Persoonlijk vind ik niets mis met veeleisend zijn, je besteedt tenslotte meer tijd op je werk dan thuis (als je 4 of 5 dagen werkt) dus daar mag ook wel wat tegenover staan. Maar los daarvan: vragen stellen over je arbeidsvoorwaarden maakt je NIET per definitie veeleisend!!! Je hebt blijkbaar een salarisindicatie gegeven waar ze direct mee akkoord zijn gegaan, was je werkelijk veeleisend geweest, dan hadden ze dat echt niet gedaan.
Je noemt ook dat je geen dertiende maand krijgt, krijg je dat op je huidige werk wel? Want dan kun je daar altijd nu nog op terugkomen he, je kunt gewoon zeggen dat arbeidsvoorwaarden niet besproken zijn in eerdere gesprekken en dat je dus niet op de hoogte was van het ontbreken van een dertiende maand en dat je met dit salaris erop achteruit gaat omdat je nu wel een dertiende maand krijgt oid. En dat geldt natuurlijk ook voor de reiskosten; als je die nu volledig vergoed krijgt en straks niet meer, dan lever jij geld in. Dat kan niet de bedoeling zijn van een baanwissel (of soms wel, maar dan moet dat wel een bewuste keuze zijn, en niet iets dat ontstaat omdat jij niet veeleisend wilt zijn (ben je niet!!!))
Bij mij staat er niets in mn contract over onbepaalde tijd, maar het staat wel in de mailwisseling met hr. Ik zou daar ook niet teveel aan vasthouden geloof ik, want er komt dan hoogstwaarschijnlijk iets in te staan als âbij goed functioneren (beoordeeld door de leidinggevende) en beschikbare fteâs/formatie wordt het contract omgezet naar onbepaalde tijdâ, maar ja, als ze van je af willen dan zorgen ze er heus wel voor dat je geen goede beoordelingen krijgt of dat er zogenaamd geen geld is Dus zou er vooralsnog gewoon vanuit gaan dat als jullie allebei tevreden zijn en zij willen bouwen aan een groter, duurzaam team, dat contract over een jaar wel goedkomt.