Trouwtopic

Nog niet geweest, ik wil graag m’n moeder en zus mee, maar voor hen is dat best een stuk rijden. Toch bedankt voor de tip!

Ben weer bij een andere zaak geweest, 3e winkel. Nu wel een mooie jurk aangehad die echt mooi stond, maar ik twijfel toch alsnog! De halslijn is niet iets wat ik echt mooi vind, maar als geheel staat de jurk erg mooi. Hij is in de aanbieding, 700 euro, maar komen nog wel vermaakkosten overheen. Is niet duur voor een bruidsjurk natuurlijk. Aan de andere kant denk ik, ik wacht gewoon op een mooie Asos jurk voor zeg maar 200 en laat die mooi passend vermaken. Of misschien zelf een jurk laten maken bij een coupeuse… iemand hier ervaring mee? Ik heb heel goed in m’n hoofd wat ik wel/niet mooi vind en wil in een jurk, en wat ik wil is volgens mij niet zo moeilijk.

Deze winkel had trouwens de jurken in verschillende maten. Wat een verschil! Bij de andere winkels waren de jurken veel te groot en deden ze van die klemmen op, maar dan zitten alle naden niet mooi en sluit het gewoon niet goed aan, dit stond meteen al zoveel mooier.

Ja klopt! En ik ben wel een twijfelaar over zo’n beetje alles altijd, maar toch… Bedankt voor de tip, ga even kijken op hun site!

Hebben jullie tip voor een leuk cadeautje voor een bruid? het is ter voorbereiding van de bruiloft (als verjaardagscadeau), dus niet het echte cadeau.

Een mooie kamerjas voor de dag zelf, fijn om te hebben tijdens make-up en voordat de jurk aan moet.

Ja daar dacht ik inderdaad ook aan, maar krijg je dat niet tijdens het kopen van een jurk (?)

1 like

Ik ga 10 april trouwen. Heel klein gewoon bij de gemeente. Met familie en onze 2 kindjes erbij natuurlijk. Daarna ergens uitgebreid lunchen met de gasten.
Ik wil geen bruidsjurk aangezien het een mini ceremonie is en we pas later een feest geven (geen trouwfeest perse dus dan ook geen trouwjurk) maar wil wel een mooie jurk kopen die ik daarna ook nog een aan kan. Iets wat chiquer dan een h&m jurkje, hebben jullie tips?

Nee, ik heb dat niet gehad. Ze hadden daar een pasexemplaar tussen jurken door, maar kreeg dit niet mee naar huis. Ik weet niet hoe dit bij andere zaken zit? Heb het idee dat dat niet de norm is.

Oke! Ik heb er 1 besteld :smiley: Ben echt heel benieuwd hoe ze het vindt. Mijn broer vond het kut maar goed hij hoeft het niet te dragen. (het is voor mijn zus)

1 like

Asos!

1 like

Leuk zeg! Ook echt bijzonder om een jurk gemaakt door je moeder te dragen. Was je blij met het resultaat? Ik had m’n moeder al gevraagd, maar die durfde het niet aan. Vanmorgen sprak ik een goede vriendin die goed kan naaien en zij wil het waarschijnlijk wel doen! Ik ga haar vanavond voorbeelden sturen van wat ik mooi vind, en dan kijkt zij of het haalbaar is. Zo leuk! Heb je nog tips? Waar had jij je stof gehaald?

1 like

Hoeveel wil je er ongeveer aan uitgeven? En wil je wel in het wit? https://thestonecoldfox.com/collections/wedding-occasions Vind dit jurken die je ook naar een feestje aan zou kunnen later.

Wauw heel mooi! Ik zou iets van 200 euro uit willen geven. Moet ook nog 2 jurken voor mijm dochtertjes

Ik vind Phase Eight vaak ook mooie jurken hebben. Is nu ook sale bij Bijenkorf. Sowieso is Bijenkorf niet verkeerd om te kijken qua merken.

1 like

Dan zou je naar fillipa k, baum und pferdgarten, ba&sh en evt. &otherstories kunnen kijken.

Oh wat leuk zeg! Zo speciaal! En bedankt voor de tip. M’n vriendin zegt dat wat ik wil wel moet lukken, dus we gaan het proberen :smiley: Ik heb er zin in!

2 likes

Waar zijn jullie geweest voor huwelijksreis en hoe lang?

Na de bruiloft een paar dagen in een hotel om bij te komen en toen een mini huwelijksreis (5 dagen) naar Barcelona. Wij gaan van het cadeaugeld een maand naar Maleisië, onder andere naar familie.

1 like

Bij mij waren wel moeders mee. Mijn moeder wilde dat ook heel graag en mijn beste vriendin had haar zo ongeveer al uitgenodigd. Achteraf was het prima. S’middags en met avondeten waren ze erbij, daarna zijn ze naar huis gegaan toen de ‘jeugd’ de kroeg in ging

Denk eerlijk gezegd dat dit genoeg zegt. Het is jouw feestje, lekker moeders thuis laten hoor. Iedereen moet het zelf weten, maar het is helemaal niet gebruikelijk. Zou gewoon ‘nee’ zeggen.