Ik ben weer een beetje over mn jetlag heen! Ik weet niet meer wie er allemaal naar NYC gaan binnenkort (alleen @Prettyprettyprincess) maar hopelijk vinden jullie het interessant.
Het hotel waar we zaten (Citizen M Bowery) was echt geweldig, super leuke locatie, mooie kamers, lekker bed en elke dag twee gratis films (wel fijn want we hebben wel een paar keer vroeg op de hotel kamer nog een film gekeken om een beetje te relaxen).
We hebben dus wel rustig aan gedaan maar alsnog veel gelopen en gezien (vind ik :D)
SoHo vind ik een van de leukste buurtjes om rond te lopen. Veel winkels (Sephora, REI, Fjallraven, Ugg etc) en leuke eet tentjes. We zijn een paar keer gaan ontbijten bij the Grey Dog op Mulberry street (zit volgens mij op meer plekken) hebben een keer gegeten bij Ruby’s cafe (ook Mulberry) en zijn ontbijten bij Jack’s Wife Freda (vlakbij maar ik had de wafel en ben meer fan van french toast). Oh en ik hou zoveel van bottomless coffee
Er zit daar ook Chef’s club counter vlakbij, toen wij er waren zat er een vegan Ramen restaurant in en dat was heel lekker! Ik denk dat het sowieso de moeite waard is om heen te gaan, er zit elke zoveel tijd een nieuw concept in.
Door de weeks is het best rustig, in het weekend is brunch en diner vooral echt een ding en zou ik echt reserveren. Ik wilde bv ook bij Clinton st baking company pannenkoeken eten maar dat zat echt bomvol (zelfs op maandag ochtend helaas).
De High Line is leuk om te lopen, toen wij er waren was een gedeelte dicht vanwege sneeuw helaas. Oh en Chelsea market is best ok maar niet zo geweldig als ik had gedacht (de taco’s waren lekker, de hamburgers bij creamline medium).
Ik hou zelf niet zo van de shake shack (vind five guys lekkerder, maarja dat heb je in NL).
Williamsburg is heel leuk, wij hebben gebruncht bij Morgador (zit ook op andere plekken), avond gegeten bij Radegast hall en biergarten (duitse bierstube) en nog wat gedronken bij de brooklyn brewery (ook echt aanrader om te tasting te doen, en fris is maar 2 dollar).
Ga zeker ook cheesecake (of andere taart, gewoon iets) halen bij Martha’s country bakery (Williamsburg). Die was SUPERlekker 7 dollar voor een giga stuk. Maar mijn lievelings cheesecake blijft die van Dean & Deluca, 6 dollar voor een giga stuk. D&L is wat luchtigere cheesecake. Bij Martha’s had ik ook brownie walnut chocola dus kan eigenlijk niet vergelijken (and why not both).
Volgens mijn vriendin die in NYC woont is de Nitehawk Cinema echt een aanrader, ook echt de moeite waard om te reserveren. Kan je eten en drinken bestellen en komen ze brengen tijdens de film.
We zijn ook naar een ijshockeywedstrijd geweest (New York Rangers tegen Tampa bay lightning). Ook heel leuk, via ticketmaster kan je kaartjes kopen. Ook re-sale en wij hebben 60 dollar betaald voor best prima kaartjes. De refill popcorn is trouwens veel te veel voor in je eentje (learned that the hard way). Zonder refill kreeg ik het al niet op…
Bij de whole foods kan je prima lunch/ontbijt halen (wij hadden vaak gewoon een yoghurt met muesli en brood met beleg, elke dag buiten de deur ontbijten is een beetje veel).
Oh hotdogs bij de Papaya King zijn ook heel lekker (vlak bij MET).
Over het MET gesproken, vind ik echt geweldig museum. Er staan kaarten automaten en op de een of andere manier vergeten mensen hun kaartjes eruit te pakken. Is de moeite waard om even subtiel te checken of er nog ergens wat inzit (kwam ik toevallig achter toen ik de kaartjes uit de automaat pakte en het er wel erg veel waren).
Het MoMa is niks voor mij, maar mijn vriend vond het wel heel leuk.
Qua dinertip zou ik ook zeker eten in korea town (zijn maar twee straten) wij zijn bij Osamil geweest en het was superlekker. Shared dining en daar hou ik van.
Het natural history museum vind ik ook leuk maar zijn we deze keer niet geweest.
Dit was het wel zo’n beetje. TL;DR: Taart bij Martha’s Country Bakery (Brooklyn/Williamsburg), Cheesecake bij Dean & Deluca (je kan t per stuk kopen), Koreaans bij Osamil, ontbijt Grey dog (of gewoon ergens french toast of beter een combi breakfast met eggs any style, french toast of pancakes (ik zou french toast kiezen), worstje/bacon (ik zou worstje kiezen) en gebakken aardappels).