De conferentie is pas in augustus maar so far is het wel een leuke ervaring! Want op de uni een artikel schrijven vond ik anders dan het artikel nu echt camera ready maken, waarbij we best wat hypotheses achteraf toevoegden omdat we veel extra data hadden die significant was, het was letterlijk een uni paper sexy maken. Plus ook leerzaam, omdat mijn begeleider nu ook losser was en meer vertelde over hoe en wat dan toen ze vorig jaar er een cijfer voor gaf!
Ik zit nu in de bibliotheek op mân hogeschool en mag van mezelf pas weg als ik het verslag van mân herkansing af heb, maar ik ga zo langzaam vandaag. Maar oke nog twee onderdelen en dan ben ik klaar!
Succes nog even!
Ik kijk zĂł uit naar vrijdag over twee weken. Dan heb ik datzelfde gevoel na de tentamenweek
Merci, bijna klaar!
Yayyy, Ă©Ă©n van mân herkansingen is af. Woh het zou echt chill zijn als ik alledrie de herkansingen haal en dan volgend jaar nog maar Ă©Ă©n vak hoef te volgen + scriptie.
@traveljunkie @anon95960165 Oh ik mis dat gevoel zo van de middelbare school na de toetsweek. Op mijn studie hebben we standaard op donderdag- of vrijdagvond tentamen, dan zondagavond deadline(s) en dan begint op maandag het nieuwe vak. En dat herhaalt zich elke vijf weken.
Oh en @anon95960165 Geniet van dit weekend! En @traveljunkie succes nog komende 2 weken en geniet daarna van je vrije weekend
Ik moet zondagavond mijn onderzoeksvoorstel inleveren. Ik heb nu:
- Onderzoeksvraag ongeveer oke
- Planning is af
- Methodedeel is zo goed als af
- 2/3 pagina aan theoretisch kader
Kan iemand me moed inpraten dat dit binnen 2 dagen goed komt pls??
Edit: Ik loop daarnaast zoân 30 uur stage en merk gewoon dat ik me echt niet op 2 van die grote dingen tegelijkertijd kan focussen. Daar liep ik ook tegenaan tijdens mijn afstuderen op het hbo. Daar heb ik mijn scriptie voornamelijk in de vakanties geschreven, maar ja ik heb nu geen vakantie tot aan de zomer, dus die strategie werkt nu helaas niet. Mocht iemand daar nog tips voor hebbenâŠ?
ik heb dit topic echt angstvallig vermeden omdat ik me gewoon niet aan school toe kan zetten ik moet nog vier vakken en mân scriptie dit jaar en ik weet echt niet hoe ik het allemaal moet doen met zoân gebrek aan motivatie, zeker die scriptie (terwijl ik echt een heel leuk onderwerp heb)
Ik moet volgende week een annotatie inleveren en woensdag heb ik de eerste afspraak met mân scriptiebegeleider en ik moet aan beide nog beginnen, terwijl het zoân lekker weer wordt en ik echt de laatste weken gewoon niks heb uitgevoerd. Ben echt teleurgesteld in mezelf
Ugh, ik ben bezig met mijn theoretisch kader (dat volgende week vrijdag opgestuurd moet worden), maar ik vind het zooooo saai. Ik wil lekker aan mân volgende hoofdstukken werken want dan kan ik tenminste zelf gaan analyseren. Motiveert echt totaal niet dit. Wil vandaag eigenlijk 1000 woorden typen en daarna mag ik leuke dingen doen en dinsdag en woensdag mag ik van mezelf ergens aan het strand werken maar toch ugh.
Zijn er hier nog meer meiden die hun scriptie rond juli in moeten leveren? Misschien kunnen we elkaar een beetje op de been houden, haha. Ik ben nu dus mijn MA thesis aan het schrijven.
@En_17_Anderen hoe is het nu met je onderzoeksvoorstel? Je kan het!!
@RupiKaur Ja, volgens mij zijn er heel veel forummers bezig met hun scriptie nu!
Hoe gaat het met je kader, ben je al een eind op weg en ga je de deadline halen denk je?
Edit: 1000 woorden in een dag is trouwens echt mega veel In dat geval zou ik met 8 dagen klaar zijn haha.
Ik heb echt net mijn proposal ingeleverd. Heb 4 dagen van 's ochtends tot 's avonds gewerkt en ben nu helemaal gaar. Dus ik begin morgen niet echt uitgerust aan een nieuwe stageweek haha, heb echt het gevoel alsof ik een marathon heb gelopen
Mijn deadline is trouwens begin juli!
Ik moet mijn MA thesis in augustus inleveren en herken je struggles heel erg! Ik ben eigenlijk net klaar met mijn vooronderzoek en het maken van mijn outline, maar ik vind het zo lastig om te beginnen met schrijven Zeker aangezien ik het druk heb met andere vakken op dit moment. Wat studeer je als ik vragen mag?
Ja, een paar jaar geleden keek ik zelfs nog uit naar de scriptie, omdat ik de illusie had dat je dan gewoon fulltime daarmee bezig kon zijn. Wist ik veel. In werkelijkheid heb je er natuurlijk gewoon nog stage of vakken bij.
@tukker succes met data verzamelen!
