ik bedoel alleen dat wanneer je het hebt over afstanden en organiseren van zorg op land-staat-provincie-plaats niveau nederland en australie niet perse de landen zijn die je het best met elkaar kunt vergelijken.
voor heel veel dingen kan je trouwens ook wel bloed prikken gewoon in je eigen dorp/gemeente op de prikpoli en in sommige gevallen moet je naar het regionale ziekenhuis.
hoe het kan dat je helemaal naar een zkh aan de andere kant van het land moet weet ik ook niet en kan me voorstellen dat dat onhandig is.
Dat wilden we heel graag, maar toen kwam heel Nederland in opstand, want âze heppen niks te neuzen in mijn dossier!â en âbig pharma steelt mijn gegevens!â enzo, dus nu hebben we allemaal versnipperde elektronische dossiers die met geen mogelijkheid met elkaar kunnen praten, dus mag ik als dokter de patiĂ«nt een formulier laten ondertekenen, een andere dokter in een ander ziekenhuis bellen, dat formulier naar hen faxen, dan terugbellen en vragen om een beetje recente gegevens te printen en die dan naar mij te faxen, zodat ik dan onze secretaresse weer kan vragen die papiertjes in te scannen in ons elektronisch dossier. Superhandig en helemaal niet foutgevoelig.
Er is een landelijk schakelpunt waarin (als de patiĂ«nt daarvoor toestemming geeft, wat de helft niet doet) je de medicatie uitgegeven door de apotheek kunt opvragen, zodat je in ieder geval nog enig idee hebt wat de patiĂ«nt nou bedoelt met âik heb een rood pilletje in de ochtend en een witte in de avond, u weet toch wel welke dat zijn dokter?â en hopelijk de ernstigste medicatiefouten voorkomen worden.
Krijg opeens een appje van een familielid waar ik nauwelijks contact mee heb.
âHee hoi hoe is het bij jullie? Alles goed? Zeg werkt naam vriend nog bij dat en dat bedrijf? Kan hij misschien korting voor ons regelen?â
Ugh
Wat ga je antwoorden?
Dat hij niet meer bij dat bedrijf werkt. Bij zijn huidige baan kan hij die korting ook regelen hoor. Waarschijnlijk nog wel meer. Maar dat hoeven zij niet te weten. Hij is nooit te beroerd om familie en vrienden te helpen om een leuk prijsje te regelen. Maar niet als het op deze manier moet.
Vind dit soort dingen zo onbeschoftđ.
Gelukkig is je zoontje gezond, dat is het belangrijkste! Lijkt me zo lastig, die kleintjes bewegen echt veel.
âSorry, wie?â
Wow ik heb gewoon zelden zoiets irritants gezien als bbq Street op 24 kitchen. allemaal van die vervelende mannen koks die alleen maar mannelijke dingen maken want ja bbq is mannen he. Je zou bijna verwachten dat er een set testikels onder de bbq hangt maar dat is dan weer te pijnlijk voor mannen om te zien
Aan een FB voor mij vakgebied waar ik alleen lid van was in verband met digitaal lesgeven en banenjacht. Iemand postte een vragenlijst en dan was er geen gezeur van "Dat mag niet!1111â maar van âleeftijdsdiscriminatie1111ââ omdat je boven de 45 of zo de vragenlijst niet mocht invullen.
Dat ze mijn maat voor huidskleurige onderbroeken niet meer op de site van de H&M hebben en ik morgen dus er heen moet fietsen.
OMG ja ik zit ook altijd te haten op dat programma! Doen alsof ze zo mega culinair bezig zijn maar vervolgens gebruiken ze knoflookpoeder en uienpoeder? En die Jort heeft altijd zân pols vol hangen met van die lilleke Buddha to Buddha armbanden en als hij dan bezig is met iets hoor je die armbanden de hele tijd rinkelen
Mân favoriete restaurant heeft mân favoriete gerecht van de kaart gehaald nou tot nooit meer ziens dan hĂ©
Misschien kan je eens met de manager gaan praten?
Mensen die rechts lopen
Aan mezelf
Ik wil heel graag een boek lezen maar ik zit alleen maar op mn telefoon. Waarom lukt het me niet
Mijn eigen jaloezie, ik kan het ook slecht relativeren. Of ja, ik kan het rationeel heel goed relativeren, maar het nare gevoel blijft. Tips zijn welkom
Waarom kunnen Duitsers in Nederland nooit proberen om Nederlands te praten of iig wat langzamer praten. Gewoon lekker in het Duits beginnen te ratelen en ervan uitgaan dat mensen je wel begrijpen.
Ja ja lekker generaliserend dit maar ik hoor het zoooo vaak.
Ik heb nog nooit een Duitser meegemaakt die dit niet deed. Het allerergste vind ik als je dan aangeeft in het Nederlands/Engels te willen communiceren en ze gewoon lekker in Duits blijven antwoorden. Zo enorm asociaal.
Never forget het Duitse gezin dat tegen de bakvisversie van mij losging in het Duits omdat âweâ bij de Hema geen bier verkochten maar wel wijn en dan ook doen alsof ze zowel je Nederlands/Gronings, Engels en Duits niet verstaan
Ik vond het nog veel vervelender de het H&M kassavrouw in Roermond iedereen standaard in het Duits aansprak
Dat kun je die arme vrouw niet kwalijk nemen, want in Roermond heeft ze dan wel een kans van 90% dat ze het juist heeft als ze maar gewoon Duits spreekt :â)