Tips, ervaringen & aanraders #2

Ik ook, maar tegenwoordig is het “dies ook lezen” en dan komen er nog 3 boekjes. Heb nu de max van 2 boeken ingesteld anders blijf ik lezen. Maar overdag lezen wilt ze dan weer niet :woman_shrugging:t2:

1 like

Dames, wat is leuk om te geven aan een jongetje van 2?

Een boek, treinstel van ikea, duplo

1 like

Houten puzzel, boek, Playmobil 123

1 like

Ik heb gister om 22 uur voor het eerst een klein schepje johannesbrood pitmeel toegevoegd aan een flesje van 120… maar drinken duurde zo lang door de dikte. En de voeding daarna en nu drinkt ze niet meer. Alles geeft ze nu terug, wat eerder niet was. Ze heeft verborgen reflux.

Is dat een kwestie van wennen, of gewoon niet goed? Want haar gewicht is nog niet hoog genoeg… gaat allemaal niet zo lekker hier.

Dus nogmaals de vraag, iemand ervaring met speciale voeding tegen reflux en/of krampjes?

Ik moet zo de hele dag werken en ben bang dat ze de hele dag dan ook niet gaat drinken :frowning:

Voor de papfles of flink ingedikte melk gebruikte ik altijd een speen in een maatje groter (of ik maakte de gaatjes iets groter met een naald bij een speen die ik kon missen), misschien heb je dat al geprobeerd hoor, maar anders is dit een tip. Succes :heart: Ik hoop dat er snel verbetering is.

Iemand hier leuke tips voor een boek voor de grootouders ?

Goeie ouwe opa en oma pluis, misschien in een dialect nog.

2 likes

J is heel gek op deze rijstwafeltjes van Hipp:

https://www.dm.de/hipp-reiswaffeln-himbeer-ab-8-monat-p4062300348325.html

O.a. te koop bij DM.

2 likes

De mol! Of “sssst. de tijger slaapt”

2 likes

Heeft iemand de gouden tip?
Een zijn opzoek naar een kinderstoelspeeltje (met zo’n zuignap). We hadden Freddie vuurvlieg. Maar die plakt niet? Zelfs M. Krijgt hem binnen 2 seconden los.

1 like

Ik spande deze over de maxi cosi (en over de box en over de kinderwagenbak). De ringen zelf vond hij fantastisch en je kan er weer allemaal speelgoed aan hangen:

Idd, die zijn leuk @anon23429397!

1 like

Ik bedoel eigenlijk voor oo het blad van de stoel waar ze inzitten om te eten :grimacing: misschien een beetje onduidelijk sorry

1 like

Wij hebben van de week de babyset op de tripp trap kinderstoel gezet maar ons zoontje lijkt er niet goed in te zitten. Hij hangt heel erg naar voren. We hebben een tuigje maar ook dan zit hij niet goed rechtop. Wat doen we fout? We hebben het kussen setje er niet bij gekocht en het blad ook niet. Misschien dat toch doen?
Hij is 7,5 maand en kan echt goed zitten (nog niet helemaal los zonder omvallen maar hij zit wel stevig).

Ohhh, sorry. Ik dacht de autostoel haha.

Ik had in het begin handdoeken om hem heen gedaan als hij er in zat. En even controleren of het plankje goed zit, geloof dat de bovenste 2 vingers-dik moet uitsteken? 🤷 Is vast ergens te vinden!

2 likes

Wat Anna doet @Limoncello hebben we ook gedaan. Denk halve maand en toen D 8 maanden was, alweer wat steviger, zat ze zonder die handdoeken. Zij hing ook wat naar voren voor ze 8 maanden oud was.

1 like

Hier bleek het blad de oplossing! Daarop hield 'ie zichzelf een beetje tegen en hing hij niet meer naar voren. Onze eettafel was ook net te hoog en was bang dat 'ie anders op de tafel zou bonken met zijn hoofd :joy:

1 like

M. zit er nu met 5 maanden in. Maar alleen met blad. Anders heeft ze echt 0 houvast. Maar ze is natuurlijk wel een stuk jonger nog.

1 like