@Leilouka
Ik gebruik mijn blender weer heel veel. Ik heb ook die van Magimix en die is dus megamakkelijk schoon te maken. Je doet gewoon water en zeep erin, op de schoonmaakstand en daarna even omspoelen. Echt ideaal.
Ik heb dezelfde kom er gratis bij gekregen als @anon76889665 en dat ding is idd geweldig voor het malen van de meest harde kruiden. Wij gebruiken hem nu ook om koffiebonen te malen voor onze French press. Ik maak er dus ook regelmatig cocktails in, dat is mijn favoriete gebruik van dat ding. Of idd voor de spinaziepuree voor mijn palak paneer etc.
Voor soep gebruik ik idd altijd mijn staafmixer. Wat wel helpt, is dat mijn blender gewoon op het aanrecht staat. Zou het wel vervelend vinden om hem er telkens bij te moeten pakken.
Dus het hangt er een beetje vanaf idd wat je ermee wilt doen. Want mijn frozen margaritas krijg ik niet zo goed in een keukenmachine, maar andere dingen gaan net zo makkelijk in de keukenmachine (al vind ik die dus wel kutter schoonmaken, heb de 4200XL van Magimix).