Noord-Holland

Bieren bij de gooth!

1 like

Woon vlakbij Haarlem! Fortuyn vind ik altijd gezellig om wat te drinken/borrelen.

1 like

Ik ben al jaren weg, maar ik ga af en toe nog ergens lunchen met een vriendin dus wellicht heb je er nog iets aan. Ik ben redelijk recent bij By Lima, Frenchie, Wolkers (toast met banaan en sambal is een aanrader), en De Volkslust geweest. Allemaal prima. De Volkslust is volgens mij iets duurder, maar de porties ook wat groter als ik het me goed herinner.

Voor restaurants heb ik verder weinig tips. Bij Table 24 heb ik een paar jaar geleden meerdere keren gegeten, dat was toen heel goed en zou ik nog wel een keer heen gaan.
Ook is het bij mooi weer leuk om wat te drinken op het dak van die parkeergarage - weet alleen even de naam van de garage niet meer, is in ieder geval vlakbij Wolkers.

Voor ijs zou ik uitwijken naar Heemstede (Van Dam) want die hebben grote bollen superlekker ijs, en Luciano in Overveen (vlakbij de rotonde richting Zeeweg) schijnt ook heel goed te zijn, maar bij die tweede ben ik zelf nooit geweest.
Oh en als je toch naar het strand gaat: Ubuntu in Zandvoort is ook gezellig om te lunchen/dineren.

2 likes

Van Dam is echt de allerlekkerste ijstent ooit :heart_eyes: De bolletjes zijn inderdaad echt heel groot. Luciano is ook lekker, maar daar krijg je echt de helft

3 likes

Ik kom ook graag bij Diga. Voor wat meer low key voedsel ga ik graag naar Nolita. @Branko
Qua barretjes: Louwtje (wijncafe), Van Beinum, Uiltje.
Ik moet het echter zelf ook nog een beetje ontdekken.

1 like

Weet iemand een leuk terras aan het water of een leuke strandtent in Noord-Holland? Wil eens ergens anders heen dan de plekjes die ik al ken. Mag ook in Amsterdam/Amstelveen zelf zijn.

Aan het water vind ik de Batavia in Wormer chill. Qua strandtent is Club Zand in Castricum ook een aanrader.

De woude. (Eilandje in uitgeestermeer)
Oranje buiten in Hoorn.
En verder alle strandtenten vanaf hargen naar het noorden

Oranje buiten kan je wel lekker zitten, maar de bediening/service is om te janken vind ik. Zou ik niet direct naar toe gaan @Aloha

Ik ga volgende week woensdag 3 dagen naar Egmond aan zee. Wat zijn leuke plekken om te bezoeken? Liever geen Amsterdam.

Bergen
Schoorlse duinen
Bootje huren bij broekerveiling
Alkmaar
Vooral veel wandelen in de duinen

3 likes

Dit allemaal inderdaad @Dommel! Als je iets actiefs wil doen kun je ook mountainbikes huren en in de duinen van Bergen/Schoorl mountainbiken. Mocht je uit eten willen zijn Hofman en Fernando’s echt aanraders in Alkmaar.

1 like

@bee @Madam-Mikmak @Luipaard Bedankt voor de tips! Het is vandaag uiteindelijk gewoon Zandvoort geworden haha :joy: Wormer en de Woude onthoud ik voor de volgende keer!

2 likes

Ik ga over 1,5 week van woensdag t/m vrijdag naar Egmond aan zee. We willen van tevoren al wat restaurants reserveren voor het geval alles vol zit. Iemand een idee waar je lekker kan eten in die omgeving? Willen er ook best een stukje voor rijden. Oh en het liefst niet al te fancy waar je aparte dingen krijgt. Haha

Bij “natuurlijk” in Egmond aan zee in ieder geval.
De buurvrouw in Castricum is een steakhouse. Ook erg goed.

1 like

Ja Steakhouse de Buurvrouw is zeker een aanrader. De italiaan in Castricum La Trattoria. Het Ruiterhuys in Castricum.
Ome Pietje in Beverwijk of Haarlem.
Fernando’s in Alkmaar.

1 like

Ik wil morgen wat eten in Volendam, weet iemand een goed restaurant?

Ik wilde nog tippen aloha in wijk aan zee! Haha

1 like

Om eerlijk te zijn: ik vind het echt een kuttent geworden. Vorig jaar gegeten en ik kreeg gewoon rauwe kip. En een vriendin van mij wilde haar biefstuk medium en kreeg hem helemaal doorgebakken. De serveerder ging vervolgens helemaal in discussie met haar toen ze aangaf dat ze niet tevreden was. En vervolgens waren ze ons toetje ook nog vergeten toen we na een half uur vroegen hoelang het nog zou duren 🥲.

2 likes

Iemand nog een sauna aanrader in noord holland of daarvan in de buurt?
Weesp, Ford Beemster en spa zuiver heb ik al gehad.