Vegan shoarma, met prei en champignons, in volkoren pita, erbij uiteraard vegan knoflook saus (die bakjes van de Jumbo)
Gisteren had ik megalekkere noodles met szechuan chili olie en tempeh gemarineerd in sojasaus met geroerbakte spinazie, wortel en knoflook
Vandaag cajun stoof: oesterzwammen, mais, aardappel, wortel, knoflook en cajun kruiden, met zachte boterige polenta en ingelegde groene paprika
Broccoli, gegrilde zalm en zilvervliesrijst. Lekker simpel bij elkaar geraapt
Roti kip!
Melanzane alla Parmigiana
Met wat brood, kruidenboter en een salade.
Soft taco’s met chipotle/bbq/kaneel jackfruit, met zoete aardappel en verse guac
Zelfgemaakte pizza.
Veggie quesedillas
Gebakken gnocchi met tomatensaus, spekjes en babyspinazie.
Knoflookaardappeltjes met broccoli en nog even kijken wat ik erbij doe.
Couscous verspakket van de Laidel. Met falafel erbij.
Couscous met feta en groenten uit de oven (courgette, wortel, rode ui, paprika)
Ik ga kipkerrie maken en ik hoop dat het lukt aangezien ik de meest simpele dingen kan laten mislukken haha. Het is ook echt zo’n recept van zo’n ‘Brenda kookt’ achtige site, dus ik hoop niet dat het een gerecht zonder enige smaak wordt
@Dazed, heb jij misschien nog tofu recepten? De tofu gochujang met ketchup, sojasaus en honing maak ik al heel vaak haha. Tofu is lekker!
Pokebowl en italiaans ijs na met mn vadertje
Ik eet niet zo heel vaak tofu omdat ik er niet zo goed tegen kan, maar ik vind het heel lekker om wat te verkruimelen door m’n udon noodles (wel eerst even droog deppen/duwen ook), en dan goed hard bakken met (flink wat) sojasaus en groenten erdoor, zodat de noodles iets een korstje krijgen. Met zwarte bonensaus is ook lekker, met wat sojasaus, knoflook en chilivlokken. En m’n meest simpele go-to marinade is ketjap manis, sojasaus, rijstazijn en agavesiroop!
Thnx! Jouw gerechten klinken altijd heel lekker haha.
Ben benieuwd! En als het niets is, volg dan de volgende keer het recept van Karin Luiten. Die vind ik zelf erg geslaagd. Hier kan je het recept vinden. Ananas en rozijnen kan je weglaten (maar vind ik zelf onmisbaar ^^)
Stamppot andijvie met spekjes eet ik vanavond
Oh dankje, ga ik zeker checken! Het is wel lekker, maar je proeft de creme fraiche te goed. Kokosmelk durfde ik niet aan, is in mijn hoofd een hele logische vervanger, maar wist het niet zeker haha