Tips, ervaringen & aanraders #2

Ikea matrassen passen prima in normale ledikanten hoor!

Hier ook de bekende ikea matras en een ledikant die niet van de Ikea is.

1 like

Die heb ik gehaald en de badolie. Hij smeert wel fijn en geen geur.
Zolang ik het daarmee onder controle hou is goed.
Pas als erger wordt naar de huisarts volgens cb.

Ja ik weet het. Voor mezelf moest ik altijd eerst langs voordat het kreeg.
Vandaag is het rustig bij haar gelukkig.

1 like

Ik moest foto’s sturen toen mijn zoontje eczeem had. Kreeg een vette crème en hormoonzalf.

1 like

Sinds ik 's nachts flesvoeding geef kom ik echt veel moeilijker in slaap na de voeding. Vannacht om 3.00u gevoed, 3.20u klaar, O. sliep vrijwel meteen en ik lag tot 5.30u wakker. Mijn gedachten gaan echt alllllle kanten op. Heb al geprobeerd niet op mijn telefoon te gaan, juist wel, boek lezen… heeft iemand de ultieme tip? Ik wissel de nachtvoedingen gelukkig af met m’n man en dan ben ik alleen in het begin wakker :+1:t2:

Ik had tijdens m’n zwangerschap veel slapeloze momenten en had veel baat bij white noise.

Heb deze app gedownload en doe dan 1 oordopje in met regengeluiden. Werkt voor mij heel goed! (En er staan ook geluiden op voor je baby, haha)

3 likes

Zou je me kunnen laten weten welke topper en welk hoeslaken van abz?:slight_smile:

Mijn dochter ging gister voor het eerst weer naar het KDV. Ik dacht dat die wel zo moe zou zijn, dat ik weer eens goed kon slapen maar volgens mij is het juist andersom? Ze zit ook net in sprong 6…maar om 01:30 was ze een uur huilerig, draaien op de buik en brabbelen. Om 05:30 weer op d’r buik en niet terug kunnen rollen en weer wakker om 06:15. Heerlijk om weer de handen vrij te hebben overdag, maar de nachten worden weer pittig zeg.

1 like

Misschien is het even weer wennen voor haar? Als J. een dag heeft gehad met veel nieuwe indrukken slaapt ‘ie ook altijd heel onrustig. Hij moet dan even de dag verwerken in dat koppie ‘s nachts.

Na een (paar) dag(en) is het dan vaak weer over.

1 like

Ja ik denk het! Ik hoop dat ze daar dan mooi even leert terug te rollen de komende weken, scheelt een hoop gedoe s’nachts :joy:

1 like

Oef, ja dat is sowieso een fase van pittige nachten :grimacing:

1 like

Als ik weer ga werken, gaat mijn dochter 3 dagen naar de opvang, 1 dag past oma bij ons thuis op en 1 dag ben ik thuis.
Tot nu toe zijn maandag en woensdag opvangdagen. Donderdag komt oma. De derde opvangdag is nog niet beschikbaar. Voor mijn werk zou het beter uitkomen als ik vrijdag vrij ben, maar voor haar lijkt het me fijner als ik dinsdag vrij ben.
Wat is jullie ervaring met de opvang voor een baby? Juist dagen achter elkaar (ma, di, wo), zodat ze een beetje in het ritme daar komt? Of een dag ertussen (ma, wo, vr), zodat ze thuis even bij kan komen?

TIP

Bij de kruidvat zijn de sokjes en bijna alle babykleertjes 50% (komt nieuwe collectie aan)

Heb gelijk paar pakken sokken meegenomen, raak ze altijd kwijt

3 likes

Voor beide valt wat te zeggen denk ik. Hangt een beetje af van je baby?
Onze dreumes ging/gaat op twee niet aaneengesloten dagen. Met een dag ertussen. Op die tussendag sliep ze dan echt even bij. Ze had geen moeite met wennen op de opvang elke keer als ze kwam.
Terwijl het dochtertje van mijn broer elke keer op de opvang weer haar draai moest vinden, en haar ouders daardoor liefst 2 dagen aaneengesloten wilden.

1 like

Ja, is natuurlijk niet voor elke baby hetzelfde…
Nouja, eerst zijn alleen maandag en woensdag beschikbaar, dus dan kunnen we mooi zien hoe het voor haar zal zijn.
Bedankt voor je reactie!

1 like

Ik vind 1 dag er tussen fijn. Ik merk dat ze echt zoveel indrukken opdoen, en ze slapen op het kdv ook altijd weinig. Dus de dag tussen de opvangdagen is hier altijd lekker rustig en beetje bijslapen. Denk dat het too much voor die van mij zou zijn als ze opeenvolgende dagen zouden gaan

1 like

Het verschilt natuurlijk per kind maar wij hebben heel bewust gekozen voor 2 dagen opvang, 1 dag thuis met mij en dan wee 1 dag opvang. Nou gaat K. heel goed op de opvang, ze merken daar bv ook niks van der verdere eenkennigheid maar mij leek een dag er tussen fijner voor haar van te voren en zeker de eerste weken had ze die woensdag wel nodig bij te komen. Gisteren heeft ze trouwens ook mega veel geslapen (deze week voor het eerst weer naar de opvang). Steeds een dag er tussen vond ik zelf niet fijn mbt werk (ik werk 3 dagen).

1 like

Ik heb bewust 2 dagen opvang achter elkaar. Leek me voor haar juist fijner 2 dagen hetzelfde ritme en omgeving.
Dus 2 dagen van huis, 2 dagen thuis, 1 dag bij oma of thuis en dan 2 dagen thuis.
Tot nu toe gaat het goed, maar ze slaapt ook veel op de opvang.
Ligt ook aan je kind denk ik.

1 like

Ligt denk ik idd aan je kind. J gaat ma/di/vrij en wo/do is ze bij mij. Nu slaapt ze nog maar n uurtje overdag, thuis. Maar toen ze jonger was merkte ik dat ze wo/do altijd meer sliep en meer moe was. Ze heeft daar altijd kort geslapen omdat ze natuurlijk de kamer delen en dan wordt ze snel wakker. Ik merkte ook dat als ze een keer wel drie dagen achter elkaar ging (ivm werk), dat dat voor haar ook teveel was. Was dan vaak niet te genieten. Nu gaat dit beter omdat ze n stuk ouder is

1 like

Ligt echt aan je kind.
Ik heb 2 dagen opvang achter elkaar (do/vrij)
Op maandag oma-dag maar gewoon bij ons thuis zodat hij genoeg rust.
En ik merk wel dat hij dan alleen op zaterdag geen peer waard is. Maar dat vind ik niet erg, ik hou er wel rekening mee.
Eerst had ik ma/woe/vr opvang maar dan liep ik op die tussendagen echt met m’n ziel onder m’n arm en een hangerig kind.
Dus hoe het nu is werkt voor ons beter.

1 like