Kunnen jullie het opnieuw verven of de vloerbekleding vervangen? Volgens mij trekt de stank echt in dat soort dingen. Anders zou ik goed luchten en alles goed afnemen (of zijn dit juist de standaard google dingen haha ).
Drie wasjes per week: 1 met ondergoed, sokken en handdoeken (vol), 1 met bovenkleding (meestal ook vol), 1 met witte was (halfvol). De eerste twee kunnen we echt geen week overslaan.
Pff, geen idee aan hoeveel wassen wij per week komen (2 personen). Van een aantal dingen weet ik het wel:
- ondergoed en sokken wassen we ongeveer eens per 3 weken
- handdoeken eens per 2/3 weken
- beddengoed elke 2 weken
Onze kleding hebben we ruwweg opgedeeld in wit, zwart, rood/roze/oranje, donkerblauw, lichtblauw, groen/beige/grijs. Dat zijn dus 6 verschillende wassen en daarvoor hebben we geen ritme. Elke 4/5 weken zijn ze toch allemaal wel aan bod geweest denk ik. Rood in die periode soms zelfs 2 keer, omdat we veel rode was hebben.
Dus gemiddeld zo’n 3 wasjes per week?
Heeft hier iemand wel eens een ozon reiniger gebruikt tegen rooklucht? Werkt dat een beetje of is het vooral dure onzin?
Toevallig heb ik daar ook naar zitten kijken vanmiddag, las dat het ook kan werken tegen ander soort luchtjes (zie bericht hierboven haha). Maar vraag me ook heel erg of het niet grote onzin is, online lees ik een beetje wisselende resultaten.
Volgens mij werkt het wel hoor! Je ziet bij de Frisse Kater dat ze dat ook altijd gebruiken om lijklucht weg te krijgen in huizen. Dus dan moet het zeker helpen voor andere luchtjes.
Gezin van 4 normale week:
2 donkere was
1 lichte was
1 kookwas
Dus slechts 4 machines per week, best weinig in vergelijking met jullie.
Teach me
M’n dochter van 10 draagt vooral lichte kledij dus de helft van die was is de hare, m’n jongen van 7 draagt vooral donker en die maakt het meeste was. We switchen pyjama’s pas in het weekend en de kinderen ondergoed en kousen pas om de dag (als ze in bad gaan - dag wel, dag niet).
Man draagt voor te gaan werken bijna heel de week dezelfde kledij (1 broek 3 shirts per week of zo?) en doet pyjama aan bij thuiskomst. Ik draag vaak iets maar 1x, en als het niet vuil is of stinkt, hang ik het uit en terug in de kast. Bijgevolg van mij vooral shirts, ondergoed en kousen in de was meestal, met wekelijks wel een jurk en een panty.
Klinkt mss een beetje vies voor sommigen maar ik voel me nooit vuil, hoor. En de kinderen gaan ook steeds met schone kledij naar school (in het weekend trek ik me er minder van aan als ze een vlek op hun kledij hebben).
Ah daar zit idd wel wat verschil in, mijn kinderen zijn een stukje jonger en nog wel wat meer vlekkenmonsters. Zij krijgen iedere dag van top tot teen schone kleding aan want dat kan echt geen twee dagen mee, al wordt het bij m’n oudste nu wel iets beter, soms 2 dagen met een broek
Maar die kosten meerdere duizenden euro’s haha. Zal vast niet vergelijkbaar zijn met eentje van 50 euro per dag (boels bijv)
Daar zat ik toen ook wel aan hoor toen we met zijn tweeën waren. Volgens mij 1 keer beddengoed, 2 keer handdoeken etc, 1 keer werkkleding vriend en 2 keer normale kleding.
Nu zit ik aan de 12 wassen per week denk ik. Dagelijks een was met handdoeken/pyjama’s/onderbroeken. Eenmaal per week beddengoed, eenmaal alle dekentjes met badmat en badjas en 3 keer nette kleding.
Ohja en om de week de hoes van de hondenkussen en daarna gelijk een rondje machinereiniging.
Wij zijn met 2 volwassenen thuis, in de winter twee wassen per week met kleding, in de zomer vaak 3 per twee weken omdat we dan dunnere kleren en minder dikke truien dragen. Dan nog een was met handdoeken en een keer beddengoed. Dus 4 x wassen per week ongeveer.
Ik vind het matig werken en vervolgens ruikt het naar een kamer vol printers
maar het is dan wel minder per keer toch? ik moet al wassen bij 4 outfits bijvoorbeeld, ik kan niet wachten tot mn manden uitpuilen want dan heb ik niks meer over
Ongevraagde tip:
Wij hebben deze emmer + dweil gekocht (na andere dweilen te hebben geprobeerd). En het werkt echt heel goed. Handig ‘centrifuge’-systeem door op de pedaal te drukken en handig tuutje om het vieze water zonder morsen weg te gooien. Echt, als je dweilen haat: dit ding maakt het (bijna) leuk.
Wij (huishouden van 2) wassen denk ik 3 a 4 wassen per week: 1 kleding op 30, 1 handdoeken/sokken/ondergoed op 60 en 1 beddengoed op 60. En dan soms nog een werkbroekenwas van m’n vriend. We dragen bijna geen lichte kleding dus dat hoeven we niet apart te wassen. Soms als we veel kleding moeten wassen doe ik het weleens in twee keer om toch een beetje donkere was en gekleurde was te scheiden.
Zelf heb ik geen idee hoeveel wassen ik per week draai, maar ik denk gemiddeld 2 per week. Alleen spaar ik het meestal op en doe ik 1x in de 2 weken wat meer wassen.
Wat ik wel merk is dat ik in de wintermaanden meer wassen moet draaien. Met al die dikkere truien is het machine veel sneller vol!
@crazyplantlady moest geen antwoord op jou zijn haha, sorry
Wooh wat handig! Waar heb je die bakjes gekocht? Ik heb dit ook nodig. Hoeveel kabeltjes passen er ongeveer in?