Kattentopic

Dat was dit jaar mijn grootste nachtmerrie die werkelijkheid werd. Heel veel sterkte en ik hoop dat je kat er niet veel meer van meegekregen heeft. :kissing_heart:

Helaas kan ik zo 1-2-3 niet iemand bedenken die op korte termijn een kat wil, maar ik vind je echt een held dat je je over Voodoo ontfermd hebt en hem een liefdevol tijdelijk huis biedt. Hopelijk lukt het je om (via hier) een baasje voor hem te vinden.

Wat een knappe kat trouwens :heart_eyes_cat:

4 likes

Ooh een vriendinnetje van mij wil graag een kat, ga het eens aan haar vragen!

2 likes

Oh nee, heel veel sterkte <3

Wij doen dat niet. Er staan altijd brokjes tot zijn beschikking. Onze kat is wel heel groot geworden :face_with_monocle: maar stond voor de castratie als kleine kitten ook al wel hoog op zijn poten dus had wel verwacht dat die groot zou worden

Bankhangavond met deze gehad, hij zit hier zo zogenaamd zelfstandig en volwassen :joy:

30 likes

Zo doe ik het ook! Een van mijn katers besloot wel dat hij 2x zoveel eten nodig had na zijn castratie. Dus nu voer ik niet meer onbeperkt maar ga niet aan de slag met de keukenweegschaal. Zolang als hij niet hartstikke bol wordt geef ik niet te veel.

Ik heb dat wel gedaan, voor de castratie gaf ik hem 's ochtends voer waar ie dan heel de dag van kon eten. Maar na zijn castratie at ie die bak in een keer 's ochtends leeg en liep ie daarna heel de dag te bedelen om eten. Heb nu zo’n automatische voerbak waardoor ie nu drie keer per dag een afgemeten hoeveelheid eten krijgt en dat werkt heel goed tegen het bedelen. Maar als je kat nog hetzelfde eet als voorheen zou ik niks veranderen en gewoon in de gaten houden of ie eventueel dikker wordt want ze zeggen ook dat ze na de castratie minder nodig hebben.

Ik heb altijd meer met honden gehad dan met katten, maar mijn vriend heeft sinds een paar maanden 2 katten en ik vind ze zo leuk. Ik heb er meer mee dan ik verwachtte.
Nog even geen foto ivm herkenbaarheid maar ik kan me vast niet lang inhouden.
De ene is een zwarte maine coon en de andere een Britse korthaar x abessijn.

5 likes

Anders doe je een balkje voor hun ogen :wink:

7 likes

Omg wauw prachtige rassen!

1 like

Schatjes!

1 like

Welke automatische voerbak heb jij? Onze jongste kat is ook echt een bedelaar en nu geef ik hem 2x per dag brokjes, maar het zou handig zijn om zo’n automatische voerbak te hebben :slight_smile:

Vrij duur wel hoor, je hebt ook goedkopere. Maar ik wilde er graag een met veel bakjes, deze heeft er 6.
Ik heb het nu zo ingesteld dat hij 's ochtends krijgt (vaak voordat ik wakker ben zo komt ie ook niet aan de deur miauwen)
Dan rond 12 uur en 's avonds nog een keer.

1 like

Ik bemoei me er ook even mee :wink:
Ik heb voerautomaat voor mijn 2 katers. Werkt echt fantastisch! Hoef me niet meer druk te maken als ik een keer later thuis ben en de dikkerds op hun eten moeten wachten. Plus, ze moesten afvallen en de een ging kotsen als er te lang tussen het eten zat. Ze zijn nu alleen nog steeds in de war met de zomertijd en zitten nu een uur van te voren voor de bak te wachten. Scheelt wel dat ze samen uit een bakje kunnen eten en allebei dan evenveel eten.
Oh, ze krijgen 3x per dag een hapje. Ook heel handig tijdens de vakantie als de kattenoppas komt.

2 likes

Ik vermoed dat mijn kat voedselallergie heeft. Ze krabt de laatste tijd veel bij haar kopje en ik heb al gecontroleerd op vlooien maar er is niks te zien. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik had al een afspraak staan bij de dierenarts, dus ik zal het daar ook even bespreken, maar ben wel benieuwd of iemand anders dit ooit heeft gehad bij haar kat.

Heeft ze geen oormijt?

Ik denk het niet omdat ze niet echt bij haar oren krabt en ze schudt haar kop ook niet. Ze krabt vooral bij haar neus en mond. Maar ik zal het voor de zekerheid voorleggen bij de dierenarts!

Ze kan het als het goed is makkelijk controleren in ieder geval. Goed dat je ermee naar de dierenarts gaat, succes!

1 like

Mijn jeweetwelkater krijgt 2x per dag een afgemeten hoeveelheid droogvoer en 1x per week een zakje als verwennerij. Hij is flink aan de maat en mag niet meer, want hij is ook flink overvoerd met cheap ass slecht voer door zijn vorige baasje en had een dikke laag vet op zijn buik, al voordat hij geholpen was. Hij vindt het overigens veel te weinig natuurlijk :smile:

En @Archimedes heel veel sterkte. Zo verdrietig om je kat te verliezen, en dan ook nog eens zo :crying_cat_face: