Ken je klassiekers (pre 2000)

Heerlijk topic inderdaad. Ben ook weer wat liedjes tegengekomen die ik uit het oog was verloren dus mijn Spotify lijst is weer flink aangevuld.

Nog een toevoeging op mijn post van gisteren.

(ik vond deze clip zó eng vroeger, maar het nummer wel mooi)

3 likes
4 likes

Ahh dit lied van the Smiths was toch altijd de intro van Charmed? :heart_eyes:

Zeg over UB40 wat je wil, maar dit nummer is gewoon classic hahaha.

9 likes

ohhhh shit deze mag ik ook niet vergeten hahaha. Mann ik zat dit laatst echt nog in mijn auto mee te bleren niet normaal :joy:

3 likes

Die heb ik heeel vaak in mn hoofd tijdens het opmaken :no_mouth:

Ook een leuke;

5 likes

Wild World en Moonshadow van Yusuf Stevens (vroeger Cat Stevens).

Don’t You Want Me van The Human League

Het hele album Ray of Light van Madonna, maar hier is de titel track:

Dit album is letterllijk de eNiGe muziek die mijn vader in de auto speelde tijdens onze vakanties in Spanje in 1999, 2000 en 2001. De hele rit naar ginder, de volle 3 weken daar, en de hele rit terug. Ik ken iedere noot. En daar ben ik nu heel dankbaar voor want iedere keer ik Ray of Light luister voel ik all the feels. (Mijn vader is in 2013 overleden)
13 likes

Omg wat een goed topic dit. Ik ben opgegroeid met psalmen, gezangen en geestelijke liederen (en Elly en Rikkert), dus van een gedegen (niet te verwarren met degelijke) muzikale opvoeding kun je bij mij niet spreken. Ik ga tijdens werk zoveel mogelijk nummers luisteren en alles wat me aanspreekt bij elkaar in een lijst gooien :+1:

5 likes

80’s rock en 90’s britpop deze vrijdag :ok_hand:

6 likes

Op mijn 9de wilde ik ook een shirt met Italians do it better. Mocht niet, echt flauw. True blue is wel mijn favo Madonna album

6 likes

Die clip is zo mooi vind ik. Echt haar expressie is wauw.

10 likes
12 likes

Hahahaha Maaaaake uuuuup :rofl:

Vind Endtroducing…van DJ Shadow wel echt een meesterwerk hoor, hoe alles in elkaar gezet is met samples, etc. Is instrumentele hiphop.

Edit:

forever

2 likes

Sorry, iets specifieker voor een eventuele geïnteresseerde liefhebber maar wel mijn favoriete genre en stuk voor stuk klassiekers :grimacing:

3 likes

Even wat toppertjes van Hollandse bodem.

Ik weet van die laatste dus nooit of ik het nu bizar goed of bizar slecht vind.
4 likes

Oh die laatste doet me hieraan denken. Heb ik ook regelmatig geluisterd in ‘99.

Was er ook wel eentje voor je quotes poll @Zemraluani.

6 likes
2 likes
3 likes

Deze mag toch ook wel bij de klassiekers?

2 likes