Wandelen/hiken en trekking

Mwa ik denk dat je dat zelf het beste merkt. Ik heb wel echt wandelschoenen “nodig” want meer dan 20km op hardlopen schoenen vind ik niet fijn lopen. Een vriendin van mij vindt het heerlijk, dus het is heel persoonlijk.
Ik vind zelf de eerste 10km altijd kut, en daarna gaat het altijd wel. Tot 20km is mijn ervaring dat t sowieso wel goed gaat en leuk is. Wat ik met de vierdaagse altijd doe is ibuprofen slikken voor het slapen gaan en bij het opstaan, dan heb je minder last van stijfheid en loop je soepeler. Maar wat @Fredje zegt probeer goed te letten of het spierpijn is of “peespijn” of gewricht pijn want je kan echt dingen echt kapot lopen en dat is echt niet geinig. Oh en de camelback vind ik echt een lifesaver. Af en toe een slokje nemen is echt veel fijner. En muesli repen/snacks/boterhammen (neem genoeg eten mee).

@Hinkje oo echt gaaf! De dodentocht hoop ik ook nog eens te lopen! Lijkt me echt heel gaaf!

@Tamara ik loop voor de afstand dus ga niet echt perse op zoek naar een leuke route oid. Ik vind een luisterboek heel leuk maar met een vriend/vriendin die hetzelfde tempo loopt ook gezellig.

2 likes

Ik hou ook van wandelen, heb ook 2 keer de Vierdaagse gelopen.
Nu ik moeder ben loop ik wel een stuk minder lange stukken helaas, maar het Pieterpad staat zeker nog op mijn lijstje.
Mijn ervaring is dat 1 dag 25 km wel prima te doen is, maar het feit dat je dit meerdere dagen achter elkaar gaat lopen, inderdaad wel een aanslag is op je lichaam.
Ik vind de klompenpaden trouwens ook vaak leuk om te lopen, omdat je dan soms ergens anders loopt dan op de gebaande paden.

Is er iemand die mee gaat doen aan de alternatieve vierdaagse?
https://www.wandel.nl/alternatieve-vierdaagse.htm

Jaaa!
Heb er zin in :slight_smile:

Yes! Maar niet de langste afstanden hoor :wink:

Leuk! Voor welke afstand gaan jullie, @Snork en @Flopsyunicorn?
Ik zou graag 20 of 30 doen, maar met werk, baby en een bekkenbodem die nog niet helemaal ok is na een bevalling leek 10 me realistischer :grimacing: Heb me net ingeschreven!

Ik wil de 20 km doen. Haal vaak met werk al ruim 10 km, dus een stuk meer is wel een uitdaging!

1 like

Hoe weet je of wandelschoenen echt fijn zijn voor jouw voeten? Heb persoonlijk best snel last van zere voeten (echt de onderkant van de voet zegmaar) maar ik vraag mij af of wandelschoenen dan echt zoveel fijner zijn. Heb nu Ecco schoenen voor dagelijks gebruik en daar kan ik al wel langer op lopen dan m’n andere schonen, zal dat bij wandelschoenen nog langer zijn?

Of misschien een mini collage ‘wat zijn jouw wandel-omstandigheden’ of zo? Vind het ook wel leuk om te zien wat voor weer het bij mensen is, of er al veel blad op de grond ligt, dat soort dingen?

1 like

Oeh, heel leuk idee. Ik houd ook van wandelen, moet er meer tijd voor vrijmaken en dit is wel een goede reden.

1 like

Leuk! Ik moet echt meer bewegen en met een foto’opdracht’ en het idee dat anderen ook tegelijk wandelen heb ik al meer reden om naar buiten te gaan haha. En goed weer morgen zie ik!

1 like

Super leuk idee! Misschien een foto maken van jouw favoriete deel van je wandelroute? Ik haat namelijk door de buurten lopen, maar als ik dan eindelijk bij het park kom vind ik mijn stukje rust.

1 like

Ik vind het echt een leuk idee en doe morgen mee! Fotograferen aan de hand van een thema is misschien ook leuk. Dus inderdaad bijvoorbeeld: dier, stukje zomer, saamhorigheid etc

1 like

Ik kan 's avonds niet, maar ga proberen om tussen de middag te lopen met deze actie als stok achter de deur. Echt een leuk idee.

2 likes

Of een bijzonder voertuig fotograferen. Zit gewoon even wat te bedenken

Ik vind dit echt een super leuk idee, ga proberen morgen mee te doen!

Ohh wat leuk! De tijd komt me niet zo goed uit maar misschien kunnen we er een dag-ding van maken voor degenen die op een ander tijdstip willen. Dat je wel je foto’s deelt zegmaar.

1 like

Leuk! Ik heb morgenavond yoga tot 19u. Als ik daarna nog in de stemming ben en niet te hongerig ben (:laughing:), doe ik mee!

Zeker! Ik stuur je een pb.

1 like

Heel leuk idee, ik doe mee. En zeker omdat ik ook meer moet wandelen van mezelf. Hoelang gaan jullie dan ongeveer?