Haha jongens ik heb net dit ontdekt, liedje van Sergej Lazarev (Rusland) uit 2014.
hahahah. Ik vind het lied van Rusland nu ook niks. Italie is mijn favoriet, Spanje en Frankrijk vind ik ook leuk.
Bij Denemarken cringe ik echt een beetje, die staging ook
Jedward
oh dacht dat je die nederlandse tweeling bedoelde, met email to berlin. hahahah dat waren tijden!!
Nooit geweten dat Marlayne Sahupala (presentatrice Hart van Nederland) ook mee heeft gedaan aan het songfestival. Bij 9.46 min zie je haar. Weer wat geleerd!
Dit lied is een klassieker in mijn omgeving. Ik zou het zo draaien op mijn trouwerij en Mans en Petra uitnodigen als entertainment en bang zijn dat de bruidegom met legen handen naar huis gaat.
Wat vinden jullie van de nieuwe look van Conchita Wurst?
Staat hem goed vind ik! Ben benieuwd of de Conchita-look dan nu ook een blonde pruik krijgt? Lijkt me wel veel werk trouwens, haar + wenkbrauwen + baard bijhouden.
(Heb net even opgezocht of ik hem of haar moest schrijven, blijkbaar verwijst hij naar zichzelf met ‘hij’ en naar ‘the character Conchita Wurst’ met ‘zij’).
Hij lijkt hier heel erg op de gemiddelde homoseksuele club kid in Berlijn of zo
Wat vinden jullie van de nieuwe puntenverdeling? Eerst hebben we de jurypunten net zoals eerst. Maar dan doen ze niet de televotes van laag naar hoog, maar op volgorde van hoe hoog ze uitkwamen bij de jury, beginnend bij het laagste punten.
Ik vind dit stom, ik vond het altijd wel fijn dat de punten steeds hoger werden
is dat sinds dit jaar nieuw? want ik vond de puntentelling zoals het vorig jaar ging echt ruk!
oja wacht dat ging toen wel van laag naar hoog maar de ontknoping was toen echt zo gek.
Hmm, volgens mij is dit heel kut. Stel nou dat Nederland op 1 staat met de jurypunten, dan zouden we dus pas als laatste onze punten krijgen en dat kan dus wel heel erg laag zijn ofzo dat zou wel heel zuur zijn.
Dit lied zit zo in mijn hoofd.
Jammer dat het niet meedoet, denk dat het echt wel heel hoog zou eindigen.
De afgelopen jaren was het zo dat ze begonnen bij het land dat het minste punten had bij de televoting. Dus hoe eerder je genoemd wordt, hoe minder punten je bij de televoting hebt. Dus dan moet je juist hopen dat je als laatste wordt genoemd.
Ohh ik ga me hier morgen echt maar eens in verdiepen, ben echt vet laat elk jaar weer haha.
Ja klopt, maar dit jaar geven ze de televotes dus op volgorde van hoe hoog je staat met de jurypunten dus niet meer van laag naar hoog.
Ohh ja ik vind dit echt zo zonde dat deze niet meedoet!
Ah oké, dat wist ik niet. Benieuwd hoe dat zal gaan dan
Dit filmpje is wel handig! Zo kun je zien hoe het was geweest als ze dit vorig jaar deden. Ik moet wel zeggen dat het zo op het einde heel spannend blijft, vooral door de grote verschillen soms tussen jury en televote (Zweden haha, dit had echt heel zielig geweest als dit vorig jaar live was)
Ik vind het zelf alleen jammer dat je nu achteraf moet zitten puzzelen wie de hoogste score had in de televote, terwijl ik dat altijd juist interessanter vind dan wat de jury te zeggen hebben.
Dank je voor de link! Wel een beetje een raar systeem, want zoals je zegt wordt er niet echt opgebouwd naar degene die de meeste punten van de televoters heeft gekregen. Maar ik neem aan dat ze het hebben veranderd, zodat je pas op het allerlaatst weet wie de winnaar is.