Je hebt tegenwoordig dat als je 3 zinnen met iemand wisselt, iemand je kan beoordelen met sterren. Als je dan niet snel genoeg reageert gaat zo’n tokkie je 1 ster geven. Je ziet dan pas na 14 dagen wat ze je hebben beoordeeld, tenzij je zelf ook gaat beoordelen. Ik had dat dus een paar weken geleden. Ik werk gewoon 40 uur per week. Ik kán niet binnen 2 minuten reageren. En nu staat er dus 1 ster op m’n account en niets dat ik ertegen kan doen.
Wát een kutsysteem. Je kunt me niet kwaaier krijgen.
Nooo
Ik had ook zoiets. Iemand stelde eerst een paar vragen en gaf me vervolgens één ster, omdat ik het product niet wilde komen brengen. Op zich is een beoordelingssysteem fijn, maar het zou wel handig zijn als Marktplaats een betere manier zou vinden om te bepalen of mensen echt zaken hebben gedaan met elkaar.
Ik zie nu ook ineens een 1 ster beoordeling staan bij mij Maar ik kan haar niet terug beoordelen? Kansloos. Jammer dat ze geen advertenties heeft want ik zou het gewoon terugdoen. Raar dat zulke beoordelingen gegeven kunnen worden zonder dat er iets gekocht is.
Ik zit alweer 10 minuten te wachten op een koper. Van de week kwam er ook al iemand niet opdagen. Stuur dan @$.^{!.¥* even een berichtje
Iemand bood een tafel aan op marktplaats. Tot een afspraak gekomen dat ik hem kon komen ophalen. Ik alles geregeld, buurman kon helpen tillen, ik kon op een bepaalde tijd weg op werk.
Krijg ik vandaag een berichtje of ik wel echt kom want er waren andere gegadigden, ja…
Zegt hij daarna dat ik alleen de tafel kan ophalen als ik ook de stoelen koop. Terwijl ik al had gezegd dat ik geen stoelen nodig heb.
Echt hoor…
Ben nu geneigd diegene een slechte beoordeling te geven, maar ik kan het dan natuurlijk ook terug verwachten en daar zit ik niet op te wachten.
Je kunt pas de beoordeling van een ander zien als je zelf ook een beoordeling hebt gedaan. Na 14 dagen krijg je het sowieso te zien, maar ik weet niet of de anders dan nog kan beoordelen
Ik probeer nu al een tijdje iets te verkopen op marktplaats en er zijn ook al 2x mensen komen kijken maar steeds zeggen de mensen op het laatste moment weer af.
Nou wil er weer iemand komen kijken maar die wil het ‘reserveren’ en dat ik het niet aan iemand anders verkoop voor hij het heeft gezien maar er is nog niet eens een bod gedaan door deze persoon?
Wat is dit ook? Ik ben geen winkel waar je dingen kan reserveren
Ben al drie dagen bezig om iets te verkopen. Bod gedaan, heb ik geaccepteerd. En dan komt ze niet op de afgesproken tijd. Reageert de dag er na dat ze het nog steeds wil. Maar nog niet gereageerd of ze vandaag dus wel komt. Heb hem van de reservering afgehaald. De hele dag thuis gebleven, en dan dit gedoe. Moet ik het komen brengen ofzo!
Ik voel me zó genaaid, hè. Weer een klaagbericht over die sterren, maar ik vind het zo’n kutsysteem haha… Ik ben allemaal dingetjes aan het verkopen omdat ik geld nodig heb en doe nu ook echt bijzondere dingen weg, maar maak er liever iemand anders blij mee.
Nu had ik ook Blond-dingen van een limited edition en met best wel wat sentiment weggedaan. Maar het stond onwijs in de weg en ja… Gebruikte het gewoon niet. Dus diegene is het komen ophalen gisteren, voor maar 20 euro terwijl de nieuwwaarde echt wel hoger is, maar goed. Zijn dochter hield erg van Blond en de tekeningen die erop stonden en ze was hier vast erg blij mee. Meneer heeft me m’n geld gegeven en het was een prima overdracht. Snel afgesproken enzo. Kijk ik net in m’n beoordelingen, zie ik dat hij me 2 sterren heeft gegeven. En dat voelt zó naar! Ik heb 'm een bericht gestuurd dat ik teleurgesteld ben over de 2 sterren en dat ik graag wil weten waarom dat is, maar hij reageert niet.
