Menstruatie/PMS topic

Bedankt allemaal!

ik heb er van de zomer een bij de primark gekocht en die doet het prima. wel voor thuis en op lichte dagen alleen gebruikt

1 like

Voor mij werkt een menstruatiecup/disc hier heel goed voor!

En volgens cupkiezer.nl is dat ook prima:

Kan ik de menstruatiecup ook dragen als ik niet ongesteld ben?
Dat kan zeker. Dit is vooral handig omdat je de cup al kan inbrengen voordat je ongesteld wordt. Maar je kan de cup ook gebruiken om je afscheiding op te vangen. Je moet de cup nog steeds om de 12 uur legen.

Als je een menstruatiecup draagt wanneer je niet ongesteld bent, kan het zijn dat de cup niet fijn zit. Dit komt omdat je baarmoedermond lager of hoger kan zitten dan tijdens je ongesteldheid.

bron: https://cupkiezer.nl/faq

1 like

Ik weet niet zo goed meer wie het destijds vroeg, maar ik zou nog eventjes een update geven over mijn Novasure behandeling.
Het was half juli dat ik de behandeling heb gehad. Nog niet weer gemenstrueerd en dat is fijn.
Dus ik ben daarover heel tevreden.
Nadeel is dus ook wel meteen dat ik dus niet echt meer in de gaten heb wanneer ik menstrueer. En in sommige gevallen kan dat onhandig zijn.
Al met al ben ik blij dat ik dit heb gedaan.

1 like

Sodeju, was al 4 dagen bloedchagrijnig en steeds in staat in huilen uit te barsten. Half uur geleden ongesteld geworden en het is echt in full force los gebarsten: buikpijn, rugpijn, misselijk. Bweeegh

De laatste tijd gebruik ik een elektrisch warmtekussen als ik buik- en rugpijn heb tijdens menstruatie of ovulatie. Deze van Lidl is echt een lifesaver op dagen dat ik wel gewoon moet werken, ik doe hem dan tegen mijn onderrug.
@Suikerklontje Deze bedoelde ik laatst, hij is weer leverbaar! :heart:

3 likes

ik zit in mn pms week, laatste dagen, en er gingen vanochtend allemaal irritante en opeenvolgende dingen mis die ook nog eens met geld te maken hadden… geldgezeik is voor mij persoonlijk één van het meest emotieopwekkende wat er is.
stond op het punt om mn telefoon tegen de muur te gooien toen ik me bedacht dat ik een kleine hakbijl had liggen en op mn balkon een stuk bank staat voor het grofvuil. heb al het hout van die bank aan gort gehakt, dit wordt mijn nieuwe ding om achter de hand te hebben denk ik :joy:
zoveel irritatie en ontploffing gebeuren gelukkig niet elke maand, maar er zijn momenten dat er extern ook dingen gebeuren en man dan moet ik dus gewoon lekker een blok hout gaan hakken blijkbaar en ik raad het echt iedereen aan

8 likes

Ik heb best veel last van mijn PMS en ben momenteel in herstel van overspannen zijn, die twee samen maakten dat ik mijn PMS periode langer had, want mijn menstruatiecyclus was langer door de stress. En ik had last van magnification, dus de mentale klachten die ik had verergerden tijdens de PMS ook nog flink (van wat angstig naar aan hele nare doemscenario’s denkende hele dag door). Na overleg met de huisarts ben ik weer aan de anticonceptie gegaan, in dit geval de Yaz. Een van de hormonen hierin is bewezen effectief tegen de hormoonschommelingen bij PMS of PMDD klachten.

Wel echt bizar dat de enige oplossingen zijn weer aan de pil of aan de antidepressiva. Eigenlijk twee dingen die ik allebei liever niet doe 🥲. Ben benieuwd hoe dit gaat, zal updaten als mijn eerste cyclus is geweest :grin:.

Ik heb hem net besteld als kerstcadeau voor mezelf haha. Afgelopen maanden was mn cyclus mooi regelmatig en dat zou betekenen dat mn ovulatie met kerst is. Dus kan ik hem meteen gebruiken. En als ik toch eerder buikpijn krijg, pak ik hem eerder uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik ben vannacht 3 keer heel naar flauwgevallen, bovenop de afwasmachine terecht gekomen, daarna op de vloer en de laatste keer mezelf op kunnen vangen op de bank. Had gisteren pre-menstruele krampen en nadat ik (misschien wat te warm) had gedoucht, ging het dus fout. Was die krampen van gisteren vergeten dus legde het linkje niet, maar ben vanmorgen echt zó heftig ongesteld geworden dat ik denk dat het hier mee te maken heeft… Meer die dit flauwvallen tijdens hun menstruatie hebben? Ik heb een koperspiraal en sinds dien wel echt aanzienlijk meer pijn en heftigere bloedingen, maar wow. Dit spande echt de kroon

@FrauHelga in heb hem inmiddels binnen, maar hij wordt niet warm bij mij. Zelfs op de hoogste stand is hij na 15 minuten nog lauw. Dat lijkt me niet kloppen toch?

Hè dat hoort niet. Hij hoort echt lekker warm te zijn alsof je tegen een radiator aan zit.
Ik zal straks mijne even pakken en kijken hoe snel die warm is, dat laat ik straks even weten!

Wat eng! Ik word ook vaak niet goed van te warm douchen of in bad maar of je menstruatie er iets mee te maken kan hebben weet ik niet. Even de dokter bellen kan geen kwaad toch?

1 like

Ja dat te warm douchen doet ook niet goed he! Heb inderdaad even de HA gebeld en ondertussen gelezen dat dit voorkomt bij hele hevige bloedingen dus ik hoop dat dat de oorzaak is. We’ll see, maar oh wat schrok ik hiervan.

1 like

Ja dat is wat in ook verwachtte ervan idd! Maar nu kan ik net zo goed een dekentje pakken qua warmte.

Maar dan maak ik er melding van dat hij niet goed warm wordt ipv dat ik hem gewoon retour stuur. Dacht zal hem ff testen voor ik hem inpak voor onder de kerstboom :joy:

1 like

Ik val ook wel eens flauw van de pijn de eerste dagen, maar heb dit niet laten nakijken

Wat jammer zeg! Wel goed dat je getest hebt.
Ik heb mijne om 13:23 aan gezet, hij ligt in de bank en ik zit er met mijn rug tegenaan. Hij is inmiddels goed warm (13:34). Als je je hand op de hoes houdt voelt het niet heel warm maar als je er goed met je rug tegenaan gaat zitten merk je wel dat het behaaglijk warm is. Vergelijkbaar met een kruik zou ik zeggen, echt een stuk warmer dan een dekentje. Maar niet zo warm dat je je handen er aan zou kunnen branden.

Edit: mijn dochter kwam vragen wat het voor kussen was en heeft hem inmiddels ingepikt. :rofl:

Je kunt wel door pijn flauwvallen. En snel opstaan uit bed id nacht. Na de eerste zwangere ben ik naar een ongelofelijk heftige menstruatie en pms gegaan. Icl duizeligheid en neiging tot flauwvallen.
Maar misschien goed om met je huisarts te overleggen!

Aah thanks voor het checken! Ik neem wel ff contact met ze op. Had het idd ook al tegen mn buik/rug geprobeerd maar blijft echt maar lauwig en niet echt warm.

En haha je dochter, onze oudste wilde hem ook al inpikken :joy:

1 like

Ze heeft een dekentje van de bank over zich heen getrokken, haar beertje gepakt en is lekker tegen het kussentje aan genesteld. Ik denk dat ik een tweede nodig heb. :sweat_smile:

1 like