Omdat je met wetenschappelijk onderzoek en bewijs tot betrouwbare kennis kan komen.
Ik denk dat wij daarin verschillen haha. Ik zeg niet dat wetenschappelijk onderzoek onzin is, maar ik geloof zeker niet dat het altijd betrouwbare kennis oplevert. Wetenschappelijk onderzoek is niet perse de waarheid voor mij dan.
Maar werkt het wel echt voor die persoon? Veel mensen schrijven successen toe aan ‘iets’ gewoon omdat het er vlak na kwam. Je hoopt op een bepaalde job, je probeert die aan te trekken met positief denken, en je krijgt de job. Je sukkelt met chronische klachten, neemt een homeopathisch middel, kort daarna betert het. Maar omdat iets elkaar opvolgt betekent niet dat er ook een oorzakelijk verband is. Mensen krijgen jobs, chronische klachten fluctueren.
Als dat keer op keer gebeurt dan vind ik dat voor mezelf een prima oorzakelijk verband. Zeker als ik met iets begin te werken (wetenschappelijk of niet) en het dus keer op keer het effect heeft wat ik er mee wil bereiken.
Heb verder geen behoefte aan een discussie over onzintherapieen enzo ik heb me daar niet in verdiept. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat er veel misbruik is in die wereld, maar ook een hoop goede hulp.
Maar mijn leven is ook maakbaar? Daar ben ik echt heilig van overtuigd haha. We maken ons eigen leven en onze eigen realiteit. De vrije wil bestaat 100%. Ik denk dus ook niet dat dit een geschikt topic is om over te discussiëren omdat jij mijn geloof en denkwijze ‘‘valse kennis in standhouden’’ noemt. Voor mij is dit geen valse kennis en er is voor mij genoeg bewijs (al dan niet wetenschappelijk) dat wat ik geloof waarheid is.
Ik begrijp dat je deze argumenten ook noemt want het is natuurlijk best ontastbaar. Maar goed ja andere werelden ander geloof.