Tips, ervaringen & aanraders

Bedje schuin zetten! Kant waar het hoofdje ligt verhogen. Heb afgelopen nacht Mn baby weer in de cosleeper gelegd hier om. In de ledikant tussen 19 en 21 uur 6 x wakker. Vanaf 21 uur in de cosleeper, schuin, en tot 2 uur niet meer gehoord.

Oh beter!! Ze slaapt nu weer, maar als ze straks wakker wordt maar ff doen. Weet alleen ff niet hoe ik dat het handigst kan doen met een bed van 70x140 :thinking:

Boeken onder de poten?

1 like

@SimpleThings @WhereTheLightIs @Peyton @Grey @Zitzak thanks voor jullie reacties!

Ja ik zou tegen ieder ander zelf ook zeggen; lekker genieten van het niks doen, nu kan het. DĆ© gelegenheid om ff niks boeiends te doen. Maar ik kan het zelf gewoon niet echt. Misschien komt het nog hoor, maar ik voel me echt heel onrustig en voel me aan het einde van de dag gewoon niet verzadigd ofzo.

Wat meer bakken vind ik wel een goede ja @HvO! En ik hoop wat meer rust in mā€™n kont te krijgen voor het schilderen en andere creatieve dingen.

Ik heb in die tijd fotoboeken gemaakt van de vakanties van jaren terug. Wilde ik al heel lang doen maar nooit tijd. Nuttig en tijdverdrijf!

Ook al mā€™n kledingkasten uitgezocht en netjes gemaakt. Vond het een heerlijke tijd!

1 like

Hoofdeinde idd omhoog en ik geef ook wel eens Tussikind hoestsiroop.

1 like

Ik heb nu al heel veel zin om alle dozen kleding, administratie en volle lades te gaan opruimen. Zoiets? :slight_smile: Lekker Mariekondoƫn en oud spul weg doen?

1 like

Ik heb me geen seconde verveeld tijdens mijn verlof. Volgens mij heb ik alleen maar babywasjes gedaan en gestreken (waarom Ć¼berhaupt? Mijn moeder zei dat dat moest maar nu strijk ik niks meer).
En tussendoor als een aangespoelde orka op de bank gelegen half naakt, omdat het binnen en buiten 38 graden was, met Netflix of Videoland aan.

Edit: met een giga ventilator die constant een geluid maakte alsof er een helikopter in de woonkamer stond. :joy:

8 likes

Fotoboeken maken wat @I_like_all_dit ook zei. Dat staat iig op mijn planning. En boeken lezen en ik wil ook nog wat borduren (gewoon simpel kruisteken, uit het boek ā€œborduren voor bitchesā€ :joy::joy:
Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst echt niks hoefde, er was altijd wel iets wat ik moest doen (solliciteren, thesis schrijven etc) en straks kan ik gewoon echt doen waar ik zin in heb zonder dat er iets moet. Ik verheug me er echt heel erg op. En hoop dat ik t niet na 2 dagen zat ben :joy: maar hoop vooral dat de baby niet al na 2 dagen verlof komt :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

4 likes

ja ik was al wel aan 1 kastje begonnen, maar het hele schoonmaak- en opruim- onderdeel van de nesteldrang heeft mij compleet overgeslagen haha. Heb dat Ć¼berhaupt nooit gehad en helaas, nog steeds niet mā€™n hobby. En door de opgelegde rust ben ik nu nog wel wat beperkt in wat kan. Zittend een laatje leeghalen is prima maar ik kan / mag dus niet staand een hele kledingkast doen.

ik zit mezelf gewoon echt mentaal in de weg en kan niet genieten van het ā€˜opgeslotenā€™ zitten in mā€™n huis en lekker weinig doen zoals @FrauHelga. Ik wil sporten, naar buiten en met andere mensen dingen doen. Maar ja vriendinnen werken allemaal fulltime (behalve gelukkig op woensdag) en hebben zelf ook drukke agendaā€™s. Maar mā€™n man heeft heel lief aanstaande maandag vrij genomen dus dan gaan we gezellig samen wat leuks doen. Ergens op het strand lekker lunchen ofzo als het mooi weer is.

