Kun je niet aan een biebmedewerker vragen of ze kunnen helpen met reserveren? En anders gewoon in de bieb zelf met oortjes college kijken en als het een werkgroep is even de docent mailen en uitleggen dat je dus niet pratend kan reageren maar evt wel via de chat
Ja ik ga het proberen. Dankje
Gistermiddag was een emotioneel moment. Heb voor mijn hbo opleiding een propedeusejaar op de universiteit niet gehaald en nu volg ik een premaster voor diezelfde bachelor. Loop al sinds september met een knoop in mijn maag rond die ik probeer weg te wuiven, maar diep vanbinnen had ik zoān ontzettende angst dat ik het nu ook weer niet zou kunnen.
Gistermiddag is dus het eerste tentamencijfer bekend gemaakt en het was een 6,5! Het was zoān ontzettende opluchting, niet normaal.
Voelt gek om te zeggen maar ik ben echt trots op mezelf dat ik deze stap toch heb durven zetten
Goed van je en je mag zeker trots zijn op jezelf!
Yessss goed bezig!!
Goed gedaan!
Pff ik begon aan mān master dit jaar en ik ga gewoon dit jaar waarschijnlijk 0 punten halen. Begin van het jaar een break genomen omdat ik het mentaal niet trok, toen wilde ik net voor de kerst een tentamen wel gaan maken en kreeg ik covid. Voor mān bachelor mis ik nog punten en moet ik nog 2 vakken doen dus die ga ik in maart doen, maar in maart beginnen ook nog 2 andere vakken van de master. En ik zie het echt niet zitten om 2+ vakken in 1 blok te doen, dus uiteindelijk ga ik denk alleen het vak dat in januari begint volgen voor mān master. Zo kut om over na te denken, maar ik moet echt mān bachelor afronden dit jaar dus ik durf het echt niet aan om meer dan die 2 vakken te doen
Ik heb een beetje hetzelfde, althans ik voel ook wel stress van vakken moeten halen terwijl de rest van het programma gewoon doorloopt. Heb voor blok 3 nog een premaster vak openstaan dat ik echt moet halen, maar moet ook nog een vak herkansen van blok 1 waardoor ik een vak uit blok 2 dat nu bezig is alweer door moet schuiven naar een ander moment .
Werkt totaal niet motiverend en is heel stressvol, maar ik heb zelf wel zoiets van: ik moet me eerst gaan focussen op de dingen die echt belangrijk zijn en moeten (zoals dat vak in blok 3 halen - anders mag ik Ć¼berhaupt niet door met de master) en van daaruit maar verder te kijken. Heb zelf al de nodige uitloop gehad in mijn studie maar dat is dan zo. Daarbij komt dat we nu in een pandemie zitten waarvan de mentale gevolgen ook niet onderschat moeten worden, dus wat dat betreft is het denk ik ook niet helemaal te vergelijken met het verloop van je studie zoals dat normaal gesproken zou gaan.
Sorry voor de take over, moest het zelf ook even van me afschrijven omdat ik de laatste tijd merk dat deze stress bovenop de mentale struggles die er door corona nu bijkomen me ook wel eens wat te veel wordt. Maar je kunt het! Een duidelijke planning maken, dingen die eerst moeten een prioriteit maken en een goed gesprek hebben met de studieadviseur (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) kunnen vaak toch al wat verlichting geven van de stress