Tips, ervaringen & aanraders

Oh ja dat bedoel ik :smiley: wat is handig om waar te hebben staan haha! Kelly Caresse heeft drie kinderen dus haar video is wel handig denk ik.

1 like

Grootste tip die ik kan geven is niet te investeren in aankleedkussen-hoezen. Zoals ik hier boven ook al ergens las; zeker in het begin zaten die dingen elke verschoonbeurt onder t plas en poep hahaha, binnen een dag lagen alle hoezen steeds in de was. Mijn dochtertje begon elke keer te plassen zodra dr luier uit ging :see_no_evil:, dus lang leve de hydrofiel​:smile:
Luiers, billendoekjes, sudo crĂšme, goedemorgen doekjes, gezichtscrĂšme en haarlotion (dus alles voor verschonen en smorgens wakker worden en klaarmaken) staat bij ons op de commode zelf. Rest in de lades van belangrijk (bovenste) naar minder belangrijk (onderaan)
Wat al gezegd werd, je zult binnen een paar weken de boel omgooien naar wat echt het meest handig is, dat ontdek je gauw genoeg!

6 likes

Heeft iemand ervaring met de aniball of de epi-no? Het zijn een soort ballonnetjes om je vagina/perineum op te rekken ter voorbereiding op de bevalling. Het lijkt mij een beetje baat het niet dan schaadt het niet. En als het psychisch helpt dan lijkt dat me ook fijn. Maar ik was benieuwd of iemand ervaring ermee heeft.

Werd door mijn verloskundige heel erg afgeraden
 ik had er hier al eens over gelezen en het gevraagd. Zij gaf aan dat die spieren en pezen down under niet gemaakt zijn om langdurig op die manier op te rekken (alleen relatief kort / eenmalig zoals bij een bevalling) en het dus wel kwaad zou kunnen.

Ik zou het dus wel echt even bij je eigen VK navragen!

1 like

Dit is zo fijn om te lezen als je binnenkort moet bevallen. Dankjewel :heart:

1 like

Je mag nog een keer :slight_smile: sinds een paar dagen heb ik steeds meer het gevoel: ik weet straks helemaal niet wat ik moet dĂłen tijdens de bevalling. Je bent natuurlijk altijd gewend om dingen te doen die je kunt, hoe ga je daarmee om?!

Ik weet niet hoe lang je ze moet gebruiken, maar mijn VK gaf aan dat het dus niet goed is. Iedere dag korte tijd dus ook al niet volgens haar. Het gaat volgens mij vooral om het steeds groter oprekken wat niet goed is.

Heb wel ervaring met wat jij bedoelt qua training. Heb zelf VVS (gehad) en dan ‘train’ je je bekkenbodemspieren te ontspannen en aanspannen door een niet heel grote soort medische dildo in te brengen. Niet iets wat je steeds groter opblaast zoals zo’n ballon-achtig dingetje.

Althans, misschien is het wel een ding hoor geen idee maar dat werd door mijn bekkenbodemfysio sowieso niet gebruikt en door de VK dus ook afgeraden, dat echte oprekken.

Ik vind jouw reacties altijd zo lief en sympathiek!

2 likes

Tnx allemaal! Ik heb maandag weer een afspraak bij de verloskundige (en ga dan ook bevalplan doorspreken :scream: en een liggingsecho :partying_face:) dus dan zal ik het wel meteen vragen hoe zij daar over denken.
Bij mn bevalcursus was de cursusleidster er opzich wel positief over. Maar waarschijnlijk helpt een perineum massage ook wel al.
Het wordt opeens allemaal ook een beetje echt ofzo haha
 Maar heb totaal nog niet het idee dat ik er klaar voor ben (het wiegje zit ook nog in de doos, en heb nog geen ziekenhuistas gepakt
)
Mja ik ga volgende week wel de bevalboeken die ik heb gekocht eens doorlezen (ik was begonnen in positief over bevallen van milli hill en werd daar zo emotioneel van. Niet verdrietig ofzo maar het idee dat je een mens hebt gemaakt en baart ofzo, kan het niet goed uitleggen. Maar ik wil niet teveel als Tien van Wil en Tien klinken hahaha :stuck_out_tongue: )

1 like

& @Mhysa Ik werd wakker met 9 cm en ben in 1,5 uur bevallen 
 wel gescheurd, maar was alsof ik ging sprinten zonder warming up. Vond t toch ook niet echt chill haha. Maar goed. Bevallen valt nooit onder “chill”

En nu heb ik weer vrees voor bevalling 2, terwijl ik er bij nr 1 totaal onbevangen in gingen. Maar goed. Kan er toch niks aan veranderen, hoe t gaat, gaat het.

