Mankementen

Ik ben geen ochtendmens
Ik leg altijd spullen even neer op een plek en dan 5 minuten later kan ik het niet meer vinden (bijvoorbeeld op de trap, de wc, bovenop de koelkast)

3 likes

Zo herkenbaar, de keren dat ik m’n telefoon in de sokkenla of wasmand terug heb gevonden…

2 likes

Maaaaar je hebt wel een hele grote algemene en weet enorm veel interessante en zinnige feitjes van bepaalde landen. Ik vergeet het censuurtopic nooit weer. Met de opperturkmenistan enzo. :sweat_smile: dacht, mag ook wel ff gezegd worden na jouw hele opsomming over je mankementen.

3 likes

Ik kan geen normale aantekeningen maken tijdens een telefoongesprek. Hele notitieboeken heb ik volgeschreven met mijn eigen naam, woorden als ‘password’, het telefoonnummer van onze afdeling dat ik doorgaf, en allerlei andere random woorden die opschrijf terwijl ik ze uitspreek.

Oh ja en in agenda’s in het vakje voor woensdag schrijven: woensdag. niet met wie je op woensdag een afspraak hebt, nee waarom zou je dát doen.

5 likes

ik weet niet hoe ik moet reageren op complimentjes irl, ben veel beter in het omgaan met kritiek.

Ik kan alleen veel te vroeg komen, nooit precies op tijd of te laat.

  • Ik kan niet rekenen. ik hoop altijd maar dat ik genoeg geld terug krijg in de winkel en getallen uitspreken doe ik niet eens meer, ik haal alles door elkaar. Alsof alles met cijfers in mn hoofd in een zwart gat valt in plaats van in mn hersenen
  • Heel vaak als het over links en rechts gaat moet ik stiekem even op mn handen kijken welke hand de L maakt. en dan nog rij ik regelmatig de verkeerde links. of rechts. of toch de andere links.
  • Ik ben geen ochtendmens en geen avondmens. kan sochtends mn bed nooit uitkomen en t liefst wil ik om negen uur weer slapen.
    *Een kledingstuk moet ik altijd met twee dezelfde kleuren knijpers ophangen. Soms verwissel ik de knijpers van mn huisgenoot als ze het verkeerd heeft gedaan.
  • Als ik heel druk ben ‘verzin’ ik vaak mijn eigen woorden? had het er vandaag over dat ik nog dat iemand beter moest ‘prioriteren’ ipv prioriteiten stellen
  • ik bedenk me net dat mn moeder gisteren jarig was en dat ze daarom vroeg of ik vanavond kwam eten. en de bloemenwinkel is hier al dicht.
1 like
  • ik kan niet (hoofd)rekenen
  • ik verdwaal zelfs mét google maps
  • ik kan geen boeren laten
  • ik kan mijn kamers/huis niet netjes krijgen of houden
  • ik kan dingen nooit mooi/heel houden (telefoons/horloges/schoenen etc)
  • ik kan niet gooien, met sneeuwballen bijv, altijd minstens een meter naast
1 like

Ik ben altijd te vroeg

Ik kan heel slecht tegen warm weer in combinatie met inspanning. Vroeger viel ik heel vaak flauw als we bijvoorbeeld buiten moesten gymmen of als ik op een warme dag geen zitplek had in de trein. Nu is dat gelukkig minder, maar ik ben nog steeds niks waard als het warm is

Ik heb echt absoluut geen gevoel voor ritme

Als het een troost mag wezen: je bent niet de enige die flauwvalt bij hitte. Ik was als 12-jarige eens bij de kapper en ben gewoon flauwgevallen van de hitte terwijl ik in de stoel zat, terwijl dat meisje mijn haar aan het knippen was :persevere: snap nog altijd niet dat er geen lelijke hap uit mijn haar was, want de kapster was echt geschrokken toen in onderuit zakte

Ik ben superflexibel, dus heb continu last van gewrichten, spieren, rug, schouders en nek.

Ik praat met een rollende ‘r’ maar ik kan for the life of me geen ‘r’ apart laten rollen.

Ik kan niet fluiten. Heel soms komt er eens een schelle toon door, maar voor de rest is het blazen ipv fluiten.

Ik heb geen hoogtevrees, maar heb lang geweigerd om op een ladder te kruipen, gewoon omdat dat niet stabiel staat. Het gaat me dus niet om de hoogte, wel om dat gewiebel. Ondertussen heb ik het wel geleerd hoor, maar sta er nog steeds niet gerust op.

Ik weiger in rollercoasters te gaan. Niet omwille van de hoogte, snelheid of het overkop gaan, maar vanwege het traag omhooggaan aan het begin. Dat duurt me veel te lang en dan slaat mijn hart al eens een tel over heb ik het gevoel :rofl:

Ik kan niet recht knippen, maar dan ook echt niet
Huppelen en fluiten kan ik ook niet
Ik kan wel heel erg goed ergens tegenaan lopen en vallen over grind, net als spullen kapotmaken
Ik ben bij belangrijke dingen standaard een halfuur te vroeg
Ik heb een gruwelijke hekel aan warm weer, kan daar echt heel slecht tegen
Ik vergeet boodschappen, maar ik kan je wel vertellen wanneer mijn vroegere beste vriendinnetje jarig is of Michael van 5 Seconds of Summer :confused:
Ik ben heel vaak spullen kwijt

Ik kan niet fluiten en ook niet vingerknippen.

