Ik werk in de zorg en doe zeker ook avond- en nachtdiensten. Ik ben na de zwangerschap minder gaan werken. Een normale werkweek bestaat eigenlijk uit 5 dagen van 8-18 (maar op papier 38 uur). En nu heb ik een vaste dag vrij in de week. Op papier werk ik 30,2 uur, wat in werkelijkheid ongeveer 40 uur per week is en dan nog een keer per maand een weekenddienst. Een keer per 3-4 maanden heb ik een blok van 3 weken met avond- en nachtdiensten, dat zijn echt te veel uren
Gelukkig werkt mijn man niet in de zorg en heeft hij een āmaar een kantoorbaanā waardoor wij het prima kunnen managen. Hij brengt de kleine naar de oppas enzo. Ik doe het dan op Mn vrije dag.
Voor de rest passen Mn schoonouders 2x per week op en 2x per week gaat hij naar de KDV. Woensdag ip thuis met mij. Dit werkt voor ons goed zo. Als een tweede ons gegund is wordt het wel lastiger allemaal, maar komt ook wel goed.
Mensen vinden het vaak gek dat ik zoveel werk, maar ja met mijn baan kun je niet minder werken. Althans, vooralsnog niet. Later wel wat minder uurtjes.