Migraine topic

Late reactie, maar zeker! Soms probeer ik in slaap te vallen zonder medicatie (sumatriptan) en word ik ‘s nachts alsnog wakker met migraine. Tijdens een cluster van aanvallen komt het ook wel eens voor bij mij.

Ja bij mij gebeurt dit juist heel vaak. Vaak dat ik 's ochtends wakker wordt en merk dat ik 's nachts een (lichte) aanval heb gehad, of dat ik wakker wordt van helse pijn. Echt naar is dat. Ik neem dan altijd twee paracetamol/mijn medicatie en hoop dat ik weer in slaap val. Als ik niet kan slapen en door de ergste storm van pijn heen ben, wil het wel eens helpen op een krukje onder de douche te zitten. Dat zacht stromende water werkt heel rustgevend en ontspannend.

Edit: oh haha dit bericht is echt een maand uit. Tip blijft staan, though haha

Heeft iemand nog tips voor medicatie die bij de drogist verkrijgbaar is? Ik gebruik nu exedrin bij migraine maar ik voel me zo naar van dat spul.

Ugh ik word gek. Ik had een week geleden al 2 dagen achter elkaar migraine, vooral last van het aura, de hoofdpijn viel mee. Maar nu kreeg ik het dus vandaag alwéér??? :angry:

De frequentie neemt met de jaren wel toe maar eigenlijk heb ik het zo’n 4-5x per jaar en nu ineens al 3x binnen 1,5 week. Vooral die aurafase dus die heel irritant is. De hoofdpijn valt relatief mee, hoewel t vandaag wel erger was dan vorige week. Maarja tegen zo’n aura doe je zo weinig he :weary:

Vervelend hè, als het steeds terugkomt! Lijkt dan alsof je je nooit meer normaal kunt voelen (althans dat heb ik, maak het in m’n hoofd altijd dramatischer dan het is). Hoop voor je dat dit eenmalig was.

Zelf wil ik nog voorzichtig iets positiefs delen over de behandeling van migraine. Ik heb zelf migraine die duidelijk gerelateerd is aan hormonale schommelingen, en sumatriptan is het enige dat helpt. Maar had best veel aanvallen per maand. Toen in overleg met de huisarts besloten om weer aan de pil te gaan en die door te slikken, zodat m’n hormoonlevels gelijkmatig blijven. Tot nu toe lijkt het te werken!

1 like

APC, kost maar een paar euro. Is een mix van acetylsalicylzuur, paracetamol en coffeïne. Van Roter, maar je hebt ook Kruidvat/Etos eigen merk enzo. Dat is bij mij het enige wat enigszins helpt, paracetemol doet niets.

Toen ik in het ziekenhuis lag na mijn bavalling en opeens weer migraine kreeg (hele zwangerschap niet gehad), vroeg ik of ik het mocht nemen ivm borstvoeding (mocht trouwens niet en ook niet tijdens zwangerschap) en de artsen daar hadden nog nooit gehoord dat het zo goed kan helpen voor migraine. Maar ze zagen me opknappen toen ik het nam, dus waren helemaal verbaasd. Heb ook meteen een spripje aan een verpleegkundige daar gegeven haha. Alle vrouwen in mijn familie die migraine hebben gebruiken het.

Edit: ik zie dat ik reageer op een erg oud bericht, maar wellicht heb je er toch iets aan!

2 likes

Is er iemand met migraine/clusterhoofdpijn die mij misschien kan helpen? Ik zit nu al sinds gisteravond tegen een aanval aan en hij zet niet door, maar het doet wel pijn. Ik weet niet meer wat ik moet doen?!

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb wel medicatie en die is nogal heftig (imigran injectie), maar ik moet dit maar gewoon zetten geloof ik. Ookal is het nog niet een echt aanval.

Er is helaas geen oplossing… je moet er echt doorheen.
Het beste werkt toch rust nemen (dus je eventueel ziek melden als je moet werken) en gaan slapen/in een donkere kamer liggen tot het beter gaat.
Ik heb ook altijd behoefte aan vet eten (chips of een gebakken ei).
Sterkte, het is zo vervelend :frowning:

1 like

Oh dat is echt super vervelend. In een donkere kamer gaan liggen proberen te slapen en desnoods paracetamol nemen. Heel veel sterkte! Het is echt super kut als hij niet wil doorzetten.

1 like