Ik meld me hier ook. Ik heb een vaste baan maar heb besloten iets anders te gaan zoeken. Vind het lastig de balans te houden tussen werk en vacatures zoeken en brieven schrijven. Tis toch zo dat je minder motivatie op kan brengen voor je werk als je besloten hebt weg te willen. Als ik teveel brieven stuur, heb ik straks misschien meerdere dingen lopen en ik weet niet hoe ik dat kan combineren met mijn werk. Ik kan ook zeggen dat ik ermee bezig ben, maar ik wil er ook niet al te veel bekendheid aan geven, vooral omdat ik bang ben dat ik het lang zal duren voor ik iets zal vinden. Ik heb nl best iets op te geven (vast contract, goed salaris en verser ook goede arbeidsvoorwaarden) en ik ben hopeloos slecht in solliciteren. Als ik een functie graag wil, sla ik bij het schrijven van de brief al helemaal stil. Meestal heb ik het meeste succes bij functies die ik minder graag wil, en eigenlijk boven m’n niveau zijn zodat ik het gevoel heb niets te verliezen. Zo ben ik ook aan mijn huidige baan gekomen.
Anyway, ik heb volgende week m’n eerste sollicitatiegesprek. Echt spannend! Ik moet er wel tijd voor vrij nemen van werk, dus geheim houden gaat niet lukken. Ook even kijken wat ik aan zal trekken, m’n standaard sollicitatie outfit is al jaren oud en aan vervanging toe.
@monkeyslut in mijn ervaring duurt het idd soms allemaal erg lang bij detacheerders. Heb je al iets gehoord?
@Fitgurl Hm die vraag over dieren lijkt me lastig! Wat heb je gezegd? Ik heb eigenlijk geen beeld bij eigenschappen van soorten dieren dus zou niet weten wat ik zou moeten antwoorden.