het alsnog naïef, als je al een bewerkte selfie hebt gezien van jezelf als Hitler om dan zo’n story op te nemen en niet te bedenken dat dat gevolgen kan hebben onder de leerlingen. Maar snap ook wat je zegt over hun gewoonlijke beroepspraktijk. Ben dus heel benieuwd hoe het vanavond in de aflevering komt!

1 like

Maar gymnasium klassen zijn toch niet per se makkelijker om les aan te geven? De uitdaging zit op een heel ander vlak, namelijk dat je je voor een gymnasium klas vakinhoudelijk tot in de puntjes voorbereid moet hebben en overal een antwoord op moet hebben.
Dat het klassenmanagement-technisch over het algemeen makkelijker is in een gymnasium klas is wel zo denk ik.

1 like

Ik bedoel inderdaad meer klassenmanagement.

1 like

Waarom hebben die kids daar de hele tijd een koptelefoon of capuchon op? Dat zie ik echt op geen één school.

2 likes

Aah, die filosofieles van Nicolaas vind ik heel erg aandoenlijk. De leerlingen zijn ook nog zo half kind half volwassen.

5 likes

Wat een irritante vent dit

3 likes

Vreselijk ja. Zo cool willen doen met alles.

1 like

Hahaha ja vond ik ook, ook die muziek opeens

3 likes

Aah die vlogs van die kids :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja zal een gemis worden.

2 likes

Ooh zo herkenbaar. Die toetsen die werden uitgedeeld en dat je dan een sneue blik of een compliment krijgt

2 likes

Die stories. Dit is zó dom.

Als hij dat al niet te lezen vond… :stuck_out_tongue:

En dit is inderdaad gewoon heel dom van hen. Je hebt toch een voorbeeldfunctie, dus dan kan dat niet meer.

Zie Tim eens shinen in de werkplaats :heart:. Plaatsvervangend trots haha

8 likes

Je zag 'm ook stralen toen hij Parel werd genoemd :revolving_hearts:

10 likes

Ahhhhh inderdaad echt heel leuk om te zien hoe Tim (die drukke leerling) zich zo op zijn plek voelde op zijn stage in die werkplaats!

En die viral video was zooooo dom. Ze kwamen er ook echt makkelijk mee weg vond ik en verder werd er niet echt aandacht aan besteed

1 like

Net terug gekeken. Heb wel t idee dat ze vooraf een paar dingen al bedacht hebben en soort van in scene hebben gezet, zoals het verslapen van Tim in een eerdere aflevering en het ‘dans als een hoer’-incident.

3 likes