Vier handen op 1 buik

Bij GBS moet je 24 uur in het ziekenhuis blijven!

Ik moest 3 dagen blijven en aan het einde minimaal 24 uur aanééngesloten koorts vrij blijven.

Ohh! Maar had dat dan te maken met de koorts? Mocht zelf na 2 nachtjes naar huis de vorige keer maar ze waren ook die antibiotica vergeten toe te dienen. Heb van de week gehoord dat ik het deze zwangerschap weer heb, dus weer medisch bevallen helaas.

Opbiecht: mijn man is voor me naar de Mac gereden.
Thanks NPO

20 likes

Ja ik gok ook dat dat die bacterie was. Maar krijg je dan altijd een antibiotica? Mijn vliezen waren namelijk ook gebroken en bevallen na 32 uur. Werd ingeleid. En ze testen dan in het ziekenhuis ook op die bacterie. Die uitslag kwam een paar dagen later. Ik had de bacterie ook. Maar kreeg geen antibiotica en mijn zoontje ook niet. Alleen als hij symptomen liet zien.

Edit: ik lees dat je niet standaard een kuur krijgt (NL)alleen als we koorts op treed. En inderdaad moest 24 uur blijven maar dat is altijd met gebroken vliezen.

Omdat je drager bent mag je niet thuis bevallen? Mijn verloskunde zij toen dat het soms wel mocht ofzo :rofl:

en @Maison

Ik ben thuisbevallen, niet wetende dat ik deze bacterie bij mij droeg. Paar dagen na de bevalling werd ik opgenomen omdat ik koorts kreeg. Ze waren bang voor streptokokken en werd meteen bij voorbaat de behandeling daarvoor gestart, omdat inderdaad het aantal dagen duurt voordat die uitslag bekend is. Wat het dus uiteindelijk ook bleek te zijn. Ik heb 3 dagen via infuus antibiotica gehad en mocht daarna de kuur thuis afmaken, omdat de koorts wegbleef. Koorts daalde direct bij start kuur. Terwijl ik thuis was kreeg ik de uitslag dat het streptokokken is geweest.

Gynaecoloog heeft aangegeven dat ik bij volgende zwangerschap preventief antibiotica krijg en de baby na de bevalling ook. Je wordt dan inderdaad medisch. Althans dat ‘mag’, ze verplichten het niet. In landen om ons heen is het beleid heel anders. Op dit moment wordt het beleid in NL onder de loep genomen. Het verschilt per land, maar in aantal worden alle zwangeren getest en als je de bacterie hebt, krijg je preventief een kuur. In andere landen testen ze en geven ze alleen een kuur als je na bevalling koorts krijgt.

1 op de 5 heeft de bacterie en daarvan wordt op 1 op de 1000 ziek. Reden dat ze in NL niet testen is omdat de kans op ziek worden dus klein is en daarom ‘duur’ is om iedereen erop te onderzoeken.

https://www.henw.org/artikelen/streptokokken-uit-groep-b-bij-zwangeren

1 like

En @Maison

Ohh oke, op die manier. Als je tijdens je zwangerschap erachter komt dat je drager bent en de bacterie in je urine te zien is krijg je 3 keer een antibioticakuur: rond 15 weken, rond 35 weken en een infuus tijdens je bevalling. En moet je als controle 24 uur in het ziekenhuis blijven na je bevalling. Omdat je dus een infuus moet ben je medisch. Maar wat Timeless zegt: het word momenteel onder de loep genomen. Volgens mijn verloskundige ligt er nu een voorstel op tafel dat je dan wel een ziekenhuis bevalling krijgt maar wel mag bevallen met je eigen verloskundige ipv een uit het ziekenhuis. Voor mij word het dus een gevalletje net op tijd of net te laat deze keer mocht het voorstel doorgaan.

Althans dit is hoe het bij gaat. En ik heb dus bij beide zwangerschappen wel een test gehad.

1 like

Jammer dat ze dr wenkbrauwen weer zo dik maakt, het andere vond ik zoveel mooier.

Ik vond hoe ze zelf der make-up deed mooier dan wat Marie bij haar deed lol

5 likes

Ik vond het een leuke aflevering! Lief stel wel. Vond Nienke Plas leuk en ze kwam betrokken over. En omg Mari :no_mouth: Dat kindje zag er ook echt zo cute uit trouwens. Nu zin in maccie :sob:

Dat geloof ik, kan je niet kolven en daarna drinken?

Wie gaat er kijken straks?
Vandaag iemand van 20 die zwanger is van haar tweede kindje begreep ik uit het voorstukje

1 like

Ik zit er al klaar voor!

2 likes

Ik ook!

Aww super schattig kindje.

Oh wow. Zo snel zwanger van de eerste.

Hmm niet de aflevering van Noah met Kim Kötter.

Ze nam af en toe de pil, en onthield wel soort van wanneer ze hem was vergeten en dan deed ze niet aan seks. Top methode!

18 likes

Wat een poppenkast met die kerk en dat ze misschien niet mochten trouwen

2 likes