Ik merkte dat ik eigenlijk alleen prima aan mijn scriptie kon werken vorig jaar als ik geen andere verplichtingen (zoals vakken) had die week. Mijn scriptie is dan ook geschreven in 3x een week een een maand knallen na de laatste projectdeadlines. Was toen wel heftig, maar wel gewoon gehaald.
Bij mijn huidige scriptie heb ik deze valkuil minder, door dagdelen in mijn agenda te blokken voor scriptie was ik dan wel een paar uur productief. Maar nu de laatste week, want vrijdag lever ik het in. Dus nog even doorwerken, maar komt goed
Hier ook een scriptieschrijver! Ik moet de eerste versie op 7 juni inleveren en heb welgeteld nog 0 woorden van de 25.000, 2 weken geleden is mijn onderzoeksvoorstel goedgekeurd maar sindsdien kan ik me er niet meer toe zetten. Over een uurtje heb ik een bespreking met mijn begeleider en dan maar even harde deadlines zetten. Heb ook gewoon nog 2 vakken ernaast nu die ik in april afrond. Ik vind het echt gekkenwerk momenteel.
Oja, zoals ik in een eerder bericht schreef heb ik dat ook gedaan bij mijn hbo-scriptie. Die heb ik voornamelijk in vakanties gelezen, want stage in het basisonderwijs dus lekker vaak vrij.
Heel veel succes met de laatste loodjes!!
Ik heb zojuist feedback gekregen op mijn proposal, maar volgens mij heb ik de hele opdracht verkeerd begrepen? Ik moet zoveel veranderen
Hey nog meer scriptie-schrijvers! Ik rond nu mijn onderzoeksstage af, dus deze of volgende week moet ik mijn thesis inleveren en komende donderdag eindpresentatie geven. Eerst was het alleen 1 presentatie voor de mensen van mijn vakgebied, maar nu zijn er nog 2 andere vakgebieden die gevraagd hebben om mijn onderzoek te komen presenteren. Best spannend dus allemaal.
Ik heb een enorme database gemaakt, waar ik zoveel uit kan halen dat ik nu soms echt door de bomen het bos niet meer zie. Dan heb ik mijn onderzoeksvragen beantwoord maar dan denk ik ohh maar dit en dit en dit kan ik ook nog doen.
En vind (goede) tabellen en figuren die ook nog eens mooi zijn maken echt moeilijker dan ik dacht âŠ
Haha, nou na 750 woorden was ik gestopt. Overigens moet ik zoân 18.000 woorden in totaal schrijven, dus 1000 is dan niet zo heel veel (helaas). Ik denk dat ik de deadline uiteindelijk wel ga halen, al moet ik morgen en overmorgen nog wel echt aan de bak. Wat fijn dat je je proposal hebt ingeleverd! Wel balen met zoân stage ernaast he. Ik werk zelf ernaast (in het onderwijs) dus ik weet hoe zwaar het is.
@tukker ik probeer mezelf maar een beetje wat worsten voor te houden, anders wordt het niks. Kijk wel uit naar mijn volgende hoofdstukken, dus dat scheelt. Is het gelukt met de data?
@Olifant ah wat leuk, nog een MAâer! Ik volg naast mijn thesis ook nog twee vakken dus moet 40 studiepunten halen dit semester. Echt balen.
Samenvatting
Ik studeer Engelse literatuur en jij?
@Puntzak wow 25.000 woorden, ik vond dat van mij al veel. Hoe is je bespreking gegaan?
@anon4550793 lijkt me echt zo spannend, zoân eindpresentatie. Ik heb een hbo scriptie en een pre-master scriptie geschreven maar voor beiden gelukkig niet hoeven presenteren/verdedigen. Voor mân MA thesis wel en ik knijp 'm nu al. Wel heel gaaf dat 2 andere vakgebieden je gevraagd hebben!
Ik ben ook bezig met mijn (MA) scriptie, deadline is eind Juni en ongeveer 20.000 woorden. Ik heb verder geen harde deadlines vanuit school en daar baal ik wel van, zelf streng zijn is toch iets moeilijker Wil deze week een eerste versie van mijn theoretisch kader + methode afhebben zodat het allemaal wat gestructureerder wordt, dus moet flink aan de slag de komende dagen. In ieder geval, succes allemaal de komende periode, we kunnen dit!!
Geen scriptie hier, maar ik verdrink momenteel bijna in de deadlines. Moet de komende maand o.a. 2x conclusies schrijven (pleitnota in NL denk ik? je argumenten als advocaat) en dan ook effectief de zaak pleiten. Nu heb ik dat sowieso nog nooit gedaan, en ik heb in beide zaken een juridisch zeer zwakke positie, ik kan wel janken haha.
Enige voordeel is dat ik nu wel weet dat ik niet de advocatuur in wil
onderwerpen voor de geĂŻnteresseerden
Ene fictieve zaak is een poging tot schijnhuwelijk waar ik het koppel verdedig, maar alles wijst er op dat het echt om een schijnhuwelijk gaat. Andere fictieve zaak gaat over een bestuurder van een vennootschap die mogelijks aansprakelijk is voor het faillissement van de vennootschap.
Ik moet voor mijn scriptie veel interviews afnemen en dus veel transcriberen⊠word er helemaal gek van haha. Weet iemand nog een fijn programma hiervoor? Nu gebruik ik een gewone afspeler en druk ik op pauze als het te snel gaatâŠ