Ook had ik nog wat anders online staan, maar dat was heel populair dus moest iemand teleurstellen. Ik had nog wel allemaal foto’s gestuurd van andere dingen die ik wel had, maar dat was diegene’s smaak niet. Verder prima gesprek, ik vriendelijk en open gecommuniceerd van joh, als het niet doorgaat laat ik wel wat weten. Dus ik ook nog eens gecommuniceerd van sorry de deal is rond met die ander. Sluit ik net m’n advertentie, geeft 'ie 1 ster. Echt, jongens… Doe eens ff normaal man.
Dit kost me echt 20 jaar van m’n leven, ik ga hier zó slecht op.
Dat systeem is ook heel raar. Je klinkt helemaal niet als iemand die ik 1 ster zou geven. Kunnen we niet allemaal met jou chatten op marktplaats zodat we je 5 sterren kunnen geven? Ik vind het zo vervelend voor je en ik zou hier zelf ook heel slecht op gaan hoor.
AAAAAAAAAAAW, wat lief haha! Dit maakt al een hoop goed! <3
Zo werkt het helaas met reviews, ik ontvang ovor mijn bedrijf ook eigenlijk alleen maar negatieve reviews, mensen zijn zo veeleisend en online is het gewoon een klaagmuur. Als men blij is hoor je er niks van dan nemen ze de moeite niet.
Mehhhhh, dus je kent het gevoel! Ik zat daar indd net nog aan te denken, als je een winkel hebt ofzo en dat je dan zó je best doet en dat mensen dan kutreviews achterlaten.
Jaa het kan je stemming echt beïnvloeden want je doet nog zo je best uit goede bedoeling maar je kunt het nooit goed doen. Neem het niet persoonlijk in ieder geval
Aah dit verdien je echt niet! Zo naar met het internet dat iedereen alleen maar slechte beoordelingen geeft, maar nooit goede.
Och ja, dat kut systeem. Ik heb er eens over heen en weer gemaild met Marktplaats. Ze vinden het zelf vooral een waterdicht systeem. Eikels.
Maar kan iedereen je sterren geven of alleen mensen die iets van je gekocht hebben?
Als je een bepaald aantal berichten over een item met iemand hebt uitgewisseld ziet mp dat als ‘verkocht aan…’ en kan je beoordelen.
Ik ben ook wild over een 1 ster beoordeling die ik heb gekregen. Die persoon stuurde mij een bericht dat ze iets van me wilde kopen. Ik ging akkoord, gaf mn reknr en nooit meer wat van gehoord. toen vroeg mp of ik diegene wilde beoordelen. nou ik dacht ik geef mooi 1 ster, want vond het niet zo chill dat ik niks meer hoorde nadat ik bankgegevens had gestuurd. Krijg ik van die ander ook 1 ster met als verbeterpunten sneller reageren en afspraken nakomen. Ehh jij was degene die de afspraak niet na kwam? Niet ik. Dus ik eerst 100x proberen op die chat van mp, lukte niet. uiteindelijk na veel moeite een mail mogelijkheid gevonden. Je kan je beoordeling laten verwijderen als je met die andere persoon overeenkomt dat beide de beoordelingen willen verwijderen. Dus ik weer een bericht sturen, reageert ze weer niet. kutwijf
Nah wat een gedoe zeg! En ook zo raar dat Marktplaats die beoordelingen niet modereert oid. Dan zouden ze meteen zien dat jij gewoon reageerde
Dit is precies waarom ik een valse handelaar niet 1 ster heb gegeven. Zij zou hem gewoon teruggeven. Terwijl ze een item met (zo bleek) gaten erin als zgan verkocht. En toen ging zeggen dat het wel meeviel. Wat een naaiactie.