Verhoudingen zijn op de gok, meestal doe ik maar wat haha. Dus lekker doen wat jij lekker vindt!
Voor de salsa gebruik ik vlees-/pruimtomaten (iets van 6), een ui, teentje knoflook, flinke bos verse koriander, sap van een limoen, zout en peper. Uiteraard alles fijnsnijden en door elkaar pleuren. Je kan er ook een rood pepertje bij doen als je dat lekker vindt.
Voor de guacamole gewoon een paar avocado’s prakken en wat van de salsa bij pleuren verhoudingsgewijs, en als je door de salsa geen peper gedaan hebt dan nu wel door de guac doen!
De sofritas doen we normaal op basis van tofu. In dat geval de tofu uit laten lekken met wat gewicht erop in een vergiet (15 minuten ofzo), vervolgens verkruimelen en krokant bakken in olie. Dan een gesneden uitje erbij gooien en iets van twee tenen knoflook en meebakken met één à twee theelepels komijnzaad tot de ui glazig is. Dan ongeveer 400 gram in blokjes gesneden tomaat erbij (kan je ook ook uit blik doen natuurlijk) en een half potje chipotlesaus van La Morena erbij gooien. Laten sudderen totdat jij het een fijne consistentie vindt. Als je het zoals wij vandaag met die nep runderstukjes wil doen, gewoon gelijk samen met de ui en knoflook bakken en de rest hetzelfde. Je kan er ook nog lekker een paprikaatje bij gooien als je wilt.
Rijst gewoon koken volgens de instructies en een limoentje erover uitpersen, een bosje verse koriander (gesneden) en zout en peper erdoor.
En dan een tortilla vullen met alles, wij hebben er dus zwarte bonen bij (en voor mijn vriend ook maïs)
Even een fotootje erbij gezocht zoals het eruit ziet voor het dichtvouwen:
Kipsaté, patatjes en gestoomde sperziebonen.
Trofie al ragù
Edit: en stokbrood met zelfgemaakte ansjovis-kruidenboter!
Aardappelfrietjes uit de Airfryer, gebakken courgette en tempeh
Rijst, een mix van garnalen en panga filet + salade van komkommer, avocado en mais
Chili con carne met lekker veel groente
Pizza
Stoofvlees met trappist uit de slowcooker, aardappelkroketten en stoofperen. Ik dacht dat er nog broccoli was maar kan hem nergens vinden? Dus dan maar peren haha
Ik denk soep, misschien met wat stokbrood. Vanmiddag uitgebreid lunchen dus denk niet dat ik vanavond veel trek zal hebben.
Barbecue met familie ️
La Cubanita
FRIET
nu al zin in
Wraps met guac, spicy kippendijen, ui, paprika en cheeszzz! Simpel maar wel lekker
Patat oorlog met een frikandel speciaal
Mmmhhh
Ik ga zo pad thai maken jammieeee
Wij gaan zo Mexicaans doen. Onze lunch was rond half 4 dus ik zit nog vol
Tortellini met spinazie, artisjokken en heel veel kaas.
Omg heb nu precies dit achter de kiezen
Heerlijk