Ik kan mijn tong niet in zo’n rolletje. Dat is genetisch maar mijn ouders en zusje kunnen het wel. Dat gebruikten ze om te pesten dat ik niet echt familie was en ik was pas een beetje gerustgesteld toen ik zelf bedacht dat als het tongrolgen dominant is en mijn ouders beide heterozygoot, dat het dan wel mogelijk is dat ik dat niet kan en zij wel en dat we toch familie zijn.

Mijn richtingsgevoel is abominabel.

Ik heb de tering aan dingen waar je pasjes achter elkaar moet doen of waarbij je verschillende lichaamsdelen tegelijk in een andere richting moet bewegen. Squats, lunges, prima. Maar met de ene arm een bicepscurl en de ander zo’n zijwaartse rasse en flex. Of lunges terwijl je ook iets met je armen moet doen. Fucking onmogelijk. Het heeft me ook echt lang geduurd voordat ik dat ‘fietsen’ voor de oblique buikspieren motorisch onder de knie had. Ik haat dingen als zumba en BOM ook met een passie. Hoe doen mensen dat, die rare pasjes onthouden.

3 likes
  • Ik kan alleen maar soms fluiten. Als het echt moet lukt het niet. Sowieso kan ik niet op de normale manier fluiten maar wel langs mijn tanden (ok klinkt raar kan het niet goed uitleggen).
  • Vingers knippen kan ik ook niet fatsoenlijk.
  • Mijn rechter pols knakt als ik hem draai.
  • Mijn linker heup plopt weleens tijdens bepaalde workouts oefeningen.
  • Mijn ogen zijn -3 en mijn linker oog heeft een cylinder afwijking
  • Ik ben soms te perfectionistisch.
  • Met vlagen heb ik een bizar slecht geheugen. Dan weet ik niet meer of ik 5 minuten geleden het licht uit heb gedaan. Maar dingen van tig jaar geleden weet ik exact. Zelfs dingen die toen gezegd zijn.
  • Richtingsgevoel van een goudvis
  • Ik wankel nogal snel en laat snel dingen uit mijn handen vallen omdat mijn handen gewoonweg niet willen? Flink mankement. (B12 issue. )
  • Ik vergeet heel veel. Ook mijn geheugen laat mij in de steek. (B12 issue. )
  • Ik neem geen tot slecht B12 op. En ik eet elke dag vlees, melk, yoghurt, eieren…
  • Ik draag een bril met -1.5 aan beide ogen en een cylindrische afwijking. Anders zie ik de wereld gewoon anders?
  • Fluiten ken ik ook niet goed, komt er een zielig iets uit mijn mond.
  • Knippen met mijn vingers alleen aan de rechterhand 2x en daarna niet meer.
  • Ik kan wel door blijven gaan. :’)
1 like

Ik laat echt aaaltijd alles (bijna) verbranden in de oven. 9 van de 10 keer gewoon, al sinds ik op mezelf woon. Whyyyyyy.

Koken kan ik op zich wel - mits ik niet onder tijdsdruk sta. Maar zodra ik meerdere dingen tegelijk in de gaten moet houden en er bijvoorbeeld ook nog iemand een gesprek met me probeert te voeren in de keuken gaat het mis. Oftewel, ik kan niet multitasken.

Daarnaast kan ik niet knipogen.

En niet “poseren”, op commando leuk op foto’s staan. Ik trek dan juist een heel rare bek maar niet met opzet…?! Baal er wel van want heb echt nauwelijks foto’s van de afgelopen tien jaar of zo.

2 likes

Ik kom vaak niet uit mijn woorden en gebruik daardoor vaak een vreemde zinsopbouw. Ik heb bijvoorbeeld 1 minuut moeten nadenken hoe ik dat zinnetje ging typen :o_o: In mijn hoofd heb ik hetgene dat ik wil vertellen wel op een rijtje; het komt er alleen nooit zo uit. Dit vind ik vooral vervelend op mijn werk of tijdens discussies.

5 likes

Zo herkenbaar. Mocht iemand tips hebben …

2 likes

Ik kan geen kipburger of kipcordonbleu bakken zonder het brandalarm af te laten gaan. Elke. Keer. Weer.

1 like

Ik kan nooit inschatten hoeveel pasta/rijst ik moet koken en ben altijd bang dat ik tekort kom, dus doe er altijd ‘nog een beetje’ bij en dan heb ik genoeg voor de hele straat.

Voordat ik m’n auto uitstap moet ik hardop zeggen ‘ramen zijn dicht, licht is uit, handrem staat erop’ want anders vergeet ik dat dat zo is. Als er iemand naast me zit durf ik het niet hardop te zeggen en zo was ik dus laatst inderdaad vergeten m’n licht uit te doen.

2 likes