Je oude mirena gaf op het einde veel minder hormonen af dan je nieuwe nu in het begin, denk dat het daar aan ligt?
Neep nooit wat gemerkt! Gek heā¦
Dit is vanaf nu mijn grootste angst haha
Met mn eerste mirena had ik vanaf dat hij geplaatst was weinig last van de hormonen en ook mn menstruatie nam al snel af tot bijna nooit meer ongesteld. Merkte ook niet dat ik me hormonaal gedraagde, dus geen rare jankbuien enzo. Ik vond het wel fijn dat ik weinig merkte van de hormonen, daarom valt het me nu wel op dat ik soms wel hormonaal ben.
Snap ik haha, maar de gyno zei dat die vorige spiraaltjes misschien ook gewoon niet goed geplaatst waren aangezien hij er echt veel moeite voor moest doen. Die andere gynoās hebben misschien slecht werk afgeleverd. We zullen het zien of deze wel blijft zittenā¦
Hoe lang hebben jullie last gehad van de spiraal? Ik wordt er echt een beetje moedeloos vanā¦ Heb m 6 november laten plaatsen en heb nu, ruim 3 maanden later, nog steeds iedere dag bloedverlies en af en aan last van buikpijn. Bloedverlies is ook niet veel, hij is niet uitgezakt (zoals vorige keer) maar wel telkens druppels / rode ākloddersā haha sorry voor de vieze verwoording
Ben het zo zat maar vind het zonde om hem eruit te laten halenā¦ hopelijk komt t nog goed en verdwijnen die klachten nog
Bij mij duurde die periode ook langer dan 3 maanden. Mān huisarts zei toen ook dat een periode van een half jaar niet gek was, dus ik heb het uitgezeten en toen is het wel beter geworden, ergens tussen die 3 en 6 maanden. Mijn ervaring is dat het dus wel beter kan worden!
Nou bij mij gaat ie er morgen uit. Ben in februari 3 van de 4 weken ongesteld geweest en heb nu bloedarmoedeā¦ ben echt een draak, ga wel weer aan de pil
Ik heb de koperspiraal trouwens
Misschien is dit een beetje TMI maar sinds ik mijn spiraal heb ruik ik echt heel anders daar beneden. Op slechte dagen echt wel een heftige vislucht vind ik zelf. Hebben meer mensen hier last van en misschien tips?
Geen tips, maar heb hetzelfde. Vooral als ik ongesteld ben of net daarna ruikt het soms echt naar iets rottends
Ja, herkenbaar. Helaas geen tips.
Vislucht zou bacteriƫle vaginose kunnen zijn. Het is trouwens heel logisch dat de geur veranderd door een andere hormoonbalans.
Ik heb vijf weken geleden mijn (koper)spiraal laten plaatsen en dat was zo pijnlijk. Vooral de dagen erna.
Vorige week was mijn eerste ongesteldheid en ik was er echt zenuwachtig voor maar ik had nergens last van?! Geen buikpijn, geen rugpijn, helemaal niks. Begon gewoon te bloeden en thatās it. Ik merkte wel dat ik iets meer bloedde dan normaal. Maar gelukkig wel maar 4 dagen zoals altijd dus ik ben echt heel heel blij met mān spiraal! Verder ook geen last van tussentijdse bloedingen oid
Ik heb nu drie of vier (?) jaar een spiraaltje. Heb nu sinds een half jaar toch soms een aantal dagen in de maand krampen en soms wat bloed. Maar dit is minimaal, er hoeft geen tampon in zeg maar. Kan het zijn dat de spiraal uitgewerkt is? Zouden jullie hem eruit laten halen of zou ik nog even wachten? In augustus wil ik hem er sowieso uit laten halen. Daar kijk ik trouwens erg tegen op, was een hel om erin te krijgen namelijk!
Ik heb hetzelfde. Mijn huisarts zei dat ik de eerste jaren gewoon geluk heb gehad dat ik nooit heb gebloed. Maar dat ik nu af en toe wel bloed niks zegt over de werking, de hormoonspiraal is gewoon minimaal 5 jaar betrouwbaar. Ik moet zeggen dat ik in mijn hoofd soms nog wel denk van: ja leuk verhaal maar you never now. Maar goed, ik vertrouw erop dat de spiraal gewoon zijn werk doet, want afgezien van het bloeden merk ik geen verschil.
Heb nu een week mān spiraal en ben 3 maanden hiervoor niet ongesteld geweest (niet zwanger, geen idee waarom ik niet ongesteld word) maar ooo mān borsten en tepels doen zoān pijn! Alsof ik al de hele week ongesteld ben, maar toch niet dus
Maar als dit het ergste is kan ik er best mee leven
Gelukkig! Dan vertrouw ik het ook
Ik heb afgelopen vrijdag een spiraal laten zetten (verdoofd gelukkig dus niet gevoeld) maar ik bloed sindsdien helemaal niet meer? Is dat wel normaal? Heb alleen vreselijke krampen nu.
Ja dit idd gatverdamme echt naar dooie ratten ofzo
Ik had diezelfde dag nog wat bloed, maar daarna niet meer totdat ik weer ongesteld moest worden. Dus is volgens mij gewoon normaal