Huishoudtopic #1

Thanks! Ja we wonen hier inmiddels al 4 jaar dus had gehoopt dat het eerder minder werd :slight_smile: maar ik ga op zoek naar Roxasect!

Neem een kat, die van mij is er dol op :joy:

3 likes

Ik ben eruit: ik ben klaar met die grote lompe oude stofzuiger hier. Ik wil een robotstofzuiger of een steelstofzuiger.

Maar: ik twijfel nogal of ik nu in een keer voor een dyson ga ofzo of dat een goedkoop modelletje ook voldoet. Iemand advies?

Ik woon niet in een megahuis trouwens en ook geen huisdieren. Mijn gewone stofzuigermond zit wel vaak vol met mijn eigen harenā€¦

Ik dacht hier ergens iets over AEG stofzuigers gelezen te hebben, maar kan het nergens meer vinden.

2 likes

Ik heb met Black Fridday een steelstofzuiger van Philips aangeschaft. Ik heb hem nu 1,5 week en ben er echt super tevreden over! Je hoeft niet, net als bij Dyson, de aan-knop constant ingedrukt te houden en er zitten lampjes in de voet waardoor je super goed kunt zien wat er ligt. De zuigkracht is ook super, ik stofzuig nu iedere dag en toch is mā€™n bakje steeds redelijk volšŸ„²

Dit is hem:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_philips-xc7041-01-brons-1633549.html

2 likes

Mijn collega is erg tevreden over de samsung jet complete, daar zat ik gisteren toevallig ook even naar te kijken. De recensies op coolblue zijn ook erg positief.

2 likes

Wij hadden echt een merkloze van Amazon, die beviel wel ok maar het verschil met de Dyson die we nu hebben is enorm.
Het lijkt me dat Philips/AEG/Samsung etc ook prima steelstofzuigers maken!

2 likes

Fijne tips, thanks!

Klinkt in ieder geval alsof ik niet perse voor een dyson hoef te gaan :slight_smile:

1 like

Heeft iemand tips voor hoe een aangekoekte bakplaat en spatels schoon te maken van een pizzarette?

Wat ik al heb geprobeerd:

• nachtje in soda
  • schoonmaakazijn
  • wd40 universele reinigingsspray
  • dasty

Een groot gedeelte is wel schoon maar helaas nog niet helemaal. We krijgen vanavond eters en zou ze graag helemaal schoon hebben :tired_face:

Auri Katariina (mijn grote voorbeeld) doet altijd ovenspray op aangekoekte bakplaten net plastic folie eroverheen en laat dat dan een paar uur staan. Hoe langer hoe beter! Weet niet of dat nog kan voor je etentje maar misschien heb je er wat aan voor de volgende keeršŸ¤—

3 likes

Ik heb laatst geprobeerd die pizarette schoon te maken door het een nacht in ovenspray te laten staan, veel ging er wel af maar niet alles. Denk dat dat ook niet helemaal kan als er dingen in branden.

2 likes

Ovenreiniger van de Kruidvat?

2 likes

Ik ben heel blij met mijn Philips stofzuiger!

1 like

Zat helaas met mā€™n Uniqlo donsjas in een regenbui en nu ruikt hij een beetje muf. Weet iemand hoe ik dit eruit krijg? Ik baal een beetje want het was geen goedkope jas. Ik zie dat Uniqlo zelf zegt dat je ze kan handwassen maar daar heb ik een beetje schrik voor, heeft iemand dit al geprobeerd?

In een vuilniszak met een scheut ammoniak een nachtje laten staan, dan veeg je herverkiezing zo vanaf!

4 likes

Team Philips!!!
Zowel bij mā€™n ouders (die voorheen Dyson hadden) als bij mij thuis als bij mā€™n vriend; absolute upgrade van je huishouden deze

2 likes

Meerdere keren gedaan. In de wasmachine op een donsprogramma met wolwasmiddal en daarna met tennisballen in de droger, ook op een donsprogramma. Echt helemaal droog laten worden dus twee keer de droger laten draaien.
Zo doe ik het bij zowel zoā€™n ultra light donsjas als bij mijn seamless dons winterjas

3 likes

Volg haar ook! Zij is zo leuk. En ze gebruikt ovenspray voor bijna alles haha. Maar met goede reden, want werkt voor heel veel dingen.

4 likes

Yeahhhh net deze besteld op aanraden van de philips tips hier: https://www.amazon.nl/Philips-Steelstofzuiger-8000-LED-verlichting-kruimelzuiger/dp/B07WTHZFWJ

Best flink in de aanbieding, en nog eens 70 cashback :sunglasses:

4 likes

Hoe frissen jullie wollen truien op in de winter? Als het droog is buiten dan laat ik ze buiten hangen maar het regent nu te veel. Ik wil ze niet regelmatig wassen, zeker niet als ze verder niet vies zijn. Badkamer is geen optie, die is zo klein dat ik er niks in kan hangen zonder dat het mogelijk nat wordt.

1 like

Deze heb ik ook en ik ben er heel blij mee!

Al zorgt dat lampje in de voet voor mixed feelings want daarmee zie je echt elk miniscuul stofvlokje waardoor je het gevoel krijgt dat je superranzig bent en opeens veel beter en vaker gaat stofzuigen haha

1 like