Huishoudtopic #1

@Echo heb jij je witte sokken schoon gekregen?

Ik heb een stapel tweedehandskleding ontvangen en het is allemaal aardig grauw. Heb het nu in het bad liggen met een pakje baking soda. Schijnt ook te helpen maar ben nog op zoek naar de ultieme tip.
Wil het morgen ook nog wel buiten leggen in de hoop dat de zon schijnt. Zal ik het van te voren dan ook nog in citroensap drenken? En moet ik dan eerst de baking soda eruit wassen? En zou ik de kleren dan tussendoor moeten omkeren? Deze vragen zijn niet aan echo specifiek hoor haha

Een nachtje in de Biotex wil ook nog wel eens helpen!

Ik heb het nog niet geprobeerd! Vooral omdat ik alleen een gedeeld balkon heb op het noorden, dus altijd in de schaduw. Ik kan alleen was over de rand hangen aan mijn kant, want alleen daar is zon. Dus ik kan niet in 1x al mijn was doen, echt irritant :weary:

Maar ik wil zelf dit proberen: met citroensap in de zon hangen. Daarna wassen met hydrogen peroxide in de wasmachine. Hopelijk werkt dit.

Ik weet niet of ik genoeg citroensap heb voor alles… en als ik liters citroensap moet aanschaffen om alles wit te krijgen kan ik de kleding net zo goed voor de volle prijs kopen :woozy_face:

Hoop dat het jou lukt met je sokken. Wat is hydrogen peroxide? Is dat ook in Nederland te koop denk je?

Waterstofperoxide! Gewoon bij de etos te koop

1 like

Ik moet nog een wasmachine kopen, wat is een aanrader? Eenpersoonshuishouden en ik heb een hekel aan te veel toeters en bellen. Ik wil niet meer dan 500 euro uitgeven.

Edit: ik heb er al een gekocht.

2 likes

https://www.coolblue.nl/product/768183/lg-fh4j5tn8e-direct-drive.html

Ik heb deze. Prima apparaat, lekker stil

1 like

Haha nog geen 30 minuten na je vraag :joy:

Iemand op whatsapp tipte mij over eentje en die was in de afprijzing dus vandaar :stuck_out_tongue:

1 like

Welke heb je gekocht?

Deze Bosch WAN28275NL:

https://www.coolblue.nl/product/864399/bosch-wan28275nl.html

Ik wil een nieuwe staafmixer want den oude van de action is dit weekend overleden.
Ik wil graag eentje met zo’n hakmolen erbij en die sterk genoeg is om ook cashews te pureren.
Welke gebruiken jullie? Bosch? Philips? Zag in de rentepuntenwinkel van ING ook een van SMEG staan, maar of die nou zo goed werkt?

Ik heb er verschillende gehad, nu een Philips met 2 maten hakmolen. Wat het belangrijkste is van de staafmixer is de metalen staaf. Plastic vervormt in hete soep, bijvoorbeeld. Van de hakmolentjes is mijn ervaring dat ze heel aardig zijn, en vrij veel kunnen. Omdat de messen niet heel dicht tegen de wand aan gaan, laten ze wel wat “door”, maar dat is op te vangen door de hakmolen iets scheef te houden. Belangrijk is ook om te kijken of de snelheid traploos verstelbaar is. Dat is wel makkelijk. En een turboknop, handig voor de noten. Mijn eeuwige irritatie blijft het water dat in de staaf blijft staan, als ik 'm in de vaatwasser doe. Maar dat heb ik nog nooit opgelost gezien.

Andere merk was trouwens Braun, vond ik wat steviger. Heb deze Philips gekocht, op aanraden van een collega. Nu ik een kleine keukenmachine heb (Magimix Le Mini Plus), dus ik gebruik de hakmolens niet meer. Als deze “overlijdt”, ga ik voor een Bamix.

2 likes

Ik heb deze van Philips, misschien al 7+ jaar? En is echt top. Heb ook zo een grote keukenmachine, maar als het in deze past pak ik liever deze omdat het echt super snel schoon te maken is.

Heb nooit alleen cashewnoten erin gegooid maar wel een aantal bij het maken van pesto en dat ging prima.

2 likes

Ook met de hand afwassen en heel voorzichtig doen helpt niet, bij mij zitten er ook altijd wat druppels in de staaf of in het opzetstuk voor de hakmolen. Dan zet ik die dingen op de kop om te drogen maar het maakt voor de apparaten niet uit heb ik het idee.

Ik heb trouwens een Philips set en super tevreden mee, wordt al een jaar of 4 bijna dagelijks gebruikt.

1 like

Lidl! Moet mijne helaas ook vervangen, want ik had gisteravond niet door dat de kabel dicht bij de gasvlam lag. 🥲 Maar dat ding is niet duur en deed het super! Zat ook zo’n hakmolen bij en een maatbeker.

6 likes

Uch ik weet dat de wc schoonmaak post laatst nog besproken is maar ik kan hem niet vinden. Wat was nou ook alweer dat ene woord? Lauwwarm is het niet haha

Klamvochtig :stuck_out_tongue:

7 likes

@Foucher die van de Lidl is inderdaad top ( gebruik die altijd bij mijn moeder thuis) maar ik merk dat zaken als noten toch lastig zijn voor deze staafmixer.

@TanteBetje en @chasingrainbows dankje voor de tips! Water in dat afneembare ding blijf ik ook altijd hebben. Moet zeggen dat ik 'm altijd wel alleen met de hand afwas en niet in de vaatwasser zet, dan heb je er al een stuk minder last van .

Mijn wc is je dankbaar!

2 likes