1 like

Ook in Duitsland wordt je tijdens de bevalling goed begeleid door de vk. Als je wil dat ze even de kamer uitgaat, zodat jij de weeĂ«n lekker opvangt, zonder dat iemand jou de hele tijd ‘in de gaten houdt’. Dan kan dat ook gewoon. Ik heb pas bij 7 cm ontsluiting de vk weer gezien, omdat ze op de monitor zag dat de weeĂ«n waarschijnlijk richting persweeĂ«n gingen. (ervaring in dat inzicht denk ik dan). Gewoon goed aangeven wat je prettig vindt en als je onzeker wordt. Ook gewoon zeggen. Ze zijn er voor jou! :heart:

1 like

Jullie zijn zo lief allemaal. :weary:

2 likes

Oké ik moet huilen van jullie verhalen. Ben pas 10 weken en er zijn zoveel verhalen die me bang maken, en jullie zijn zo lief :sob:.

Hebben jullie verder nog tips voor me? Door een eerdere miskraam wil ik nu alles zo goed mogelijk doen. Tips voor boeken, wat juist wel of niet doen in de zwangerschap. Tell me all! :heart:

blabla niet boeiend en kreeg het niet meer in een spoiler dus weg :joy:

@bergamot Mijn verloskundige raadde het juist erg aan, ze had er zelf ook goede ervaringen mee. Ik heb er zelf wel mee geoefend, maar mijn kind wilde alleen met een keizersnede komen :woman_shrugging:

Oh echt? Bizar dat ze zulk ander advies geven dan!

Oh en mogen alle verhalen over knippen / scheuren of in spoilers of in het topic over bevallingsverhalen? Ik probeer dat juist een beetje te vermijden nu ik 37 wkn ben.

(Tenzij verder niemand daar moeite mee heeft natuurlijk, dan blijf ik gewoon even weg uit deze topics)

2 likes

Mijn baby heeft nog niet zo’n prachtige haardos als sommige andere baby’s hier, maar het wordt nu wel vol en lang genoeg om er iets mee te doen. Elke keer als ik haar uit bed haal staat het alle kanten op. :see_no_evil:
Maar wat gebruik je in vredesnaam voor haarproducten voor een baby?

Mijn zoontje is nu 2,5 en heeft een dikke flinke bos krullen. Ik gebruik eigenlijk weinig. Een shampoo van Zwitsal en heel soms goedemorgenlotion van Zwitsal. Toen hij een baby was een simpele haarlotion van Etos huismerk. Veel vriendinnen van mij gebruiken Alma olie (Pakistaans / Indiaas haarolie) bij de babies, maar ik vind dat persoonlijk stinken en way too fatty.

Ik ben ook benieuwd wat anderen gebruiken.

1 like

Eigenlijk doe ik er niet zo heel veel bijzonders mee. Wassen met zwitsalshampoo (bij geurloze shampoos ging haar hoofd heel erg stinken). Nadat ik haar lijfje heb ingesmeerd met babyolie, smeer ik het restant van mijn handen in het haar.

Het staat weleens rechtop, maar als ik er een paar keer over aai dan zit het wel weer plat. Ze heeft echt nog van dat zachte babyhaar haha

Ons huisje gaat eindelijk worden opgeleverd in juni, nu kan ik dus lekker gaan rondshoppen voor de babykamer. :slight_smile: Ik twijfel nog of we een co-sleeper gaan nemen of gewoon een ledikant voor haar eigen kamer. Ik ben ook nog op zoek naar iets waar ik haar in kan leggen in de woonkamer. We krijgen een tussenwoning, geen grote woonkamer en hebben een hond, dus wel echt nodig, maar iets niet te groot en niet zo lelijk :wink: Aanraders?

Maar zit ik dan straks met 3 slaap plekken voor die kleine? Hoe doen jullie dat?