Noord-Amerika topic

Ik ga in februari voor de tweede keer naar New York en wil dit keer de minder toeristische dingen graag doen.

Wat ik al gedaan heb is:

  • Empire state building
  • Top of the rock
  • Ferry langs het vrijheidsbeeld
  • Lion King op broadway
  • MoMa
  • Central Park zoo
  • Over de Brooklyn bridge lopen
  • 9/11 monument bezocht
  • Door Central Park struinen
  • Cupcakes eten bij dat plekje van Carrie (SatC) weet even de naam niet meer
  • En Carrie’s huis bezocht
    _ 5th avenue / Times Square / SoHo bezocht

Wat we deze keer sowieso gaan doen:

  • Wicked op broadway
  • In het vrijheidsbeeld
  • Nog een keer naar Empire State building haha

En we willen eigenlijk ook elke avond in een ander gebied eten, dus Little Italy, China town etc. (vorige keer al wel naar China Town geweest). Wat zijn jullie aanraders verder nog? We gaan een week dus best veel tijd!

@Prettyprettyprincess ik zat de vorige keer in het Wellington hotel, was in mijn herinnering niet heel duur en zat ook erg centraal. Ik zit nu in een Airbnb, vlakbij Empire state en dat was 500 euro voor 2 personen (7 dagen). Ik weet niet wat je budget is, maar als je echt heel goedkoop wil gaan dan is dat denk ik de beste optie.

2 likes

Jaa rond de 1000 euro is mn budget. Mja goedkoper is altijd leuker haha.

1 like

Mijn grootste tip is ga kamperen! Dan ben je al direct in het park waar je wil zijn, kan lekker zelf koken (er is altijd een picknick tafel en fire pit, vaak met bbq rooster dus elke avond bbq :sunglasses:)
Je kan alles redelijk goedkoop kopen bij de walmart.
Oh en koop een grote koelbox, die kan je makkelijk vullen met ijs en dan heb je altijd koud drinken en voor niet houdbare dingen is het ook wel fijn.
Op het alles Amerika forum staan ook heel veel tips, en ze zijn ook altijd heel behulpzaam met route tips en checken.
Het diner buffet van the Wynn is trouwens de grootste deceptie van mijn leven (@Zitzak) er zat nauwelijks ergens smaak aan en zelfs het toetjes buffet smaakte naar niks :unamused::sob: en ik had allemaal blogs en YouTube filmpjes gekeken van “beste buffetten van Vegas” en deze stond best boven aan. Maar was echt een teleurstelling.

Oh en ik ga niet vaak naar ketens voor eten (alhoewel ik nu wel eens een keer naar Denny’s of de ihop wil want na 4x Amerika nog nooit geweest) maar de cheesecake factory en chipotle zijn aanraders!
In SF kan je trouwens ook heel goed Japans eten zoals het in Japan is.
San Diego is een super leuke stad.
Boek de camping op tijd, vooral als je er in het weekend bent (is veel uitleg over te vinden maar ivm shutdown kan je nu denk ik niks boeken)
In de grand canyon kan je heel erg gaaf wandelen. Als je fysiek fit bent dan kan je heen en terug of ene punt heen andere punt terug (hebben wij toen gedaan, was de pittigste wandeling uit mn leven en ik had net de 4 daagse gelopen ). Mocht je daar meer info over willen dan hoor ik het graag :slight_smile:

1 like

Whutttt?! Oh dan hebben wij of een heel verschillende smaak, of een totaal andere dag qua koks of gerechten getroffen. Wij hebben het nog steeds over de buttermilk pancakes iig :grin:

Heeft iemand tips voor betaalbare hotels in SF? Wij gaan eind mei, hebben nu een hotel voor €200 pn, maar hoop nog iets goedkopers te vinden.

Bedankt voor je tips trouwens. Dit zijn de dingen die ik graag wil zien ( of altans dit is nu nog pas mn lijstje)

Magnolia bakery : voor de banana pudding
Levain bakery : voor de koekjes
Glossier : voor de serums
Brooklyn charm : sieraden winkeltje waar je zelf je sieraden kunt samen stellen.
Guggenheim museum ( gratis op bepaalde dagen/tijden)

Ja en dan veel dingen die op jouw lijstje staan.

Wij zijn een 8 of 9 dagen in LA geweest en dat was meeer dan genoeg! Maar als je universal studio’s en Disneyland wil moet dat denk ik ook wel in een week lukken als je alles volpland haha! Wij hebben in die week echt rustig aan gedaan en gezien wat we wilden en zelfs een of twee chill dagjes gehad

1 like

Oh en trouwens, ga naar in-n-out burger, die zijn zooo lekker! Zitten verspreid aan de westkust van Amerika dus niet perse alleen in LA ofzo

1 like

Misschien het verschil tussen ontbijt buffet en diner buffet? Why would anybody eat anything other than breakfast food :joy:

1 like

Sorry niet echt een tip voor een specifiek hotel, maar vermijd alles rondom de wijk Tenderloin. Dit zit midden in het ‘centrum’ als je op de kaart kijkt, maar alles ruikt naar pis en er zitten veel daklozen. Omdat toeristen dit vaak niet weten zitten er heel veel hotels in dat stuk. Ik ken al veel mensen die SF heel stom vonden omdat hun hotel in die wijk zat. Locatie buiten dat stuk om is al een stuk leuker denk ik.

2 likes

Heel erg bedankt voor deze info! Wij gaan deze wijk zeker vermijden met een hotel zoeken

Ja wij zijn van die mensen, die enorm veel in 1 dag doen :joy::joy: uit mijn hoofd hebben wij nu 3,5 dagen voor LA staan. Als iemand het trouwens leuk vind, wil ik wel ons reisschema uittypen, met hoe hij er nu uitziet :slightly_smiling_face:

Als het niet te veel werk voor je is, zou ik heel graag via pb meer informatie ontvangen! Ik ga je een berichtje sturen.

Als ik het goed begreep zijn er in september in ieder geval bultruggen te spotten, verder is het meer duimen geloof ik dat je iets spot.

Edit; ik kan je geen pb sturen omdat je profiel prive staat🙈

1 like

Oh sorry, ik lees weer half. Had niet gezien dat je het over het diner had!

1 like

Ik vond zelf Alcatraz echt niet zo bijzonder. Ja het is een gevangenis op een eiland, maar that’s it. Die tour is wel interessant maar je kan dat soort verhalen wss ook gewoon op internet vinden.

Nog een aanrader als je in LA bent: boek een studiotour. Kun je bij zowel Universal Studio’s doen (daar is het gewoon een attractie waarin je in trams over de backlot rijdt, echt heeel veel herkenbare sets) maar wij zijn bijv ook bij Warner Bros geweest. Dat was zooo leuk! Sets van bijvoorbeeld Pretty Little Liars, Gilmore Girls, Friends en nog veel meer, heel leuk om dat eens in het echt te zien en er rond te lopen

2 likes

Ik was al om, toen je Gilmore Girls zei :see_no_evil:ja dit gaat zeker op het lijstje!! (Sorry ben beetje overenthousiast voor deze reis)

1 like

Hahah je hebt groot gelijk! Ik vond het ook echt een heel bijzondere reis!

Ja zoiets heb ik idd begrepen. Thanks voor de tip! Ons hotel zit in ‘t financial district. Is dat wat?

Ik zou graag je reisschema willen lezen! Wij starten en eindigen eind mei in SF.