Nee, ik bak er zelf niks in maar gebruik de instant pot puur voor de temperatuur. Vooral in de winter is dat fijn. Ik vond het in het begin vooral handig om lid van een aantal fb groepen te worden voor inspiratie en tips.
Heeft iemand nog een lekker recept met een hele kip?
Ik had een pakket opgehaald waar toevallig een hele kip in zat.
Ik heb vandaag mijn instant pot binnengekregen. Wie goede recepten heeft kom maar door. Ik ga morgen erwtensoep proberen te maken.
Tip voor de erwtensoep: Natural pressure release, anders wordt het spetteren.
Vietnamees-Franse Uiensoep
- 1.5 kg uien
- 3 eetlepels olie of boter
- 1/2 theelepel baking soda
- 3 teentjes knoflook
- 2 liter bouillon
- 2 kaneelstokjes
- 3 kruidnagels
- 3 hele steranijs
- 2 laurierblaadjes
- 5 cm gember, in grote stukken
- 4 eetlepels suiker
- Zout naar smaak
- Optioneel 4 eetlepels vegan vissaus
Gebruik de saute functie en smelt de boter. Voeg de uien toe en besprenkel met de baking soda en bak ong 5 minuten voor je de knoflook erdoor schept. Cancel sauté, voeg 4 eetlepels bouillon toe en sluit de pan af. Pressure op high en zet de timer op 18 minuten. Daarna meteen ventiel open. Deksel eraf, sauté functie weer aan en roer de rest van de ingredienten erdoor en laat een minuut of 10 zacht doorkoken.
Klinkt heel lekker! Kan je de vissaus ook vervangen door iets anders, sojasaus bv? Mijn vriend houdt van niks wat met vis te maken heeft, maar weet niet of ik de vegan versie hiervan kan vinden in de toko.
Ja hoor, kan prima!
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer wat betreft multicookers/slowcookers. Ben momenteel aan het kijken naar de instant pot. Maar er zijn zo-veel soorten.
Dit is toch een prima multicooker voor 2 personen?
Of hebben jullie nog andere tips/aanraders?
Ik gebruik deze voor thuis! Deze is goed. Ze zijn allemaal goed
Top! Dan gaat het die worden!
Ook al is dit topic een beetje dood, maar wilde toch mijn enthousiasme delen voor de erwtensoep die ik gister heb gemaakt met zo een vers pakket van de Jumbo. Heb er alleen een extra bouillonblokje bijgedaan.
Recept; alle groente fijn snijden (knolselderij, wortel, prei), spliterwten wassen, alles (zat nog een laurier blaadje en bouillonblok erbij) in de instant pot mikken met wat water. Het ding 20 minuten aanzetten en 10 minuten laten ontluchten, evt kan je nog iets van rookworst erbij doen en mee laten opwarmen.
Was echt lekker.
Heb jij de crockpot? Ik sinds kort, ik heb al wel een paar keer erwtensoep op de slow gemaakt maar nog nooit op hoge druk. Lijkt me op een of andere manier heel eng, slaat nergens op, weet ik.
Misschien komend weekend toch eens proberen.
Heb de instant pot, maar volgens mij zijn die bijna hetzelfde? Maar was echt geen probleem.
Het erwtensoep vers pakket van de jumbo is echt mijn lievelings! En ik heb sinds kort een slow cooker, dus ik weet wat ik ga maken dit weekend