Meer offline

ik heb ongeveer een half jaar geleden

  • Facebook verwijderd
  • Insta verwijderd

maar nu vul ik de tijd die ik eerst daar spendeerde extra bij dit forum? oke toegegeven veel leuker dan insta en fb, maar alsnog, ik wil niet zoveel online. zeker sinds m’n stage voorbij is en ik geacht wordt af te studeren en het uit is met m’n vriend spendeer ik hier zoooo veel tijd. lees haast ieder bericht, zelfs wjakw bijhouden kost me geen moeite.

toen ik net was verhuisd had ik nog geen internet thuis en dat dwong me de deur uit te gaan, dat was eigenlijk wel goed. misschien moet ik m’n laptop gewoon eens een tijdje bij een vriendin laten en dan het internet op m’n telefoon uitschakelen? ben wel benieuwd wat ik dan met m’n tijd ga doen!

2 likes

Vandaag weer mijn schermtijd rapport gekregen en het is echt zo verdrietig om te beseffen hoeveel tijd ik verspil op mijn iPhone. Moet echt een plan gaan bedenken hoe ik dit ga verminderen.

Heeft er iemand dé tip?!

Jullie inspireren me wel een beetje. Ik kan echt obsessief facebook verversen, ookal heb ik de updates al een aantal keer voorbij zien komen. Ook als ik alles heb bij gelezen op het forum, en ik heb niet echt iets te doen die avond, blijf ik om de 10 minuten verversen om alle nieuwe updates (meestal 2 per topic) te zien. Als het wjekw topic 1000 nieuwe reacties heeft, ga ik dit niet lezen, maar dan krijg ik wel een soort fomo; wat als er leuke verhalen zijn gedeeld, wat als er een interessante discussie gaande was, heb ik belangrijke tips gemist? Ik wil mijn tijd gaan besteden aan lezen, yoga doen, en vrienden zien.

2 likes

@moderators mag ik een ban van 10 dagen?

En @anon53054661, ik heb dit ook een beetje met het forum. Ik heb geen WhatsApp meer en Facebook bekijk ik nauwelijks, maar het forum is nu mijn nieuwe lui-internetvermaak-ding geworden. Of het erg is weet ik niet zo goed, maar soms denk ik dat andere dingen me blijer gaan maken dan ‘te lang’ hier ronddolen.

1 like

Ronddolen is het goede woord denk ik ja! Ik heb hier ook veel geleerd hoor, zou het niet willen missen, maar het ronddolen en het willen lezen om het lezen en niet om iets interessants te vinden of echt vermaak is niet goed (voor mij)

kan geregeld, zal ik t vandaag instellen voor je?

1 like

Yes graag!

Ik ben nu het book ‘The Shallows’ van Nicolas Carr aan het lezen en ik vind het heel interessant! Het gaat over hoe onze hersenen zijn veranderd door bepaalde uitvindingen en vooral dus door de computer en het internet. Ik ben nog niet eens op de helft maar het is niet alleen maar negatief maar benoemt ook wel positieve punten van het gebruik van computers/internet.

Oh ik kwam net dit filmpje tegen:


Ergens wel jammer dat er bijna geen telefooncellen meer in Nederland zijn haha.

http://www.allsp.ch/?season=16&episode=226 ( southpark aflevering)

ik moest hier heel erg om lachen en vond het toch ook wel soort van confronterend haha. ik ben ook mega verslaafd aan mn telefoon.

Nou ik ben alleen maar meer mijn telefoon gaan gebruiken :roll_eyes:

Ik vind mezelf niet verslaafd. Ik vergeet regelmatig m’n telefoon mee te nemen naar werk en dat gaat prima. Wel ben ik om de avond en ochtend als laatste wn eerste op m’n telefoon. En ook heb ik het idee dat ik mijn tijd productiever verdeed voor het internet. Ik schreef en tekende heel veel en nu laat ik me vooral entertainen ipv dat ik zelf creeer. Ik kijk wel veel dingen die ook educatief zijn Dua ik steek wr wel war van op, maar ik vind het wel jammer dat ik zelf niet veel meer maak. Dat zou ik wel graag anders willen.

1 like

Weet niet helemaal of dit het juist topic is, maar ik vroeg me af of iemand Netflix heeft gehad en nu niet meer? Of gewoon helemaal nooit heeft gehad? Er staan best leuke series en films op natuurlijk, maar ik kijk ook vaak maar ‘om het kijken’ en dat vind ik eigenlijk zo zonde. Ik heb verder geen televisie maar ik denk dat ik met met YouTube en de NPO ook best red (en ik moet vaker boeken lezen uiteraard).

1 like

Ik heb ruim een jaar geen netflix gehad toen ik vanuit een samenwoon-situatie alleen ging wonen. Ik was / ben bijna nooit thuis en kan ook echt prima naar de reguliere zenders kijken. Ik ben geen filmkijker, nooit geweest, want ik heb daar de aandachtsspanne niet voor.
Ik kijk nooit filmpjes op Youtube of blogs of vlogs, geen idee wanneer ik dat zou moeten doen. Zit ook niet in mijn systeem.

YouTube is echt mijn valkuil, ik kan echt 3 uur achter elkaar regelrechte onzin kijken die me niet eens interesseert. Ik heb nu zelfs een manier gevonden om onder de douche (!?) verder te kunnen kijken.

Verder ben ik echt goed met m’n telefoon maar YouTube moet echt stoppen, zelfs de herinnering die ik na een uur krijg klik ik gewoon weg dus houd mezelf alleen maar voor de gek.

2 likes

Dit is zo herkenbaar! Ik kijk ook regelmatig onder ds douche verder… En heb wel een app die de tijd bijhoudt, maar daar kijk ik nooit naar.

Misschien dat ik mijn telefoon gewoon eens in de auto moet laten liggen? :see_no_evil: Extra stap voor mezelf maken.

Nou jongens, perfecte oplossing gevonden voor m’n YouTube verslaving! M’n telefoon viel gisteravond uit en leek niet op te laden, vlak voor ik ging slapen wel en kon ik m’n wekker zetten.

Je raad het al, ik werd wakker toen ik al een uur op werk moest zijn met een lege telefoon :ok_hand: Zo is offline wel heel makkelijk.

Ik heb sinds 1 april mijn Facebook verwijderd. De eerste dag was het nog wat onwennig omdat het zo’n onderdeel van mijn routine was geworden om op Facebook te kijken, maar daarna heb ik het nog niet gemist. Wat mij ook heeft geholpen is dat je met 1 druk op de knop al je foto’s kan downloaden.

Ik heb nooit Netflix gehad (ook geen ander tv pakket, en heb zelfs geen tv) en heb nooit het idee dat ik echt iets mis. Kijk dingen terug via npo en een enkele keer iets via rtlgemist of youtube. En huur soms een dvd in de bibliotheek/ga naar de bioscoop.

Ben afgelopen week een week op reis geweest naar een plek waar internet niet zo vanzelfsprekend is, en dat was zo fijn! Heb het helemaal niet gemist en zo veel dingen meer bewust meegemaakt. Denk er zelfs over na om weer terug naar mijn oude telefoon (geen smartphone) te gaan.

5 likes

:scream:

2 likes