Omatopic (Deel 1)

yessss hallo mede-oma’s!
Gisteren zijn mijn breinaalden allebei gebroken dus dat was even balen. Wacht nu op nieuwe zodat ik verder kan. Maar gelukkig nog genoeg andere projecten om mee verder te gaan :smiley:
Vandaag verder met deze sokken.

31412229_2067243643598038_200396125990027264_n_medium2

7 likes

Jaaaaaaaa jij ook hier! Ik heb mijn breiclubje trouwens via http://www.stitchnbitch.nl gevonden!

4 likes

Voel me al helemaal thuis hier

6 likes

Oooh leuk!! Helaas is het op dezelfde avond als ik pottenbak, maar misschien voor de toekomst :smiley:

Ik was begonnen met een sjaal haken, ongeveer 50 cm breed en was bijna een meter lang. Totdat ik besloot dat er teveel fouten inzaten en ben ik nu dus weer opnieuw begonnen. Krijg nu in ieder geval een beetje handigheid in stokjes en vaste haken.

Als iemand nog een tip heeft voor fijne, gladde haaknaalden, heel graag! Ik heb nu de aller goedkoopste van de zeeman, maar die zijn niet echt ideaal:)

3 likes

Een vriend van me heeft zijn haaknaalden bij sostrene grene gehaald, die zijn heel fijn. Hiervoor had die van de xenos, die hebben het ook lang volgehouden!

2 likes

Oh shit, stond gister nog naar die bij søstrene te kijken, dan ga ik daar van de week even voor :slight_smile:

1 like

Leuk topic! Ik haak ook, een jaar of 3 nu. Niet heel veel (door tijdgebrek) maar in de weekenden vaak wel.
Net vandaag een sjaal afgemaakt van 3 verschillende whirl-bollen, patroon van de Jenina-sjaal maar dan recht. Hij is heel licht, en ongeveer 1.80 bij 50 cm. Heerlijk als omslagdoek deze zomer!

19 likes

https://www.wolplein.nl/clover-amour-haaknaalden-set?cid=43562&gclid=EAIaIQobChMIicTE5J6S2wIVwhsYCh11HA2WEAQYBCABEgIWxPD_BwE

Ik vind deze echt heel fijn
Beetje duur maar is het wel echt waard, houden echt heel fijn vast.

Ben begonnen aan het haken van een tas, zooo lang geleden dat ik een beetje degelijk heb gehaakt

Oh die zijn wel heel leuk (ik zie er gezichtjes in) maar idd wel een beetje duur…

Een tas haken lijkt me ook heel leuk! Maar eerst die sjaal maar is af zien te krijgen voor de winter…

1 like

Ooh :heart_eyes: Waar is die sock blank van?

Ik ben nu ook bezig met een sock blank. Was de bedoeling dat ik deze met kerst op zou zetten, maar toen niet gelukt en had nu (door mijn thesis) wel behoefte aan een leuk, maar makkelijk project. Vanilla sokken dus. Heb ze bijna af. Kerst in mei is ook wel leuk!

10 likes

Citaat VU

Ja, ik ook! Zijn heel fijn!

Hahaha ik wilde hier heel enthousiast komen vertellen hoe geweldig en lief mn oma is.

10 likes

Waarom ga je ze spannen? Ze kunnen toch aan elkaar gehaakt of genaaid worden? Lijkt me dat je aan spannen zoveel extra werk hebt. Ik ga even zoeken op Pinterest wat je bedoelt. Nieuwsgierig naar deze methode.

1 like

Ja klopt! Ik leen ze tot nu toe van mijn moeder als ik ze nodig heb en wil nog eens voor een verjaardag of zo de hele set kopen.

Ben deze aan het maken, geen idee nog wat ik er mee moet maar desnoods kan het volgende haak project erin haha.

Wil me weer gaan focussen op amigurumi want heb zoveel leuke dingen gezien maar heb daar echt nooit het geduld voor gehad. Heb een beetje hobby adhd dus altijd met honderd dingen tegelijk bezig.

5 likes

Omdat ik het mooier vind als het hele strakke vierkantjes worden, plus dat het makkelijker aan elkaar haken is als alles precies even groot is.

5 likes

Van Het Wolbeest, de Roald Dahl maand :slight_smile:

1 like

Haar wol is zo tof! Ik moet me echt eens op gaan geven voor haar maandelijkse themas!

Jaaa doen!!! Ik vond het maand-pakket zó leuk. Elke week een pakketje in de brievenbus met de mooiste strengen en extra dingen.