@Stjerne @Krabsalade Dat zou an sich wel kunnen. Moet ik er wel op letten dat ik het tactisch inpak, want ik heb altijd ook van die irritante kleine verpakkingen ertussen zitten ;p
@Totoro Volgens mij wel, maar ik heb een (luxe) probleem dat er geen krat past in het kastje waar ik nu mijn papier verzamel ;p Maar als ik dit zat word, dan zal dat het uiteindelijk waarschijnlijk wel worden.
Ik merk dat ik oud begin te worden, want ik word zo blij van dit topic!
Nu heb ik ook een heul kneuterige vraag: waar bewaar je de wasmiddelpods in? Ik heb nu een soort weckpot waar ze inzitten, maar een tijdje terug zag ik een soort blikje in de vorm van een wasmachine met een soort klap luikje dat open ging
zijaanzicht van het bakje
Heeft iemand een idee wat ik bedoel of waar ik zoiets zou kunnen krijgen? (Ik denk dat ik het bij de flying tijger heb gezien)
Ik gebruik geen pods, maar als ik dat wel zou doen dan zou ik ze gewoon in het doosje laten zitten waar ze in zitten. Waarom doe/wil jij ze ergens anders in?
Omdat die bakjes zo onwijs lelijk zijn (staan boven op de wasmachine in het zicht). Heb ik eindelijk de badkamer in kleurenthema staat er een kleurpotloodpaars bakje middenin, is zo zonde ofzo
Het is ook wel echt een non issue eigenlijk.
Weet niet of je al iets hebt gekocht?
Wij hebben ook die van eko maar dan een slag groter (28+18) en dat bevalt erg goed! Overig afval sorteren we in de gangkast (papier, glas etc) maar als je dat ook zou willen sorteren bij de prullenbak dan is dit misschien nog een optie: https://www.lidl-shop.nl/Sensor-prullenbak-met-afvalscheiding/p100253497
Thanks dit is ook een goede optie inderdaad
Iemand hier tips voor het schoonmaken en onderhouden van een gladde leren bank?
Zoiets heb ik een keer bij de Wibra gezien, maar die heeft geen klep zoals jij beschrijft. Na wat zoeken kwam ik deze afbeelding tegen:
Weet niet zeker of deze nu nog te koop is
Thnx, zoiets bedoelde ik inderdaad! Ik heb nu een hoge stenen bewaarbus ervoor gehaald, dat is ook alweer een stuk beter
Heeft iemand hier ervaring met een Haier wasmachine? Ik lees veel goede reviews over de wasmachines en ben benieuwd of een van jullie hem toevallig heeft
Ik was voor ik de badkamer ging schoonmaken een filmpje aan het kijken met tips (uitstelgedrag) en heb er een opgevolgd: wcpapier gedrenkt in bijv. bleek onder de rand in de wc duwen en even laten weken. Wow, behoorlijk effectief
Samenvatting
Vooral heel goor dat het zo vies was omdat ik hier nog maar relatief kort woon
Interessant! Hoe lang laat je het zitten en moet je het dan gewoon doorspoelen?
Ik heb ondertussen de rest van de wc schoongemaakt en daarna idd doorgespoeld!
Ieh ja ZO goor wat er dan onder vandaan komt… ik heb dat een paar keer gedaan met een schuurspons en bleek. Heb nu zo’n soort schuimspray van de Lidl die ik elke week 2 keer onder de rand spray en dan soms nog even met een spons er onderdoor ter voorkoming van weer zo’n vieze bedoeling
Bedoening
Ik voelde me gisteren echt een gelukkige huisvrouw toen ik bij de Ikea voor bijna 50 euro aan vershoudbakjes kocht
Sinds ik een anderhalf jaar geleden verhuist ben, heb ik een tuin. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet onderhouden. Af en toe trek ik wat onkruid tussen de tegels vandaan en knip ik wat takken van de stuiken, maar eigenlijk doe ik maar wat.
Ik heb een border met planten en struiken, waar ook onkruid tussen groeit. Hoe kan ik dit het best onderhouden?
Over struiken snoeien lees ik allemaal ingewikkelde tips. Waarom kan ik ze niet gewoon een stukje korter knippen?
Hoe houd ik mijn tegels een beetje onkruid vrij?
Verder heb ik nog een verdorde lavendelplant met aan het uiteinde groene blaadjes, waarvan ik niet weet wat ik er mee moet.
Heeft iemand tips voor deze dummie? Ik ben echt bang dat mijn Tuin er straks zo uit ziet
Je hebt er nu niks aan, maar mocht je het in de winter nog steeds/weer hebben: in de sneeuw leggen schijnt wonderen te doen.
Tussen mijn tegels groeit ook onkruid en in de zomer groeit dat vrij snel.
Ik gebruik geen chemische bestrijdingsmiddelen maar giet over kokend water over onkruid (dat ik bijvoorbeeld over heb na koken). Het onkruid verschrompelt dan helemaal en je kan het er later gemakkelijk uittrekken.
Mijn vader zweert bij dit ding:
https://www.bol.com/nl/p/gardena-combisystem-voegenkrabber-25-jaar-garantie/9200000074121261/
Toen ik vorige zomer hoogzwanger was en te dik was om onkruid weg te halen, heeft hij het voor me gedaan met dit ding en dat ging mooi snel.
Bedankt voor je tips. Vooral het kokende water ga ik echt proberen!