Wat eet je vanavond #3

Zin in iets makkelijks, maar gezond

1 like

Jij post wel vaker over hapjesavond en ik vind het zo’n gezellig idee dat jullie dan met z’n drieĂ«n helemaal West-Vlaamse tapas doen thuis :heart: Lekker alle hroentjes en harnalenkroketjes samen eten

11 likes

Chili con carne met rijst, tortillachips en een avocado salade. Als toetje een appel crumble cake achtig iets met glazuur en vanille ijs.

1 like

Oja mijn pizzadeeg staat te rijzen voor vanavond en ik krijg net dit appje van mijn vader: ‘will make prawn ravioli and drop it round tomorrow’ dus het zijn goede dagen hier in huize grace

7 likes

Klinkt simpel en super lekker! Gril je de halloumi nog?

Ik heb zin in risotto, dus dacht maak de citroenrisotto waar je hier wel eens over leest. Is dat deze? https://chickslovefood.com/recept/healthy-comfort-food-citroenrisotto/

Ja het moet wel even in de oven maar dat is vooral wachten! Verder simpel idd. Halloumi heb ik nu niet gegrild maar lijkt me wel lekkerder voor de volgende keer.

Wat betreft de risotto, je kan ieder recept wel gebruiken haha. Ik doe er geen aubergine door, dat lijkt me niet zo. Oh en peterselie erdoor is heerlijk! Ik eet het graag met groene asperges. Maar @Opperhoofd is de citroenrisottobaas, het “originele” recept komt van haar :upside_down_face:

2 likes

Taco’s met vegagehakt, mais, paprika, tomaatjes, bruine bonen, kaas, tomatensalsa en guacamole :heart_eyes:

1 like

Ik eet vandaag: Ovengroente traybake met runderchipolata & harissa https://www.ah.nl/r/1194168

Inspiratieloos en lui vandaag

Burrata met paddenstoelen, spinazie en pittige boter. Tomatensoep en een olijvenbrood erbij.

5 likes

(Vega) ajam paniki met rijst en knoflookboontjes

2 likes

Surinaamse nasi met een omelet en zuurgoed.

Ja vond het heel leuk om te lezen laatst dat ie als date-recept werd getipt :+1: door jou ook geloof ik. Goed idee idd, dan is de witte wijn vast open

Edit @Max ik maak m inmiddels altijd uit de losse pols, met ui, knoflook, witte wijn, groentebouillon, citroensap en rasp, evt boter en parmezaan (laat t zelf wel eens weg als ik weer een poging tot plantaardig doe maar uiteraard wel heel lekker), verse peterselie en geroosterde pijnboompitten. Groene asperges erbij vind ik inderdaad ook :heart:

3 likes

Hoe slim om ze zo te vullen, ik sta altijd te klooien met een vork of lepeltje ofzo :sweat_smile: maar vanaf nu is alles anders!

Ja dit werkte echt top! Als ik van die grote schelpen vul dan is ook altijd een gepriegel maar nu zag ik deze tip bij FrancescaKookt en vanaf nu ga ik het ook niet meer anders doen :sweat_smile:

1 like

Dit stond op het menu vanavond. Nasi, saté en groenten.

3 likes

Taco’s al pastor met pulled oats, ananas en tomatensalsa.

3 likes

Zelfgemaakte pizza met vegan salami (wheaty, aanrader) en gegrilde aubergine, was echt goed gelukt. En een salade van paprika en wortel.

3 likes

Dahl met spinazie

4 likes

Mixicaanse ‘bowl’. ‘Wrapvulling’ (zwarte bonen, ui, paprika, mais, veel specerijen) op een salade met een halve avo erbij en een klodder creme fraüche. Feta erbij want dat combineert verrassend goed met mexicaans.

3 likes

Pita met groentekebab!

1 like