Stel je persoonlijke vraag #19

Voor degenen die een ventilator zonder timer hebben maar dat wel handig zouden vinden: een tijdschakelaartje werkt ook!

Ik stelde 'm zo in dat 'ie een uur blies als ik naar bed ging om in slaap te vallen, en dan 's ochtends rond 7 uur ofzo weer aan ging. Ideaal!

4 likes

Welke van de volgende ongenode gasten hebben jullie wel eens op bezoek gehad in huis?

• Muis
  • Vleermuis
  • Rat
  • Aap
  • Hond
  • Kat
  • Salamander
  • Kikker
  • Slak
  • Slang
  • Vogel
  • Vos

0 stemmers

En deel vooral je leuke ervaringen, ben benieuwd!

Anders: eekhoorntje! :chipmunk:

M’n moeder slaakte ineens een gil vanuit de keuken, arme beestje helemaal in paniek haha

6 likes

Een steenmarter. Volgens mij gaan die doorgaans niet in flats of rijtjeshuizen zitten maar meer bij huizen met veel vrijstaande balken? Mijn god wat kunnen die beesten een geluid maken, ze slepen ook van alles en nog wat mee tussen de balken van het huis.je hoort ze slepen. Zo goor. Ik hoorde ze altijd 's nachts lopen in m’n slaapkamer. Brr.

2 likes

Haha @FISSA ik zie je wel!

8 likes

Ja tuurlijk, marters die had ik ook moeten toevoegen aan het lijstje! Je hoorde ze snachts? Ooooh nachtmerrie, zaten ze dan tussen de muren ofzo? Hoe zijn jullie er uiteindelijk van afgekomen?

en ook een eekhoorn ja natuurlijk @Wijntje, er lopen hier zat eekhoorntjes rond het huis, maar gelukkig nog nooit binnen gekomen. Is hij gewoon weer naar buiten gerend?

1 like

Ja hij is uiteindelijk uit zichzelf weggerend!

3 likes

De kat van de buren! Vreselijk! Beestje is hartstikke lief, en zwart.
En we hadden de deuren ‘s ochtends vroeg open staan om te luchten, en kennelijk is ie toen naar binnen geslopen. En in de kledingkast gaan zitten, en lekker gaan liggen tukken. Op mijn zwarte sportkleding.

Ik was toen zwanger, ri 30wkn denk ik? Dus deed graaaaag een middag dutje. Toen werd ik wakker en staarde ineens 2 grote felle ogen me aan vanuit die kast! Keihard gillen natuurlijk :joy:
Kat schrok - vloog er uit, sprintte naar zolder, uiteindelijk daar weggelokt en naar beneden gelokt en zo de voordeur uit :see_no_evil:

12 likes

Neeeee, jezus ik zou me ook werkelijk helemaal kapot schrikken. Hij was zich duidelijk bewust van zijn vachtkleur door een mooi verstopplekje op je zwarte kleding te vinden!

1 like

Ja ik dacht geloof ik echt dat ik een hartaanval kreeg haha. Ik schrok me echt helemaal wezenloos :’)
Telkens als de buren nu de kat kwijt zijn (naja telkens, sinds dien 4-5x ofzo), bellen ze aan of wij even boven willen kijken haha. Maar ik denk dat t beestje zo geschrokken is dat ie nooit meer een pootje bij ons naar binnen zet haha

4 likes

Een vliegend hert (kever van zo’n 9 cm groot). Ik hoorde hem ook lopen, zo groot was 'ie. Ondanks dat ik er bang voor was heb ik hem netjes buiten de deur gezet.

3 likes

ik heb deze even opgezocht, maar fuuuuuck die heb je netjes buiten de deur gezet? dat vind ik echt knap, ik zou dit echt voor geen prijs durven en mn vader bellen :rofl: en je hoorde hem ook nog lopen?? :face_vomiting:

3 likes

omg ik las eerst dat gedeelte tussen de haakjes niet ik dacht echt wtffff sickkk

unnamed

34 likes

Yes ik lag op bed, sliep bijna, en ineens hoor ik iets ritselen en was ik klaarwakker. Mijn katten kwamen niet op de slaapkamer, dus ik wist dat het iets was wat er niet hoorde. Mijn slaapkamerraam had de hele dag open gestaan, en ik woonde destijds aan het water, maar zulke beesten had ik nog nooit gezien in het echt. Hij liep over de vloer.