Ik hoop echt dat die knop binnenkort omgaat en ik er ook gewoon van kan genieten! Ik weet ook heel goed dat dit een unieke tijd is waarin ik juist nutteloos ā€˜magā€™ zijnā€¦ maar ik voel het gewoon echt nog niet.

2 likes

Ik had ook totaal geen nesteldrang, voelde me ook heel nutteloos thuis en kon die lichamelijke klachten ook geen dingen doen als huis opruimen etc. Sorry, niet zo opbeurend dit. Hoop voor jou dat je je nog wat beter gaat voelen en de tijd wat voorbij wil gaan. Voor je het weet is je baby daar!

Ik word gek van alle goedbedoelde adviezen van iedereen om mij heen. Ja ik snap dat ik niet 100 pakjes maat 50 nodig heb en ze er snel uitgroeien en dat mijn man naar de winkel kan gaan. Maar ik voel mij rustig als ik gewoon de zaken zoveel mogelijk op orde heb. Hoe hebben jullie dat gedaan? Er zijn zoveel verschillende uitzetlijsten.

Ik had ook niet heel veel kleding (alleen echte leuke setjes van kwalitatief goede merken die na een paar keer wassen ook gewoon mooi blijven) maar ik was ook regelmatig.

Ik doe eigenlijk gewoon maar wat :smile: Ik heb laatst de kast ingeruimd en toen concludeerde ik dat ik nog wat extra spul in een klein-vallende 50 moest hebben voor de overgang van 44 naar de volgende maat. Maar dat is gewoon op gevoel, ik kijk niet naar de aantallen op die lijsten.

Daar komt bij dat ik liever wat extra kleertjes heb zodat ik die eerste hectische weken niet per sƩ hoef te wassen als er iets vies is.

2 likes

Ik vind het ook erg lastig om in te schatten. Op sommige lijsten staat dat 6 rompertjes voldoende is. Maar ik twijfel dan 6 met korte mouwen en 6 met lange mouwen? En dan maat 50 en 56?
Ik heb tot nu toe heel saai alleen wit met overslag, omdat dat hier eens werd aangeraden.

Ik vond overslag prettig in maat 50 omdat ze dan nog zo klein zijn en een rompertje over een hoofdje doen al eng leek haha. Daarna nooit meer gebruikt. Ik had veel rompers lange mouw (baby geboren in november) en een romper met korte mouw eronder.

1 like

Ik ben blij om te lezen dat ik niet alleen ben. Ik ben eind augustus uitgerekend dus het kan best warm nog zijn of juist niet. Dat maakt het lastig om te bedenken hoe dik alles moet zijn.

Bij de Zeeman hebben ze super goedkope en fijne basic rompers in alle mouwlengtes. Haal je van alles een paar in huis en je merkt vanzelf wel wat je veel gebruikt?

2 likes

Persoonlijk vind ik lange mouwtjes niet fijn, ik gebruik rompers echt als ondergoed en niet als ā€œshirtjeā€ onder een vestje ofzo. Romper met lange mouwen + shirt met lange mouwen er overheen vind ik haast niet te doen. Maar hier zijn de meningen ook over verdeeld, herinner me nog een discussie hier over rompers :sweat_smile:

Heb dan ook geen mooie rompers, alleen simpele witte overslagrompertjes.

Ik had best wat kleertjes in maat 50/56. heeft ze ook best een tijdje aan gehad. Ik had er plezier van voor baby te kopen dus ik deed dat gewoon (wel h&m/hema/zara/zeeman had amper merkkleding). Ze heeft ook alles gedragen. Ik werd er ook nerveus van om maar 3 pakjes te hebben en ā€œzo nodig nog gauw bij te halenā€. Nu had ik al kleertjes die ik echt leuk vond en de voorpret van outfits bedenken haha. Zoā€™n tut ben ik wel. Ik was uitgerekend in begin sept dus vond dat ook lastig qua temp. Ze bleek een koud babytje dus we hebben alleen maar lange rompers met daaroverheen truitjes met lange mouwen/vestjes gebruikt (en dan nog ingerold in een deken haha). Wel ff rot met mouwen over elkaar heen doen dus daarna vlot over op korte mouwen.

1 like