Tips, ervaringen & aanraders

Haha ik bedoel tweede gratis. :joy:

1 like

Wij hebben ook een pak broenjes geprobeerd en vonden ze ook niet handig. Hebben nu weer gewoon de plakkers.

Over een maandje wil ik starten met fruithapjes.
Je hebt zoooveel verschillende apparaten die allemaal even handig lijken, maar is dit ook zo, of zijn dit totale miskopen?

Ik ben weliswaar zelf pas net gestart, maar heb wel ook ervaring met mijn oppaskinderen en een tijdje op een kdv gewerkt. Maar ik deed/doe het altijd gewoon met een staafmixer en/of blender en dat werkt super goed. Het enige is dat je de groentes dan wel eerst moet koken (terwijl sommige apparaten dat ook meteen meepakken), maar dat vond ik nooit veel moeite omdat ik toch al aan het koken was.

Ik ben begonnen met stukjes geven met 6 maanden, dan hoef je helemaal geen dure apparaten etc daarvoor aan te schaffen. Ik denk dat je ook prima met je eigen keukenmachine iets kan maken!

3 likes

Wij hebben deze en heb er bij M. heel veel gebruik van gemaakt! Ik vond het het geld waard. Volgens mij hadden we toen nog geen staafmixer dus we hadden iig iets nodig om te pureren. En de stoomfunctie is superhandig. Is ook niet zo’n heel groot en lomp apparaat.

Deze had ik bij mijn oppaskindjes idd, en altijd voorgenomen deze bij mijn eigen kind ook te halen. Werkt zooo fijn!

Om aardappelen en groenten te stomen hebben wij gebruik gemaakt van een ouderwetse stoombloem van een paar euro. Zo’n ding wat je in een pannetje zet. Past ook lekker veel in zodat je een flinke portie kunt maken en invriezen. Stoombloem en pannetje daarna lekker makkelijk in de vaatwasser. We zijn wel ook pas op een latere leeftijd begonnen met hapjes dus we hebben niet gepureerd, wel geprakt met een vork als het wat grof was.

1 like

Welke creme is aan te raden bij een droog gezichtje? Ze heeft vooral veel velletjes bij en tussen haar wenkbrauwen en op dr wangetje een plekje

Ik zweer weer bij Bepanthen baby voor alle droge en rode plekjes. Maar voor alleen droogheid kun je ook prima een beetje vaseline smeren.

1 like

Die van dr. Leenarts voor droge huid is ook fijn!

Hebben sommige hier ervaring met de wishbone bike? Ik twijfel,om hem (2ehands) aan te schaffen. Ik vind het idee dat hij zo meegroeit met je kindje heel leuk. Maar ben zelf bang dat de fiets mss te lomp en zwaar is?

Ik vind het een topding! Gekocht bij 1e verjaardag maar was 'ie nog wat groot. Vanaf 2e jaar verjaardag gingen ze er echt mee racen!

1 like

Hier ook stukjes gegeven vanaf 6 maanden. Nooit puree gegeven. Ze eet gewoon mee met ons. Ze had het kauwen snel door. Super makkelijk zo. Baby heeft duidelijk andere eetvoorkeuren dan haar broer. Dol op toast met avocado.Vanochtend wilde ze mijn verse gember thee, dus ze mocht een slokje proberen. Ze werd er helemaal wild van en vond het super lekker. Enige voordeel van haar flesweigeren is dat ze nu met 9 maanden heel goed zelf uit een beker kan drinken.

@lovewarrior als je wel puree wilt geven heb je die apparaten ook niet nodig. Als je een stoompannetje of mandje en een staafmixer hebt dan ben je er wel hoor.

En gebruiken ze het ook lang?

Zeker, mijn dochter van bijna 7 vindt het ook nog steeds leuk op z’n tijd haha. Hier gaat het derde wiel er straks weer onder zodat jongste kind er op kan. Oersterk ding, gaat echt jaren mee

1 like

Deze vega filet americain is dus echt een aanrader! Ben zelf geen enorme vleeseter maar dit is echt een super fijne afwisseling qua broodbeleg. 9/10! Zit overigens wel ei in.

3 likes

Echt een gewone beker? Mijn 15 maanden oude monstertje kan de handeling prima maar als ze klaar is met drinken mikt ze de beker gewoon van zich af of steekt dr hand er vol in. Dus nog even een tuitbeker hier;-)

Ja, ze kan echt uit een gewone beker drinken, maar ze vindt het ook leuk die soms om te gooien en dat soort dingen. Ze krijgt dus alleen kleine beetjes water en thee om te oefenen en voor de leuk. Afgekolfde melk krijgt ze gewoon koud in een 360 graden beker van Nuby. Die beker is hier de redding. Gelukkig kreeg ze die snel door. Mijn oudste kon dit nog niet op dezelfde leeftijd hoor. Maar ze is ook continu met bekers aan het spelen en doet dan alsof ze drinkt en dan keihard lachen.

1 like

Ik vond deze ook super chill tijdens mn zwangerschap!