Hey! Ik vroeg me af of het tegen de regels is/of jullie het vervelend vinden als ik de vragenlijst naar mijn scriptie link hier (ik kan me herinneren dat dat op EGF in ieder geval wel eens gedaan werd).
Het schiet helaas nl. echt niet op met respondenten aantrekken, dus alle hulp is welkom.
(Mijn volledige naam en contactgegevens staan in de beschrijving en ik blijf liever anoniem, vandaar dit account.)
Je mag het linkje eventueel wel via pb sturen
Ik zet 'm ook wel even in een spoiler hier (eventueel tijdelijk). Iedereen die wil helpen alvast heel erg bedankt!
Edit: Ik heb genoeg respondenten behaald (en dus de link naar mijn vragenlijst verwijderd) en ga verder met de volgende fase in mijn scriptie: data-analyse. Als alles meezit hoop ik jullie binnen een paar weken te kunnen updaten over mijn bevindingen
Tering jantje, ik vind het best een lastige vragenlijst. Kan ook liggen aan dat het zondagmiddag is en mijn hoofd niet in studeerstand staat, maar ik vind de vragen soms best ingewikkeld gesteld.
Je hebt helemaal gelijk, er zitten een paar hele ingewikkelde vragen tussen. Is helaas niet anders om sommige (ingewikkelde) constructies te meten. Aan het einde van de vragenlijst staat wat meer uitleg over het doel v.h. onderzoek, dus dan wordt het misschien iets duidelijker waarvoor die vragen dienen. Bedankt voor het starten aan de vragenlijst in ieder geval
Kwam er lulliger uit dan ik bedoelde, sorry! Ik moest mijn weekendhoofd even omschakelen naar mijn nadenkhoofd, maar ik heb hem helemaal ingevuld hoor. Succes!
Lief, dank je. En is begrijpelijk, geen probleem joh!
Super fijn om te zien dat ik er wat extra respondenten bij heb, bedankt iedereen
Ik had er gisteren ook even geen kracht meer voor maar ga hem zeker nog invullen!
Hahaha love m’n scriptiebegeleider. Ik heb nog maar een paar (2/3) weken de tijd voor mn scriptie, dus kreeg een mailtje van mijn begeleider of ik al wat had wat hij kon lezen. Dus ik helemaal in paniek want dat heb ik nog niet, teruggemaild dat ik druk bezig ben maar nog geen stukken af heb. Ik verwachtte dus een mail terug in de trant van ‘ehm je hebt nog maar heel kort de tijd dit is misschien wel een beetje een probleem’, maar alles wat hij zei was ‘that’s fine, there’s still time’. Ben meteen weer een stuk minder gestresst nu ik weet dat hij er even laid-back instaat als ik :’)
@Dazed Knap dat je zo relaxed kan blijven. Ik zou helemaal doodgaan van de stress haha. Succes met het schrijven van je scriptie en hopelijk haal je het!
Ik heb gisteren een GO gekregen voor mijn proposal. Superblij, want ik heb een 8 en dat telt mee voor mijn eindcijfer. Dus ik ben vanmorgen begonnen met het echte werk.
Hahaha ja het scheelt dat scriptie bij ons weinig voorstelt, mag maar 6000 woorden zijn (hoe dan, zo weinig )
En wat goed, gefeliciteerd! Jij ook succes
Ik ben in de laatste fase van mijn afstuderen en vind deze laatste weken echt ontzettend stressvol en echt niet chill. Nu hebben ik en mijn begeleider mailtjes gekregen waardoor het er op lijkt dat er bij mij gecontroleerd gaat worden of alles wel volgens de regels wordt gedaan. Blijkbaar worden er door de universiteit soms willekeurige mensen uitgekozen om te kijken of de faculteiten zich aan alle voorschriften houden. Normaal gesproken is mijn afdeling niet zo streng met alle formulieren (moeten weer zoveel werkdagen tussen zitten, blablabla) en kan dit er echt even niet bij hebben haha.
Ik snap echt goed dat je daar op dit moment helemaal niet op zit te wachten! Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt met die strenge regels. Succes met de laatste loodjes!
