Wijn!

Ik ben ook echt een berberana drinker maar kreeg deze laatst bij m’n moeder, heel lekker!! Is echt zo weg

https://www.jumbo.com/mezzacorona-pinot-grigio-750ml/33033FLS/

Leuk topic! Ik heb niet echt favoriete wijnen, doe altijd maar wat om vervolgens te vergeten welke het ookalweer was die ik zo lekker vond de vorige keer. Moet ik echt eens wat aan gaan doen, ik denk dat ik jullie aanraders in m’n telefoon ga zetten en dan een cijfer erbij zet als ik ze geproefd heb.

Wijn-spijs vind ik ook superinteressant en ik zou er heel graag meer over leren maar ik weet gewoon zo weinig over wijn in het algemeen dat ik niet echt weet waar ik moet beginnen. Zou het liefst een keer een soort basiscursus doen maar volgens mij is dat vaak best duur. Mocht iemand een aanrader voor zoiets hebben, of een boek ofzo, hoor ik het graag!

Wat tof dat je dat gedaan hebt! Ik heb even gekeken en het klinkt goed, dankjewel voor de tip! Ik woon in Utrecht dus Rotterdam is prima te doen :blush: edit: ik zie dat het praktisch op loopafstand van m’n stage is! Als ze avonden doordeweeks doen kan ik gewoon zo door, helemaal mooi haha

1 like

Dit is echt een favoriet! Te koop bij de Lidl voor maar 4 euro en echt goed te drinken! Altijd als we een feestje geven slaan we deze wijn in, iedereen vind ‘m lekker.

2 likes

Ja favoriet!! Heb nog 4 flessen liggen en wil niet weten hoeveel we er deze zomer hebben leeggedronken :sweat_smile:

1 like

10000x maal dank aan degene die mij pinot blanc aanraadde. Ik heb hem vanavond soldaat gemaakt met een vriendin en zij bleef ook maar om meer vragen dus volgens mij vond zij hem ook lekker. Hij mag van mij iets fruitiger en zoeter maar dit was echt heel erg lekker.
Ik heb nu nog de moscato rosé in de koelkast staan die iemand anders aanraadde, die review volgt (niet vanavond)

2 likes

Heeft iemand een tip voor lekkere en niet al te dure wijn bij de Lidl? Ik zoek een chardonnay en een rode wijn (neig naar temperanillo als ze zoiets hebben).

Ik ben een beetje in wijncrisis. Ik dronk eerst eigenlijk best wel goed alle wijn, geen specifiek merk oid. Vaak iets van Lindemans Wel alles droog en wit, voornamelijke sauvignon blanc. Maar de laatste tijd smaakt het me niet meer zo. Ik vind alles zuur en krijg het moeilijk weg.

Misschien hebben jullie tips?

Misschien moet ik over op iets anders? Ik haal eigenlijk nooit een pinot grigio of een verdejo.

Ik wil dus iets wat niet zo zuur gevoel geeft.

Zo uit mn hoofd had ik gisteren een sauvignon blanc van de hema, G7 (?) voor €5,50. Vond die verrassend lekker, misschien die eens proberen?

1 like

Ikheb laatst op de gok een wijn gekocht bij de Aldi, die erg lekker bleek te zijn. Een pinot grigio inderdaad, heel licht en drinkt echt makkelijk weg. Ik zou niet weten hoe je het omschrijft qua smaak maar ik vind m lekker en hij is maar 3.29 volgens mij dus dat is wel leuk om eens te “proberen”

1 like

Ben zelf gek op Sauvignon Blanc uit Marlborough, Nieuw Zeeland. Vaak wel net een klein zuurtje van citrusvruchten. Vind bij de Gall de Mount Vernon en Clearwater Cove erg lekker.

2 likes

Mijn absolute lievelings supermarktwijn is deze:

Te koop bij de Aldi.

Maar aangezien de Aldi niet meer om de hoek zit (sad :sob:), koop ik graag deze als ie in de bonus is (en dat is vaak):
afbeelding
Die is namelijk ook echt top!

Geen antwoord op de vraag maar ik wil graag even deze wijn in het zonnetje zetten:

bietje groot

1 like

Ik vind sauvignon blanc vaak te zuur en pinot grigio (is mijn favoriet) eigenlijk nooit. Geen idee of het ergens op slaat.

Ik drink vaak deze:

Is ook vaak in de aanbieding. Helaas hebben ze hem wel alleen bij Gall en niet bij de AH.
Hij is wel fruitig maar zeker niet zoet. (Want dat haat ik.)

2 likes

Wat vinden jullie fijne rosés? Tot nu toe vind ik die van Gallo het lekkerst, welke lijken hierop?

Update: bovenstaande wijn is niet meer te koop bij de Aldi. Moest ff huilen toen ik daarachter kwam. Heb echter een vervanger gevonden die NOG lekkerder is en goedkoper (4 euro per fles). Sinds mijn ontdekking (begin maart) al 18 flessen ingeslagen. Heb er nog 6 over.

4 likes

Weet iemand een lekkere rosé van de lidl of aldi¿?

Deze van Lidl!

1 like

Ik wil elke week proberen een nieuwe wijn te proberen. Deze was in de bonus en daarom alleen heb ik hem meegenomen haha, maar ik vind hem zó lekker.

Dit weekend nog in de bonus!

2 likes

Geen echte wijn tip, maar bij de Lidl hebben ze een fles appel cider wijn en die is echt heel lekker. En deze rosé cider van de Jumbo/ah is ook echt een aanrader

https://www.jumbo.com/somersby-sparkling-rose-semi-sweet-cider-33cl/341590FLS

2 likes