Ik vond het Leopoldmuseum en Hundertwassermuseum erg goed! Als je nog in het winkelgebied komt, zou ik gaan lunchen bij Secret Garden. Dat is een lekker vega/vegan restaurantje met een heel schattig terras.
Wij willen in de herfstvakantie voor het eerst met peuter de grens over, maar niet te ver weg. Dus België of Duitsland. Heeft iemand een aanrader wat betreft gebied of zelfs huisje/vakantiepark?
Ik weet niet zo goed hoe ik moet zoeken naar iets geschikts, zoeken op “vakantiehuis België” levert zo’n brei aan informatie en mogelijkheden op. Zou liever via via iets geschikts horen.
Als je naar de site van Landal/Center Parks/Roompot gaat kun je wat selecties maken met wat je wel en niet wilt. Dat kan meestal helpen in de keuzes die je maakt.
Werkt de link naar deze post zo? Hoe is het nu in Parijs qua drukte?
Ja die werkt, dank je wel. Een paar adresjes hadden we al eerder gedaan. Wij hebben net ontbeten bij Cedric Grolet en gaan een ijsje halen bij de nieuwe ijszaak van Alain Ducasse.
Het is rustig in Parijs. Veel zaakjes zijn ook dicht in augustus. Alleen aan het Louvre zag ik de mensen echt aanschuiven.
Wij waren in de Voerstreek, net over de grens bij Zuid-Limburg en vonden dat heel mooi. Is wel vooral wandelen. Had een huisje geboekt via booking.c. Eifel is ook een aanrader, daar zat ik te kijken naar CenterParcs Eifel, je hebt er ook parken van landal en roompot.
Wij zijn vorig jaar naar een leuk appartement in Schmidt, Eifel geweest.
Appartement was basic, maar wel alles was er en ook bijv een wasmachine, bad en douche, kinderbedje.
Enige nadeel vond ik geen aparte toilet.
Verder mooie omgeving, genoeg te doen.
Heeft iemand nog tips voor mooie plaatsen in Duitsland? Wij willen max 7 uur rijden vanaf de randstad en we zoeken een (kleine) stad dicht bij de natuur. We denken nu aan ergens bij het Zwarte Woud.
Wij waren in Bad Peterstal en Oberkirch
Baden baden! En dan ook naar de (oude) baden gaan
Klinkt goed! Heb je nog tips/ specifieke namen? Ook qua hotels? Ons budget is denk ik zo een 100 euro p nacht.
@Daelyss jij ook mss, jij woont niet ver van Lille/ Rijsel volgens mij.
Vind je Luxemburg nog een optie? Ik was daar vorig jaar (weliswaar zonder kind, want die heb ik niet ) maar denk dat dat ook een leuke bestemming is! We zaten in La Sapinière | - en hebben vanuit daar wat uitstapjes gemaakt. In Luxemburg zelf is alles goed te rijden, er ligt een groot zwemparadijs naast het vakantiepark (en er is daar een klein buitenzwembad) en ik kan me ook een speeltuintje herinneren, en een stuk bos om in te wandelen.
Ga over 5 weken naar omgeving Montepulciano/Siena. Iemand nog leuke tips voor die omgeving?
Ik ga enkel naar Rijsel om bij Sephora of Auchan te winkelen. Verder doe ik de gewone winkelstraten en stop ik bij Five Guys voor eten. Is op 45 minuten rijden en blijf nooit langer dan een dag. Sorry, kan je niet helpen.
Ah snap ik, alleen al Sephora klinkt goed haha.
Tips voor hotels heb ik niet. Heb er ooit in een appartement in het centrum geslapen maar dat zit er niet meer en daarna alleen dagtripjes gemaakt. Qua patisserie: Meert, de koffiebar is ook bijzonder ingericht. Ik wilde Patrick hermand tippen maar die is helaas weg zag ik . L’ogre de Carrouselberg is ook de moeite. Qua eten heb ik hele lekker Welsh rarebit gegeten bij Pancook. Beetje gek jaren 80 eten en een menu op het schoolbord wat ze naar je tafel rijden maar wel écht heel lekker. Le broc is een restaurant specifiek gericht op kaas. Verder: Bloempot, coffeemakers, epicerie madame, les frères pinard, bibovino.
Hey, die kant gaan wij ook op over twee weken. Toevallig nog tips voor een accommodatie? Al zal de kans klein zijn dat dat nu nog beschikbaar is.
Wel een leuke camping! Ik heb t even aan onze huren gevraagd die zaten daar wel in een huisje.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niks meer is trouwens… volgens mij zijn daar mega veel huisjes
Ja, zal nog wel wat zijn idd! Bedoelde dat de kans klein is dat nét de accommodatie die ik aan jou vraag nog beschikbaar zal zijn. Verder genoeg te vinden idd!
Bedoeling is 10-12 dagen fietsen daar, hoop dat het kind dat ook leuk vindt, anders komt er een plan b.
Oh op die fiets (I’ll let myself out…)
Een hotel in het centrum zaten onze buren, niet bijzonder wel prima.
Wij zaten trouwens op camping Herrenwies