Reizen / Vakantie #2

Ik heb reisleed, mag dat ook in dit topic? :sob:
Omdat mijn vakantie volgende week met mijn nu dus exdate niet meer doorgaat wil ik mijn vlucht omboeken naar november. Dan kan ik samen met mijn ouders gaan.

Dus ik probeer Transavia te bereiken:

  • poging 1: na een halfuur in de wacht kom ik erdoor. Ben net 2 minuten met medewerker aan het bellen en ik word eruit gegooid.
  • poging 2: word na 20 minuten in de wacht eruit gegooid.
  • poging 3: kom er meteen door maar tijdens het gesprek met de medewerker valt al het geluid ineens weg. Dus moest wel gedwongen ophangen.
  • poging 4: na 5 minuten in de wacht eruit gegooid.

Ik. Word. Echt. Helemaal. Gek. Wat ontzettend slecht dit. En inmiddels is de terugvlucht al volgeboekt (gisteren waren er nog tickets beschikbaar), dus nu moet ik via een andere luchthaven terug. Dus ander vliegtuig dan mijn ouders + 2 uur extta reistijd + treinkosten + ongeveer 250ā‚¬ aan wijzigingskosten he!!!
Fucking Transavia.

Edit: poging 5 is gelukt. Hallelujah. Was mijn ruimbagage nog weg gevallen tijdens het omboeken dus kon nog een keer bellen. Dus eigenlijk 6 keer gebeld haha
Klaar ermee nu. Lekker even ranten hier šŸ„²

Kreeg laatst met geen mogelijkheid contact met KLM, maar als ik ze nu app dan heb ik over 4 weken vast wel antwoord ja šŸ„² toch wel ff fijn om 't zeker te weten hahaha

Ik vetrek morgen voor twee weken naar Rome voor werk, heeft iemand leuke tips voor restaurantjes en/of to doā€™s? Ik ben al eens eerder in Rome geweest dus heb colloseum etc al gezien. Mag ook in buitenwijk zijn, heb veel vrije tijd ter beschikking

Santo Palato moet je sowieso doen en Gelato SAN Lorenzo, ristorante Toto dicht bij via del corso.

2 likes

Ik vlieg (ja omg alweer) volgende maand vanaf Duitsland, moet je dan zoā€™n medisch mondmasker op in het vliegtuig? Of zijn die blauwe wegwerp ook priem.

2 likes

Zo fijn!

5 likes

Blij dat ik mā€™n vlucht op de 15e gepland heb :grimacing: ik ging er eigenlijk vanuit dat toen bekend werd dat de VS per november open ging dat 't 1 november zou zijn

4 likes

Haha ah beter!! Waar ga je heen?

Edit ah zag het hierboven al! Leuk. Voor bezoek of vakantie?

1 like

Vriendin is er in augustus naartoe verhuisd voor haar phd! Dus bezoek, maar we gaan vanuit daar ook naar Chicago en Nashville.

2 likes

Waar ga je heeeeeeen :grinning::grinning::grinning::grinning:

Athene! En het gaat echt escaleren hahaha

3 likes

Superleuk!

2 likes

Hahahahaha met wie ga je? Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel echt een gave stad.

Ik ook niet, dus ben super excited.
We zijn met een groep van 9! vriendinnen + partners et moi hahahaha

Jaarlijks uitje met de amigoā€™s :partying_face:
(kids gaan niet mee)

2 likes

I dacht dat je in Duitsland zelfs FFP-maskers op moet!

Je moet op je eerste bestemming als je aankomt in de VS je bagage van de band halen en daarna weer inleveren. Is standaard daar. Op de terugweg hoeft dat niet.

2 likes

Sinds wanneer is dat dan? Ik ben 2 jaar geleden van amsterdam naar orlando gevlogen met tusenstop en heb geen bagage op hoeven halen.

Nee niet hier in NRW, als ik naar de DM of Aachen ga is zoā€™n blauwe voldoende. :mask:

1 like

Oh mā€™n fam vloog ook vanaf Weeze en heb speciaal voor hun FFP-maskers op het werk gejat voor ze. :rage:

Ja maar dat is dus de vraag van mij, moet in het vliegtuig wel die ffp maskersā€¦ vliegen vanaf DĆ¼sseldorf.

Snap niks van Duitsland hahaha

Slim dat ik niet eerder gewoon in het Duits gezocht heb :joy:
OP, FFP2 en nog wat mogen.