Ik heb een heel ander beeld bij Portugees dan wat het eigenlijk is. Soms als ik Portugees hoor dan verwar ik het voor nouja, geen idee, meer Centraal Europees ofzo.
Ja Portugees Portugees klinkt vaag Russisch, qua intonatie. Ik kan er geen woord van verstaan ook.
Maar Braziliaans Portugees is veel langzamer en lijkt veel meer op Spaans. Dat vind ik zelf wel een mooie taal en goed verstaanbaar over het algemeen.
Oh ik heb denk ik nooit echt stil gestaan bij Braziliaans Portugees. Maar bv in die netflix serie van Maddie McCan vond ik het inderdaad echt bijna Russisch klinken
Ik heb laatst een filmpje gezien over Portugese en Spaanse accenten en daarna werd gezegd dat Portugees klonk alsof of een dronken Poetin Spaans probeert te praten en ik ben het daar helemaal mee eens haha.
In dit filmpje hoor je verschillende Portugese accenten, een aantal Afrikaanse en Brazilië en Portugal. Elke klinkt best anders.
In Brazilië heb je ook nog super veel verschillen in accenten, maar bijvoorbeeld dit liedje is hoe het vrij algemeen klinkt. Het is veel minder Russisch, meer Spaans (vind ik)
wow ik ben echt gefascineerd hierdoor hoe anders het allemaal klinkt. Ik vind de verschillende Afrikaanse Portugeessprekers wel weer meer Spaans en dat liedje ook (lekker nummertje ook haha).
Hahah ja leuk hè
Ik kan Brazilië, Macau, Timor, Guinee Bissau en São Tomé grotendeels volgen in het filmpje
Ik heb moeite met Mozambique en Angola
Ik versta 3 woorden van Kaapverdië maar hoor wel dat het Portugees is.
Ik versta geen woord van de vrouw uit Portugal. Als ik haar op straat zou horen zou ik niet weten dat het Portugees was.
Heb ook wel eens de Franse versie gezien en verstond ook veel meer Afrikaans Frans dan Frans uit Frankrijk.
Love talen.
Haha bij die Portugese vrouw deed ik mijn ogen dicht en dacht: ja dit lijkt Russisch of Pools of misschien zou ik denken Bulgaars ofzo, maar toen zei ze ineens OBRIGADO.
Ja dit hoorde ik ook al… wat idioot.
Ik vind al die rokjes en jurken met ruches (en omslag) echt zó suf staan. Vooral omdat iedereen en zijn moeder ze aan heeft.
Ik vind de uitdrukking “ik ga stuk” echt mega pauper. Helemaal als het verbasterd wordt naar “ga stuk.” Iedereen die ik dit ooit in het echt heb horen uitspreken had ook gewoon zo’n hoofd erbij:
hahaha ja ik zou echt nooit vrienden kunnen zijn met iemand die dit zegt.
Ah kut ik zeg het ook wel eens. Goodbye
Ik zei dit laatst maar wel nadat ik een half uur gierend de slappe lach had gehad om een tiktok
Ja mee eens! Ik lees wel eens dat mensen vinden dat het iedereen staat, zo’n omslagjurk. Nou mij dus 9 van de 10x niet
Ik word daar echt zo’n moeke van
Ik ook ja… Geef me een hooivork en ik kan zo op de boerderie. Terwijl ik het bij anderen wel heel leuk vind staan.
Haha ja echt precies dat. Ik weet ook niet waarom ik het soms nog blijf proberen