Toen ik het zag schrok ik behoorlijk want het zijn forse beesten, zeker met dat gewei. Ik heb eerst een paar seconden f#ck f#ck f#ck gedacht, en toen ben ik naar beneden gegaan voor een kartonnetje en tupperware bakje. Eerst het bakje over hem heen gezet, toen het kartonnetje er onder geschoven. En toen heb ik hem buiten gezet en meteen alle ramen dichtgedaan. Gelukkig liep hij niet heel snel dus had ik ruim de tijd hem te vangen.
Met spinnen durf ik dit overigens niet!

6 likes

Haha, ik was al helemaal in de war toen ik 10 meldingen van likes van @Papegaaiduiker had en ze ook nog eens een foto van mijn kind uit februari 2019 likete. M’n stalkerradar sloeg al op hol.

24 likes

Ik had je echt applaus gegeven als ik er bij was geweest!
Met spinnen heb ik dit probleem dus juist weer helemaal niet, ik dacht dat het kwam omdat ik veel vaker een spin in huis heb en dus wat meer gewend ben geraakt aan de hele spin in zn algemeenheid en dat vooral de angst van het nieuwe, zo’n hert met een gewei die je niet echt dagelijks tegenkomt in huis, dat dat hetgene is wat de angst groter maakt. Hoe zou het bij jou dan kunnen dat je een spin nog enger vindt dan zo’n joekel van een kever?

2 likes

@FrauHelga

15 likes

Ik ben echt panisch voor spinnen, al zolang ik me kan herinneren. En op de één of andere manier trek ik ze aan of zo. Al meerdere keren heb ik er eentje in mijn haar :sob: gehad en in mijn huidige jaren '30-huis komen regelmatig beesten voorbij die gisteren of eergisteren door @MaartenvanRossem gepost werden. Van die joekels met zwarte lijven, die ineens vanachter de wasmachine komen of zo. Dan durf ik niks meer en schakel ik mijn man in. Vooral de kruipruimte onder ons huis is verschrikkelijk en als het straks herfst is komen die beesten om de zoveel tijd naar boven. Als mijn man niet thuis is vang ik ze eventueel onder een emmertje of schaaltje en dan mag mijn man het oplossen als hij weer thuis is.

Ik heb 2 katten en zelfs die zijn er bang voor. 1 van de 2 ging een keer zachtjes op zo’n spin kloppen met zijn pootje, vond de spin niet leuk. Vervolgens blies de kat een paar keer en ging hij er vandoor, hij durfde niks meer. En mijn man vond dat formaat ook niet leuk.

Op vakantie heb ik een keer een vogelspin op mijn slaapkamer gehad terwijl het geen tropisch land was. Het beest was waarschijnlijk meegelift in een bananendoos van de fruitkraam naast ons huisje (de verkoper zei dat dat wel vaker gebeurde en was nonchalant er over). Ik heb toen een preview gehad van hoe een hartinfarct voelt geloof ik, en schrok zo dat ik geeneens meer de kracht had om te gillen. :sob: Dat beest is weggekropen voor we iets konden doen en ik heb die nacht geen oog dichtgedaan. Gelukkig was het onze laatste dag op vakantie.

Maar bij deze kever had ik instinctief het gevoel dat hij zeldzaam was of zo? En dat het echt niet oké was als ik er de stofzuiger zou op zetten. Met spinnen heb ik dat schuldgevoel niet, maar andere ongenode gasten probeer ik wel te redden.
Achteraf heb ik gelezen dat een vliegend hert inderdaad niet zo heel veel voorkwam en dat het een mannetje was.

3 likes

Die kevers zijn echt huuuge! Kwam er laatst een tegen in het park (en ik kwam door een vlog van Enzo Knol erachter dat het dus een vliegend hert was. Don 't judge) en als ze wegvliegen lijkt het qua spanwijdte gewoon op een vogeltje. Enge dingen. Ik vind het stoer van je dat je die zo hebt gepakt @Frauhelga. Hier was hij de stofzuiger in verdwenen denk ik :sweat_smile:

1 like

Aha! Ik vond het echt een vervelend gevoel geven dat er random oude Posts werden geliked :sweat_smile:

4 likes