Als ik het goed begrepen heb, moet je volledig gevaccineerd zijn of een herstelbewijs van corona hebben. Met alleen een negatieve test moet je 5 dagen in quarantaine.
Auto huren? Via snapcarr bijv? Wel echt kut zeg
Shit, ja, daar lees ik dat inderdaad ook op die manier… in de Reisapp lijkt het nu alsof testen voor vertrek ook nog steeds volstaat. Bovenste stuk staat onder maatregelen vanaf 27 juli:
Maar inderdaad, als je het onderste stuk tekst daar los van leest ben ik bang dat alleen volledige vaccinatie of herstel voldoende is
Ja had ik ook gezien inderdaad, heel onduidelijk!
Ik heb ook nog vage plannen, maar geen idee of ik voor de Duitse regels volledig ben gevaccineerd… 1 Pfizer + corona gehad en in de Nederlandse app gewoon een qr-code voor volledig gevaccineerd. Maar ik weet niet of ik daarmee in de problemen kom daar.
Ik ben as we speak alles aan het omboeken zodat we maandagavond in Duitsland zijn i.p.v. donderdag, maar ik vind de treinprijzen nog wel meevallen (ok we moeten wel een nachtje doorhalen, maarja)!
Dat is toch goed? 1 vaccinatie en herstel is toch volledig gevaccineerd? Het vreemde is dat bij mijn internationale qr code dosis 2 van 2 staat, terwijl ik alleen mijn eerste heb gehad.
Oh wat gek!
Ja in principe wel, maar Nederland is volgensmij wel de enige die dit hanteert. Verder moet je overal gewoon 2x Pfizer. Dus ben een beetje bang dat ze dan moeilijk gaan doen. Maarja, staat verder nergens dus zal wel gewoon goed gaan.
Gezien alle veranderingen steeds in regels en voorwaarden hebben wij besloten in Nederland te blijven. Nu hebben we voor volgend weekend een aantal nachten geboekt in een hotel aan het Veluwemeer bij Putten. Tips voor activiteiten/dagjes weg om daar in de buurt te doen?
Ik vind Harderwijk en Elburg leuk om doorheen te wandelen. Ik weet niet of je ook met de auto op pad wilt, maar de ANWB heeft wel een leuke route om te rijden. Nationaal Park de Hoge Veluwe ligt ook op een half uurtje rijden en is ook heel mooi!
Er is trouwens ook een Weg in eigen land topic, daar staan misschien ook nog wel tips in!
Ja de nieuwe boulevard in Harderwijk is ook erg mooi geworden. In Harderwijk zitten ook een aantal goede restaurants!
Dagje Amersfoort is ook leuk, mooie oude binnenstad waar je bijvoorbeeld een rondvaart kan maken. Ook veel mooie natuurgebieden in de buurt.
Strandjes daar zijn ook wel leuk, zoals strand Nulde. Je kan vanaf daar heel leuk langs het water naar Harderwijk fietsen.
Als je van wandelen houdt, google dan eens naar Klompenpaden. Dit zijn leuke wandelpaden door boerenlandschappen. Soms gezellig tussen de koeien door.
Oh wow, ik zou over een week naar Dinant gaan, maar ik zie nu net die beelden van het water daar
Is hier iemand recent vanuit Duitsland (Düsseldorf international) naar een ander land gevlogen?
Ik ga pas over 8 weken haha maar ik kan eigenlijk nergens op internet vinden of ik ergens rekening mee moet houden? Dingen voor het land waar ik heen ga vind ik wel, maar niet of het Duitse vliegveld nog andere/aanvullende eisen stelt. Ben sowieso volledig gevaccineerd.
De bostoren in putten is leuk!
Ik zag ze ook op Facebook voorbijkomen. Echt niet normaal wat een hoeveelheid water er daar staat, veel auto’s meegesleurd enzo… Ik vrees dat het volgende week nog niet allemaal opgeruimd zal zijn.
Ik vlieg komende week vanuit daar! Dus ben ook benieuwd. Kan je daarna in elk geval mijn ervaringen vertellen.
Volgens mij zijn die er niet als je volledig gevaccineerd bent en de 2 weken om zijn.
Lekker man op vakantieeeee
Ik ga echt 25 sept pas jij ook pas najaar toch? Ik ga echt super mega hard janken als het niet door kan gaan
Oeh thanks alvast! Waar ga je heen?
Iemand een tip voor een goed hotel in Sardinie dichtbij de luchthaven Olbia? We willen graag op een plek blijven en dan zelf uitstapjes maken met de auto. Gratis parkeren, zwembad en airco is een pre
Edit: of is er een leukere plek om als basis te hebben? Het wordt de 1e keer Sardinie.