Wat voor iets wil je gaan doen? Misschien kun je een naam bedenken die iets met de dienst/het product te maken heeft.
Ik heb intussen iets leuks gevonden!
Gelukkig, ben benieuwd wat je gaat doen!
Ik ga schrijven! Maar ik hou alles nog een beetje geheim tot het echt rond is, voor de zekerheid!
voor dat budget ga je geen professioneel logo krijgen (sorry). maar je zou eens kunnen kijken op van die internationale freelancer sites, waar mensen het bijna voor niks doen.
als je nu geen groter budget hebt raad ik je aan om dit voorlopig goedkoop in mekaar te flansen en zodra je zaak goed draait wat meer budget en tijd investeren in je logo, website en huisstijl.
(zou dit zelf maar al te graag doen, maar mijn prijs ligt een beetje boven jouw budget)
maar gefeliciteerd trouwens! altijd tof als mensen gewoon hun eigen ding doen
Ik heb een afspraak staan met een opdrachtgever :o
Oké kom ik weer hoor. Ik heb een website gemaakt en alle SEO vakken ingevuld. Maar als ik mijn websitenaam google komt ie nog niet naar boven. Wat kan ik daar aan doen?
Dankjewel!!
Als het alleen maar tekst is: www.abstractfonts.com. Vul je je naam in bij het voorbeeld vak en toont âie de tekst in alle fonts die je maar kunt bedenken. Dat lettertype kun je vervolgens of gratis of voor een klein bedrag downloaden.
OkĂ©. Ik ga het doen. Ik ben het zat. Vriend is zo lief, heeft gezegd dat hij ân kantoor voor me klaarmaakt, bij hun op de zaak. En hij wil me financieel ondersteunen⊠Ik vind het zo zo zo zo eng, shiiiit. :â)
Leuk!! Als wat je nu doet gewoon? Ik support je!!
Ja! Of interim⊠ik neig naar dat laatste, is ât veiligste.
Ik wist niet dat dit topic bestond!
Ik ga binnenkort fulltime voor mijzelf beginnen. Ik kan het niet meer combineren met mijn baan in loondienst en voor meer rust in mijn hoofd, heb ik dit besluit genomen. Super spannend!!
Zit alleen nog verzekeringen & pensioen uit te zoeken maar vind dat nog lastig. Heb hier boven al het een en ander gelezen maar binnenkort toch maar even voor zitten.
Ik ben trouwens webdesigner & webbouwer en kan zowel grafisch design als programmeren. Ik bouw websites, webshops en leeromgevingen volledig op maat inclusief stijlvolle branding.
Wat bedoel je met interim? Sorry ben niet zo thuis in die business
Ingehuurd door bedrijven om voor hun te recruiten!
Kent iemand een coach of iemand waarmee je kunt sparren?
Oh leuk!! Kijk anders even op fb in de groep ambitieuze meisjes!
Weten jullie hoe het zit met zakelijke producten aanschaffen? Kan ik aankopen (laptop, telefoon) op mijn bedrijf âdoenâ? Mijn vader zegt dat telkens, maar ik heb geen idee hoe dat zit en werkt.
Ga je ze ook privé gebruiken? Het privé gebruik moet je fiscaal namelijk wel corrigeren.
Edit: nog wat meer toelichting: van een zakelijke laptop kan je de btw terugvragen en de aanschafprijs opnemen als kosten in je aangifte inkomstenbelasting (eventueel verspreid over bijvoorbeeld drie jaar als afschrijving). Dit is dus al snel een stuk voordeliger dan wanneer dit niet kon. Echter, gebruik je hem 50/50 privé/zakelijk, dan heb je slechts voor de helft recht op die belastingvoordelen. Gebruik je hem 80% privé, dan heb je maar voor 20% recht op die voordelen.
Met de nieuwe KOR kun je geen btw meer aftrekken
Dat is waar, wel relevant als je freelancer bent inderdaad. KOR is wel altijd een keuze en alleen voor omzet onder de 20.000 per jaar.