Kwarkbrood. Super simpel en heel lekker, ik maak het altijd met noten, appel en blauwe bessen!
Thanks allemaal. Straks naar de markt!
Ik gebruik dit recept als basis: http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/kwarkbrood-met-peer-skinny-gezond-byebyebelly/
De melen vervang ik door wat ik in huis heb. Soms amandelmeel of volkorenmeel. Kan eigenlijk allemaal wel. Kwark is ook gewoon vaak de kwark die ik heb en verder kan je afwisselen met de fruitsoorten! Maar appel/peer vind ik zelf het lekkerst.
Wat voor tussendoortjes nemen jullie in de ochtend? Ik ben echt inspiratieloos altijd. Fruit heb ik tijdens ontbijt al op en neem liever later in de middag een banaan. Noten neem ik al tijdens ontbijt. Dan wordt het iets als koekjes maar al die tussendoorrepen vind ik vaak ook maar saai of ik vreet ze allemaal in een paar dagen tijd ook op. Bananenbrood is ook een optie, maar wat nog meer?
Voor tussendoortjes loop ik echt altijd naar mijn kasten en koelkast om die te openen, te realiseren dat er inderdaad niks ligt of niet naar mijn zin en dan weer te gaan werken. En dan 10 minuten later opnieuw.
@Lula het hoeft niet per se gezond te zijn?
Maar wel lekker neem ik aan
Ik eet nu doritos nacho cheese, dippen in kwark
Smoothie, maiswafels met paprika smaak, soms neem ik een restje avondeten (salade, soepje) ofzo als tussendoortje. Gezonde muffins maak ik ook wel eens, soort variatie op een recept van Rens Kroes
Ja maar niet én dus alsnog is de post hier niet passend.
Waarom ben je zo gebrand op splitsen/het verzetten want het wjekt is toch juist een ratjetoe aan berichten en daardoor passen zulke berichten daar wel.
De topictitel is al aangepast. Dan wordt het topic wellicht ook vaker en beter benut. En in dit geval had je een specifieke vraag. Dus dan zou het alsnog niet in wkjew thuishoren. Mocht je hier verder over willen praten, mag je altijd een pb sturen.
LU minicrackers in de smaak olijfolie en oregano. Lekker hartig en zout, maar niet te zwaar voor een ochtendsnack.
Wat ik tussendoor eet afgezien van fruit:
Dadels met pindakaas
Paprika met hummus
Yoghurt rijstwafels
Warm appeltje met kaneel en rozijnen
Van die rozemarijn crackers
Bananenbrood
Rijstwafels met beleg
Dadels met roomkaas
Dadels met chocola
Gegrilde perzik met yogurt en honing
Granaatappel pitjes met chocola erover heen gesmolten
Of drankjes die net ff wat extra zijn. Koffies of chocolade melk met vanalles erop en eraan. Vind ik vaak ook al best wel ff vullend.
Als het niet gezond hoeft te zijn: rijstwafels met flinke laag chocopasta, echt guilty pleasure. Zo lekker
Oh deze zien er lekker uit! Die neem ik volgende keer mee.
Wat ik vandaag nog meer tussendoor heb gegeten (scriptie schrijven dus veel snacks)
- babybel
- rijstwafel met vega paté
- komkommer
- cup a soup
- zoute pepsels
- ‘quesedilla’ tortilla met kaas in tosti-apparaat (kan ook in pan)
Brood met chocopasta, restjes avondeten van de vorige dag, dadels met cacao
Iemand anders nog tips voor gezonde melkvrije maar niet pure chocolade?
Maiswafels van Leev (?) met chocola zijn ook lekker. Melkchocolade maar niet zo’n nepsmaak. Lekkerder dan de rijstwafelversie vind ik
Ik heb gewoon een mega snackdilemma voor vanavond. Waar heb ik trek in en wat ga ik halen?!