@HenkdeMol, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super fijn.
@Twijfelkont, alle tips die hier zijn gegeven kun je gebruiken. Daarnaast kreeg ik er deze rondes nog 2 die ik heel lastig vond: wat maakt je boos? En vandaag kreeg ik: wat moeten wij (bedrijf waar je solliciteert) absoluut niet doen?
Toen ik bij mijn vorige baan solliciteerde, kreeg ik gerichte vragen die ik kon / moest voorbereiden en dat waren vragen waar je echt over na moest denken en die je wel moest voorbereiden want ik had ze niet ter plekke in het gesprek kunnen beantwoorden. Deze heb ik nu weer gebruikt in de voorbereiding. Dat waren deze vragen:
Hoe werk jij het liefst samen?
Hoe zorg jij ervoor dat je dingen beter of simpeler maakt?
Wie is jouw klant in deze functie, denk je?
We horen graag waar jij blij van wordt en welke talenten jij verwacht te kunnen inzetten bij ons.
Wat mij betreft zijn dit vragen die je altijd voor elk gesprek kunt voorbereiden.
@TantePollewop, wat spannend dat dit het lijkt te zijn! Wat mij betreft is de basis dat jij je zeker voelt over wat je wilt vertellen en wat je het bedrijf komt brengen. Doe vooral kleding en schoenen aan waar jij je sterk in voelt en probeer je zodanig voor te bereiden dat je je daar op dat moment minder druk over hoeft te maken. Ik print meestal de vacature nog even uit en neem een notitieboekje mee waarin ik de belangrijkste antwoorden op bovenstaande vragen heb uitgeschreven.