Wat heb je gestudeerd?

Amsterdam! Heb jij ook iets soortgelijks gedaan?

Ja, premaster en master Kunst- en Cultuurwetenschappen, alleen dan in Rotterdam!

2 likes

Ik heb altijd zo veel respect voor mensen die vanaf het MBO doorstuderen tot aan de universiteit. Een jongen van mijn studie heeft dat ook gedaan. Ik zou echt willen dat ik half zo veel discipline en doorzettingsvermogen had.

11 likes

Het komt vooral goed van pas bij discussies over mbo, hbo en universiteit. Bitch, wat ga jij mij vertellen? Ik heb het alledrie gedaan.

23 likes

Ik ook! School is voor altijd een beetje met twee vingers in mijn neus geweest (ik koos ook nooit dingen die moeilijk voor me waren, want gemakzuchtig) en ik heb echt heel veel bewondering voor mensen die zulke discipline hebben. Voor mij is zelfdiscipline een eeuwige struggle tegen mezelf.

9 likes

Leuk! Voor welke master ga je dan door?

Ik ben nog bezig met mijn bachelor rechtsgeleerdheid & bedrijfswetenschappen

1 like

Ik heb precies hetzelfde gestudeerd haha :grin:

Verzorgende IG, hoop ik in april mee klaar te zijn. Als ik bij mijn huidige werkgever mag blijven, ben ik de gelukkigste mens op aarde. Als dat niet het geval is, weet ik niet of ik in de zorg wil blijven werken. Maar wat ik dan zou willen doen weet ik ook niet…

1 like

Ik ben heel benieuwd waar je dan nu werkt!

Ja dat is inderdaad waar! Ik heb aan Inholland gestudeerd, ergens in Noord-Holland. Ik werk niet in het werkveld, jij wel?

Ik pb je wel even!

1 like

Leuk, waar?

Nijmegen! Heb jij het ook gestudeerd?

Ooh, dat heb ik inderdaad ook overwogen, om na mijn P naar de universiteit te gaan. Ik wilde ook graag bij een tijdschrift werken, dus het praktische van hbo sprak me daarbij toch meer aan. Uiteindelijk is het wonder boven wonder wel gelukt om bij een tijdschrift terecht te komen. Hoewel dat ook zeker niet zo romantisch is als veel mensen denken, haha.

2 likes

Nee het bleek gewoon totaal niets voor mij. Ik was ook 16 toen ik aan de opleiding begon dus nog te naïef denk ik.
Super leuk dat het jou wel is gelukt! Bij wat voor soort tijdschrift werk je?

Pabo, toen 5 jaar gewerkt en daarna (deels omdat ik geen vaste baan kon vinden, deels omdat ik niet tot mijn pensioen voor de klas wil) MA Bestuurskunde.

2 likes

Eerst grafisch vormgeven MBO en daarna Grafisch ontwerp op kunstacademie

2 likes

Kunst- en Cultuurwetenschappen dus, haha. Het heet nu Arts, Culture & Society, omdat de studie nu in het Engels is. Dat dekt overigens de lading wel beter, want het is een zeer sociologisch gerichte studie.

2 likes

Ahh oke. Bij mij is het een premaster voorafgaand aan allerlei verschillende masters. Ik ga dan meer de Arts & Media kant op hierna.

1 like