Tips, ervaringen & aanraders

Hmm als je echt veel wilt gaan dragen is het niet nodig. Maar (correct me if i’m wrong) je gebruikt vooral de kinderwagen als je ergens langere tijd loopt, want volgens mij is het niet heel goed als een baby langere periode rechtop ‘zit’ zoals in een maxi cosi. Maar dit is mij verteld hoor. Wij hebben wel een reiswieg maar ik wil ook veel gaan dragen, ben benieuwd hoe vaak ik die onhandige reiswieg ga gebruiken want die is super groot en lomp

1 like

In mijn ogen niet echt nodig. Ik heb haar heel veel gedragen in een doek toen ze baby was, ze vond het helemaal niks in die bak van de kinderwagen namelijk. Verder maakten wij ook bos wandelingen wat met onze kinderwagen sowieso niet kan. Dus nee. Niet nodig. Nu nog steeds draag ik vaker dan dat ik de kinderwagen gebruik.

2 likes

Wij hebben onze kinderwagen ook nog maar weinig gebruikt. Onze baby is rustiger in de draagzak + we wonen op de eerste verdieping en anders is het zo’n gesjouw om de kinderwagen naar beneden te brengen. Alleen met boodschappen doen is het wel handig als ik veel wil kopen (doe lopend boodschappen).

Ik krijg trouwens wel last van m’n rug als ik de draagzak (Tula FTG) lang om heb. Meer mensen hier last van? Ik heb hem laten afstellen door de verkoopster toen ik hem kocht, dus hij zou goed moeten zitten lijkt me.

Kan je misschien eentje lenen als het zo ver is? Sommige kinderen houden niet van dragen. (gelukkig nog niet meegemaakt hoor)

Maar stel dat, dan kan je misschien dat als optie hebben?

1 like

Misschien kan @Tunnelvisie hier wat over zeggen? Heb geen ervaring met de tula, maar eigenlijk zou je er geen last van moeten krijgen.

1 like

Ik heb geen last met die! Maar ik had hiervoor een rekbare doek waarbij ik op het laatst (toen ze echt nog net erin mocht qua kilo’s) wel last van m’n rug kreeg. Dus die FTG was echt een uitkomst vergeleken met die doek!

1 like

Niet per se nodig denk ik. Misschien ken je iemand waar je er eentje van zou kunnen lenen als je m wel eens echt nodig hebt? Ik vond t wel heel handig voor (dokters)afspraken enzo. Ik was veel alleen dus ze moest dan wel mee. Maar bij de afspraak kon ze dan gewoon in de kinderwagenbak blijven liggen.

Thanks voor de antwoorden, ja misschien is lenen wel een goed idee, en anders kun je er altijd een kopen als je het toch echt nodig hebt denk ik. Ga er nog wel even goed over nadenken, baby is er voorlopig nog niet gelukkig.

Waar heb je hem gekocht?

Musjes in Groningen!

Ik heb mijn dochter nooit in de kinderwagenwieg gehad. Bij zoon alleen gebruikt als het te heet was om te dragen (geboren in de zomer). Dus imo niet perse nodig. Je kunt er altijd een halen mocht je het toch nog missen toch? :smile:

Ah geen ervaring met het personeel daar, weet niet of het geschoolde consulenten zijn. Maar in ieder geval geen beginners. Als je wil mag je me wat foto’s via pb sturen, dan kan ik eventueel meekijken of alles goed zit?

1 like

Wat lief! Heel graag! Doe ik vanmiddag even, ze ligt nu te slapen.

1 like

Dragen in een ergonomische drager of goedgeknoopte zak is niet te vergelijken met lang in maxi cosi zitten. Het rugje volgt de natuurlijke kromming en het maakt volgens mij ook de spieren wat sterker. Lang dragen, als moeder en kind het fijn vinden, mag gelukkig gewoon :slight_smile:

De wagenbak max 4x gebruikt (platliggen was drama dus droeg altijd onderweg en ook heel veel thuis), nu met het buggydeel pas wat meer.

1 like

Oh top dat wist ik helemaal niet! Kan niet wachten om dr heerlijk te dragen.

1 like

Hahaha herkenbaar. Wij hebben van prenatal eigen merk (zwart met stipjes/hartjes/streepjes) en die blijven zitten! Die van Hema, H&m en Lidl liggen hier verspreid door het hele huis, geen aanraders :joy: M’n zus zei dat die van Noppies ook goed zijn.

1 like

Ik heb altijd hele dikke met antislip van de Hennes. Zijn echt de enige die blijven zitten want ze zijn ook heel hoog.

3 likes

Een maillot :stuck_out_tongue:

4 likes

Aw ik heb geen kinderen hoor dus ik zei maar wat! Maar mijn oppaskinderen kregen altijd maillots aan omdat anders die sokken na 5 minuten uit (en kwijt) waren :slight_smile:

2 likes

Ik vind baby’s in maillots ook wel echt heel schattig :smiley:

2 likes