Ik heb ontzettend last van schrijfangst. Dit heb ik ontwikkelt tijdens mijn bachelor opleiding. Hierdoor heb ik uiteindelijk drie jaar gedaan over mijn afstudeer onderzoek. Dit jaar ben ik begonnen met mijn master en loop weer helemaal vast. Het beïnvloed niet alleen mijn studie maar ook mijn dagelijkse leven. Ik ben ontzettend onzeker en perfectionistisch ik kan een hele middag bezig zijn met het schrijven van 1 alinea en deze vervolgens weer verwijderen omdat ik het niet goed vind. Is hier iemand die dit ook heeft gehad en hier van af is gekomen? Doormiddel van een curus of iets dergelijks? Ik wil namelijk heel erg graag verder met mijn opleiding maar zo gaat het niet.
Ik heb echt geen motivatie meer om te studeren. Het zonnetje en de blauwe lucht. Ik wil vakantie . Meer die hier last van hebben?
Ik ben het werken aan m’n scriptie al dagen aan het uitstellen en durf de feedback van mijn begeleider niet eens te openen. Steeds als ik wakker wordt hoop ik dat er ineens 30.000 woorden op mijn laptop staan, want ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Ik vind het ook zo stom dat je steeds keuzes moet maken wat je wel en niet gaat onderzoeken en ik ben dan bang dat ik dingen uitsluit waar uiteindelijk juist meer over te vinden is. Maar zo te zien ben ik niet de enige met struggles en een gebrek aan motivatie :’)
Wat rot zeg! Kan me voorstellen dat je dat erg belemmert. Misschien is er iets als externe studiebegeleiding/scriptiebegeleiding (maar dan dus niet per se voor een scriptie) via een bedrijf? Als je dat een tijdje hebt gedaan, heb je misschien weer meer vertrouwen en lukt het je ook vanuit jezelf!
Weet je waar je schrijfangst vandaag komt?
@NewBlood @Maestoso Ik stuur wel wat van mijn motivatie jullie kant op!
Ik heb juist de hele tijd zin om aan mijn scriptie te werken, maar daar kom ik te weinig aan toe met mijn stage :’)
@Anna-Maria En als je alles ziet als conceptversie? Je hoeft niet alles meteen perfect te schrijven en je mag dingen zo vaak aanpassen als je wil. Maar ik snap dat het lastig is om zo te denken als je last hebt van perfectionisme. Op mijn werk zie ik regelmatig conceptdocumenten langskomen met versienummer 25 tot soms wel 100.
Misschien werkt het om je manier van werken op een andere manier aan te pakken? Bijvoorbeeld werken op een andere locatie of tijdstip dan je normaal zou doen, op papier schrijven ipv typen, een opzet maken en uitwerken of juist vanuit de losse pols. Geen idee hoe jij het aanpakt natuurlijk, maar misschien kun je zo op zoek naar manieren die het patroon waarin je nu zit doorbreken.
Ik meld me hier ook maar eens. Ik schrijf nu mijn bachelorproef of -thesis met deadline begin juni. Ik moet begin mei al zeggen of ik indien of niet maar ik weet gewoon niet of het realistisch is om het te halen.
Ik moet nu vooral nog interviews afnemen, transcriberen en conclusies schrijven en tenslotte alles nog structureren. Daar heb ik nog de rest van april voor en de maand mei.
Daarnaast speelt er nog iets waardoor ik me er niet toe kan zetten om te gaan schrijven, namelijk het feit dat ik hierna afgestudeerd ben en dan iets anders moet gaan doen. De angst voor die periode na mijn studie is zo groot merk ik? Ik weet niet of ik wil werken of reizen of nog meer studeren en daarom blokkeer ik eigenlijk ook.
Het van me afschrijven en erover praten helpt iets maar er komt geen oplossing uit.
Hier nog iemand die geen zin heeft om aan haar scriptie te gaan schrijven. Ik heb nu een paar weken uitgesteld en ben vandaag dan eindelijk begonnen met het schrijven. Ik zag daar zo tegen op. Ik dacht eerst dat ik gewoon geen zin had, maar ik denk dat ik een soort van zenuwachtig was om te gaan schrijven?
Ben begonnen met het makkelijkste hoofdstuk en heb die voor nu af. Ben blij dat ik eindelijk begonnen ben en ik denk dat ik me de komende maand (nog 4 weken omg) wel makkelijker ertoe kan zetten.
Ik wou dat ik kon fast forwarden naar over een maand.